بایننس وثیقه معاملات سرمایه‌گذاران را در بانک نگهداری خواهد کرد

خانهاخباربایننس وثیقه معاملات...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی رمزارزها در جهان، سالی پرفراز و نشیبی را همراه با نبردهای حقوقی و چالش‌های نظارتی پشت سر گذاشته است. با این وجود، این پلتفرم گام‌های قابل‌توجهی در راستای حضور در عرصه جهانی برداشته است و جایگاه خود را به عنوان یک بازیکن مهم در فضای کریپتو مستحکم کرده است. بایننس در آخرین اقدام خود در حال مذاکره است تا به مشتریان سازمانی منتخب اجازه دهد وثیقه‌های معاملاتی خود را به‌جای صرافی در بانک نگهداری کنند.

- Advertisement -
spot_img

بایننس به دنبال کاهش ریسک وثیقه‌های مشتریان

به نقل از کوین گیپ، طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، بایننس با مشتریان سازمانی خود در مورد طرح جدیدی که به آن‌ها امکان استفاده از سپرده بانکی به عنوان وثیقه برای معاملات اسپات و مشتقه را می‌دهد، صحبت کرده است. از فلو بانک سوئیس و بانک فریک در لیختن‌اشتاین به عنوان دو واسطه احتمالی برای این سرویس نام برده شده است، با این حال، باید اشاره داشت که مذاکرات خصوصی میان طرفین هنوز باقی‌مانده و ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

- Advertisement -

این پیشنهاد برای پاسخ به نگرانی‌های معامله‌کنندگان سازمانی رمزارزها پس از سقوط ناگهانی FTX در اواخر سال گذشته که باعث زیان‌های قابل‌توجهی برای بسیاری از معامله گران شد، ارائه شده است. صرافی‌های ارز دیجیتال نقش‌های مختلفی از جمله تسهیل معاملات، نگهداری دارایی‌ها، تسویه معاملات و ارائه اعتبار دارند. در صورت سقوط صرافی این مشارکت چندگانه عواقب گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

مطلب مفید: توکن REKT چیست؟ آشنایی با توکن پولساز این روزها!

همکاری با بانک‌ها

بر اساس برنامه تنظیم‌شده توسط صرافی بایننس، سرمایه مشتریانی که در بانک نگه‌داری می‌شود توسط یک توافقنامه سه‌جانبه قفل خواهد شد. در همین حین، صرافی برای معاملات مارجین کاربران اقدام به تأمین استیبل کوین‌ها به عنوان وثیقه خواهد کرد.

سپرده‌های نقدی مشتریان نزد بانک می‌تواند در صندوق‌های بازار پول سرمایه‌گذاری شود و برای جبران هزینه‌های استقراض ارز دیجیتال از بایننس، سود ایجاد کند. البته باید توجه داشت که این قرارداد نهایی نشده و مشمول اصلاحات خواهد بود.

باید اشاره داشت که حضانت ایمن و تنوع‌گرایی در سرمایه مشتریان تبدیل به یکی از موضوعات مهم و قابل‌توجه قانون‌گذاری در آسیا و اروپا شده است. علاوه بر آن، غول‌های حوزه مالی مانند نزدک، شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی و … در حال ارائه یا توسعه راهکارهای حضانت ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران سازمانی هستند.

در ماه‌های اخیر، بایننس از زمان توقف قابلیت کارمزد صفر خود در ماه مارس، کاهش در سهم بازار را تجربه کرده است که با ناراحتی ناشی از شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا علیه صرافی تشدید شده است.

با این حال، در پی فروپاشی و مشکلات صرافی FTX، صرافی یک راهکار حضانتی با نام Ceffu را معرفی کرده که به مشتریان سازمانی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را در یک کیف پول سرد مجزا نگه‌داری کنند. همچنین گزارشی از سال 2022 نشان می‌دهد، مدیرعامل صرافی بایننس به‌تنهایی مسئول مدیریت این راهکار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان