اتریوم چگونه می‌تواند تجربه کاربران را بهبود بخشد؛ خالق اتریوم پاسخ می‌دهد

خانهاخباراتریوم چگونه می‌تواند...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم معتقد است که این بلاک چین علیرغم تمام توسعه‌های اخیر و پیشرفت‌های چشمگیرش جای رشد و بهبود بسیار بیشتری دارد. وی معتقد است که این بهبودها باید هدفمند و درزمینهٔ تجربه کاربری باشد. در همین راستا وی روز 28 فوریه، پست وبلاگی منتشر کرد و در آن به مشکلات شبکه اتریوم در این زمینه پرداخت و توضیح داد که یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید پیش از همه‌چیز رفع شود، تجربه کاربری اتریوم است.

به نقل از کریپتوپوتیتو، بوترین در پست وبلاگی خود توضیح داد که هنگام استفاده از شبکه اتریوم برای امور پرداختی خود با مشکلات زیادی مواجه شده است که علت اصلی آن نیز کارمزدهای بالا در این شبکه بوده است. کارمزدهایی که هر از گاهی باعث شده وی هزینه‌ای بیشتر از قیمت محصول مورد نظر خود پرداخت کند.

- Advertisement -

مشکلات بوترین با اتریوم به سال 2021 بازمی‌گردد

بوترین در پست خود و برای درک بهتر مشکل تجربه کاربری با شبکه اتریوم گفت که در سال 2021 و هنگام سفر به آرژانتین، وی تلاش کرده هزینه یک فنجان چای را با اتریوم پرداخت کند. با این وجود، به دلیل کارمزد تراکنش‌ها، ویتالیک به جای 0.003 اتریوم هزینه چای مجبور شده است 0.007 اتریوم پرداخت کند. وی توضیح داد که احتمالاً دلیل آن حداقل میزان سرمایه ورودی به صرافی بوده است. بوترین بدون اهمیت دادن به این موضوع، هزینه را پرداخت کرد.

در سال 2022، اما و هنگام پرداخت هزینه یک فنجان در مکانی دیگر، وی متوجه می‌شود که چیزی تغییر نکرده است و هزینه کارمزد شبکه مانع از انجام پرداخت بوترین می‌شود. تراکنش وی تکمیل نشده و پیام دریافتی نشان می‌دهد که برای انجام آن بوترین باید کارمزد بیشتری پرداخت کند. اتفاقی که از نظر وی به تجربه کاربری اتریوم ضربه زیادی وارد کرده است.

تمامی این تجربیات بد برای خالق اتریوم درسی شد تا متوجه شود که رابط‌های کاربری ساده و قدرتمند بسیار بهتر از رابط‌هایی هستند که شیک و درخشان خود را نشان می‌دهند. وی در ادامه افزود، یکی دیگر از مسائلی که باید حل شود آن است که کاربران حتی نمی‌دانند محدودیت کارمزد برای پردازش تراکنش‌ها چه مقدار است. درنتیجه یکی از راه‌های بهتر شدن تجربه کاربری اتریوم بهبود هزینه‌های پیش‌فرض است.

مطلب مفید: آیا حذف یا جعل قابلیت های امنیتی در شبکه بیت کوین ممکن است؟

تأخیر در پرداخت

یکی دیگر از مواردی که ویتالیک بوترین به آن انتقاد داشت، مدت‌زمان زیاد تأخیر در میان تراکنش‌ها است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. وی در این باره افزود که برخی اوقات تراکنش در چند ثانیه تأیید می‌شود اما زمان‌هایی نیز وجود دارد که برای تأیید باید چندین دقیقه و حتی ساعت‌ها منتظر ماند.

بوترین اضافه کرد که تیم توسعه اتریوم تمام تلاش خود را برای حل این موضوع از طریق طرح بهبود EIP-1559 کرده است. طرحی که اطمینان حاصل می‌کند تا اکثر تراکنش‌ها در بلاک بعدی گنجانده شوند. با این حال و به دلیل وجود داده‌های پرت و خارج از محدوده، همیشه این احتمال وجود دارد که همه‌چیز مطابق انتظار پیش نرود.

برای مثال، اگر افراد زیادی به‌طور هم‌زمان تراکنش ثبت کنند، این ریسک وجود دارد که شبکه کارمزدها را به شدت افزایش دهد. نتیجه آن رد شدن تراکنش‌ها و از دست رفتن سرمایه‌های زیادی می‌شود چرا که رابط کاربری کیف پول در نشان دادن این موارد بسیار ضعیف عمل می‌کند.

در همین رابطه، کیف پول بریو (Brave) سعی کرده است که این مشکل را حل کند. تیم توسعه بریو با گوش دادن به پیشنهاد‌ها و نظرات جامعه خود حداکثر پایه برای کارمزدها را از 12.5 به 33% افزایش داد تا رابط و تجربه کاربری در کیف پول را بهتر کند.

بوترین در پایان پست خود توضیح داد که در کشوهای جنوبی بسیاری از مردم به دلیل منسوخ بودن تجربه کاربری برنامه‌های غیرمتمرکز به راهکارهای متمرکز روی آورده‌اند. وی در پایان گفت که به‌روزرسانی مرج کمک زیادی به میانگین زمان پردازش تراکنش‌ها کرده است اما همچنان برای رسیدن به هدف پذیرش گسترده در سطح جهانی و بهبود تجربه کاربری اتریوم، مسیر طولانی باید طی شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان