برداشت ۱ میلیون ETH از شبکه؛ قیمت اتریوم به اوج ۱۱ ماهه رسید

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در چهار روزی که از هارد فورک شاپلا در شبکه اتریوم گذشته است، بیش از 1 میلیون اتریوم به ارزش تقریبی 2.1 میلیون دلار از زنجیره بیکن برداشت شده است. در همین حین قیمت اتریوم برای اولین بار در 11 ماه گذشته به اوج 2100 دلاری رسیده است. باید اشاره داشت که برداشت 1.03 میلیون ETH در پی 473 هزار درخواست صورت گرفته و روز شنبه نیز بیشترین میزان برداشت اتریوم از شبکه بوده است.

- Advertisement -

۱ میلیون اتریوم استیک شده از شبکه برداشت شد

به نقل از کوین تلگراف، در میان اعتبارسنج‌های فعال، اکنون نزدیک به 87% یا به عبارتی 469 هزار اعتبارسنج می‌توانند اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده خود را برداشت کنند. باید اشاره داشت که اعضای جامعه اتریوم در رابطه با تأثیرات هارد فورک شاپلا بر قیمت اتریوم نگرانی‌های زیادی داشتند. با این حال وجود، در 4 روز ابتدایی که از آن گذشته است قیمت این ارز با رشد 10 درصدی همراه بوده است.

- Advertisement -
نمودار اتریوم

لاکلان فینی، مدیرعامل شرکت توسعه و مشاوره Labrys از چنین آماری شوکه شده است. وی اشاره داشت که بسیار از اعتبارسنج‌های اتریوم در حال استیک دوباره در زنجیره بیکن هستند. فینی توضیح داد که بخش زیادی از اتریوم برداشت شده در حال ورود مجدد به زنجیره بیکن است، چرا که اعتبارسنج‌ها قصد دارند سود خود را افزایش دهند.

با توجه به وضعیت اقتصاد کلان، فینی افزود که بسیاری از استیک کنندگان ابتدایی شبکه اتریوم قصد داشتند که پس از 30 ماه صبر کردن دارایی‌های خود را برداشت کنند. وی همچنین توضیح داد که از نظرش در میان تا بلندمدت، هارد فورک شاپلا باعث افزایش میزان اتریوم استیک شده خواهد شد که در نوع خود قدرت شبکه را افزایش می‌دهد. فینی توضیح داد:

«به دلیل آنکه شاپلا رویدادی بزرگ و بدون ریسک است، در بلندمدت انتظار می‌رود که اتریوم بیشتری استیک و نه برداشت شود. ما انتظار داریم که در آینده نه‌چندان دور شاهد رسیدن اتریوم سپرده‌گذاری شده در شبکه به اوج تازه‌ای باشیم.»

مطلب مفید: صرافی تریدر جویی (Trader joe) چیست؟ آشنایی با توکن JOE

مارکوس تیلین، مدیر پلتفرم تحقیقاتی ماتریکس پورت نیز در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف توضیح داد که سرویس‌های استیکینگ صرافی کراکن می‌تواند از دلایل مهم بالا بودن آمار این رویداد باشد. وی اشاره داشت که به نظر می‌رسد این اتفاق تا حد زیادی به دلیل بازگشایی سرویس استیکینگ کراکن باشد. این اتفاق تأثیر موقتی خواهد داشت چرا که شاهد افزایش تقاضا از سمت سرمایه‌گذارانی خواهیم بود که توانایی استیک با موقعیت‌های نقدینگی و شفافیت بیشتری خواهند داشت.

در حالی که تیلین انتظار دارد از حرکات مثبت قیمت اتریوم در هفته پیش رو کاسته شود و شاهد فشار فروش بیشتری باشیم، وی معتقد است که شاپلا درنهایت منجر به جذب سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری برای استیک در شبکه اتریوم خواهد شد.

باید اشاره داشت که برداشت 1 میلیون اتریوم نشان‌دهنده رشد 500 درصدی نسبت به پیش‌بینی چند روز پیش پلتفرم گلسنود است. این پلتفرم پیش‌بینی کرده بود که در هفته اول حدود 170 هزار اتریوم از زنجیره بیکن برداشت شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.                                      

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان