عزم راسخ سلسیوس برای فرار از ورشکستگی؛ این پلتفرم وام آوی را پرداخت کرد

خانهاخبارعزم راسخ سلسیوس...

آنچه می‌خوانید...

سلسیوس، پلتفرم وام دهی در فضای کریپتو به نظر می‌رسد خود را برای مقابله با ورشکستگی آماده کرده است و همچنان به بازپرداخت وام آوی خود ادامه می‌دهد. این وام بسیار سنگین اکنون و پس از بازپرداخت های متعدد پلتفرم سلسیوس به عدد 50 میلیون دلار رسیده است.

این شرکت همچنین مبلغ 416 میلیون دلار stETH را از آدرس آوی برداشت کرده است. به نظر می‌رسد سلسیوس قصد دارد وام سنگین کامپاند و همچنین چندین لیکوئید شدن توکن های دیگر را در این هفته پرداخت کند.

- Advertisement -

نرخ بازپرداخت های پلتفرم سلیوس در روزهای اخیر رشد بسیار زیادی داشته است و به نظر می‌رسد مهم ترین دلیل آن، استخدام شرکت حقوقی کیرکلند و الیس به عنوان بخشی از برنامه بازسازی شرکت باشد. با این حال باید توجه داشت که احتمال ورشکستگی سلسیوس هنوز از بین نرفته است.

پرداخت وام های آوی و کامپاند توسط پلتفرم سلسیوس

سلسیوس مبلغ 63.5 میلیون دلار USDC را از صرافی FTX برداشت خواهد کر تا به واسطه آن وام 71 میلیون دلاری آوی را پرداخت کند. بدین ترتیب مبلغ قابل پرداخت باقی مانده از این وام شامل 8.4 میلیون دلار USDC و 80 هزار دلار REN خواهد بود که ممکن است پلتفرم سلسیوس همین امروز آن را پرداخت کند.

علاوه بر آوی، سلسیوس وام سنگین 50 میلیون دلار دای از پلتفرم کامپاند را نیز باید پرداخت کند. گفتنی است که در کنار این دو وام، پلتفرم سلسیوس تا تاریخ 25 سپتامبر فرصت دارد تا وام 3.2 میلیون دلاری fUSDC گرفته شده از Notional Finance را نیز بازپرداخت کند.

نکته قابل توجه، برداشت 400 هزار اتریوم استیک شده (stETH) است که به عنوان وثیقه وام آوی قرار داده شده بود. پس از بازپرداخت USDC ها به این پلتفرم، سلسیوس موفق شد 400 هزار توکن خود به ارزش 416 میلیون دلار را برداشت کند. با این حال نقدینگی کم stETH مانع از فروش یک جای این تعداد توکن توسط سلسیوس خواهد شد. گفتنی است که آدرس آوی در حال حاضر 10.92 میلیون دلار stETH در اختیار دارد.

مطلب مفید: ماینر چیست و چه استفاده‌ای از آن می‌شود؟

یکی از تحلیلگران دیفای با اشاره به احتمال این که stETH ها به استخر پلتفرم کرو خواهد رفت، گفت:

«حدس من آن است که تمامی این تلاش ها برای آماده کردن مدارک مورد نیاز ورشکستگی فصل 11 توسط پلتفرم سلسیوس است. اگر آنها موفق شوند یک پرونده محتمل را در رابطه با نگه داشتن stETH ها و بالا رفتن ارزش در طول زمان و بازپرداخت به کاربران به قاضی ارائه دهند، ممکن است دادگاه رای هولد این توکن ها دهد. در غیر این صورت سلسیوس مجبور به فروش آنها خواهد شد.»

بازپرداخت وام ها چه معنی دارد؟

پلتفرم سلسیوس روز 7 جولای با پرداخت 220 میلیون دلار در یک هفته وام خود به پروتکل میکر را به صورت کامل پرداخت کرد. چند روز پس از آن، سلسیوس 500 میلیون دلار توکن رپد بیت کوین را در صرافی FTX به فروش رساند. اکنون نیز این پلتفرم در آستانه پرداخت کامل وام های آوی و کامپاند قرار دارد. علاوه بر آن، سلسیوس موفق به برداشت وثیقه stETH خود و انتقال آن به یک آدرس جداگانه شده است. بر اساس شرایط و توافقنامه سلسیوس با مشتریان خود، در صورت ورشکست شدن این پلتفرم، سرمایه گذاران ممکن است تمام دارایی های خود را از دست بدهند.

ادامه دار بودن برداشت ممکن است تنها گزینه باقی مانده برای سلسیوس باشد. با این حال چنین قابلیتی باعث خواهد شد تا سرمایه گذاران بتوانند تمام دارایی های خود را خارج کنند. بدین ترتیب، گزینه برداشت محدود از پلتفرم می‌تواند کمک شایانی به کاهش ترس و اضطراب میان اعضای جامعه این پلتفرم کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان