آیا بایننس محدودیت کاربران روسی را برداشته است؟

خانهاخبارآیا بایننس محدودیت...

آنچه می‌خوانید...

اخیراً گزارش‌های زیادی منتشر شده است که کاربران صرافی بایننس می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی روسی به خرید ارزهای دیجیتال بپردازند. این در حالی است که صرافی در پی تحریم‌های بین‌المللی دسترسی کاربران روسی را به پلتفرم خود قطع کرده بود. باید اشاره داشت که صرافی در روزهای ابتدایی هفته سازگاری با کارت‌های بانکی روسی را دوباره در پلتفرم معرفی کرد.

از بین رفتن محدودیت کاربران روسی در بایننس

به نقل از بین‌کریپتو، سرکوب حساب‌های روسیه توسط بایننس پس از تحریم‌های بین‌المللی به دلیل حمله به اوکراین آغاز شد. اولین اقدام صرافی در این رابطه در ماه مارس آغاز شد و بایننس تراکنش‌های مربوط به کارت‌های اعتباری روسی را مسدود کرد. این تصمیم به دنبال عقب نشینی ویزا و مسترکارت بود که هر دو ارائه خدمات در این کشور را متوقف کردند.

- Advertisement -

یک ماه بعد و در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا، صرافی بایننس حساب بسیاری از مشتریان بزرگ خود را غیرفعال کرد. از آن زمان، کاربران روسی که بیش از 10 هزار یورو ارز دیجیتال دارند از واریز یا معامله در این صرافی منع شده‌اند. باید اشاره داشت که برای کاربران با سرمایه کمتر مشکلی ایجاد نشده و آن‌ها دسترسی خود را به پلتفرم حفظ کرده‌اند.

مطلب مفید: نود یا گره بلاک چین چیست؟ آشنایی با انواع Node بلاک چین

علیرغم تمام تحریم‌ها، صبح روز 18 آوریل، در کانال‌های تلگرامی روسی پیامی ظاهر شد که به نظر بایننس محدودیت 10 هزار یورویی را برداشته است. پس از بررسی‌های بیشتر به نظر می‌رسد که این محدودیت از بین رفته و تیم توسعه نیز اجازه برداشت و فعالیت دوباره را به کاربران داده است.

از سویی اما، موضع رسمی صرافی هنوز هیچ تغییر نکرده و زمانی که از سخنگوی پلتفرم در این باره سؤال شد وی اشاره داشت که تمام محدودیت‌ها مربوط به تحریم کاربران روسی همچنان پابرجاست.

باید اشاره داشت که از زمان حمله به اوکراین، روسیه از زیرساخت‌های پرداختی جهانی مانند سوئیفت و … تحریم شده و به همین دلیل همواره به دنبال یافتن جایگزینی بوده است. در همین راستا، روسیه در ماه‌های اخیر و به‌منظور یافتن جایگزین ساخت کانال‌های پرداختی برون‌مرزی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین را هدف خود قرار داده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان