ویتالیک بوترین: بازار رمزارز در میان مدت همانند طلا با ثبات و نوسانات آن کاهش خواهد یافت

خانهاخبارویتالیک بوترین: بازار...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم به تازگی و در مصاحبه ای درباره وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و همچنین آینده تکنولوژی بلاک چین به صحبت پرداخت. وی پیش بینی کرد که نوسانات بازار کریپتو مانند طلا و بازار سهام در میان مدت کمتر و آهسته تر خواهد شد اما حتی وی نیز نمی‌داند در چه قیمت هایی شاهد چنین اتفاقی باشیم. وی همچنین درباره اثبات سهام و اثبات کار و بی میلی طرفداران بیت کوین در پذیرش اثبات سهام صحبت کرد.

بازار کریپتو چه زمانی به ثبات خواهد رسید؟

در مصاحبه خود با نوح اسمیت، بوترین گفت که تعجب برانگیز است که چرا بازار نزولی فعلی زودتر از اینها تاثر خود را در بازار نگذاشته است. وی در این باره گفت که با صعود بسیار زیاد قیمت ها انتظار ریزش را داشته اما زمان دقیق آن را نمی‌دانسته است. وی افزود:

«به نظر می‌رسد مردم انتظار بیش از اندازه ای از چرخه پویای بازار کریپتو دارند. موضوعی که همیشه در این بازار وجود داشته و احتمالا برای مدت طولانی شاهد آن خواهیم بود.»

- Advertisement -

بازار کریپتو به صورت تاریخی دارای دوره های 4 ساله است که با هاوینگ بیت کوین در یک راستا قرار می‌گیرد. در حالی که کف قیمت بیت کوین در هر دوره با رشد همراه می‌شود، درصد بازگشت قیمت نیز به همین منوال عمل می‌کند. در همین راستا، اسمیت از بوترین پرسید که آیا بیت کوین در حال دنبال کردن یک منحنی پذیرش است یا خیر. جایی که در آن شاهد کاهش نوسانات بازار کریپتو باشیم و سپس قیمت ها مانند طلا و بازار سهام به ثبات بیشتری برسند. بوترین با این ایده موافق بود و گفت:

«من مطمئن هستم که در میان مدت و آینده بازار ارزهای دیجیتال شاهد کاهش نوسانات و ثبات بیشتری هماندن طلا و بازار سهام خواهیم بود.»

در حالی که وی زمان دقیق چنین اتفاقی را نمی‌داند، گفت که این طبق از دارایی ها در طول زمان بیشتر باید به سوالات وجودی پاسخ دهند و پس از آن شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود. به عبارتی دیگر، در حالی که موارد کاربردی و نقش آنها در بازار محکم تر می‌شود، محدودیت های احتمالی حوزه کریپتو نیز مشخص خواهد شد.

به عنوان مثال، بوترین به این موضوع اشاره کرد که ارزهای دیجیتال می‌توانستند جای طلا را به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری و ارزشمند بگیرند و تبدیل به لینوکس حوزه امور مالی تا پایان سال 2020 شوند اما باز هم به موضوع و جریان اصلی این حوزه تبدیل نشوند. چنین سناریویی احتمال نابودی و از بین رفتن حوزه ارزهای دیجیتال تا سال 2042 را بسیار کاهش می‌دهد. گفتنی است که وی در ماه آوریل گفته بود که انتظار ندارد ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای سنتی شوند.

مطلب مفید: آموزش صفر تا صد ثبت‌نام و ورود به اکانت بایننس

مرجی برای طرفداران بیت کوین وجود نخواهد داشت

مرج اتریوم و انتقال شبکه اتریوم به مکانیسم اثبات سهام برای اواسط ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است. بنیاد اتریوم می‌گوید که چنین به روزرسانی باعث بهبود عملکرد، ایمنی و مقیاس پذیری شبکه خواهد شد. با این حال، حامیان بیت کوین همیشه به دفاع از نیاز برای مکانیسم اثبات کار ادامه داده و تا اطمینان حاصل کنند که شبکه به طور قابل اعتماد و بی طرفی غیرمتمرکز باقی می‌ماند.

بنابر صحبت های بوترین، اثبات کار برای محیط زیست بد است و ایمنی کمتری را نیز نسبت به اثبات سهام با خود همراه دارد. با توجه به انرژی مورد نیاز برای دفاع از شبکه، ماینرها باید به صورت مداوم پاداش دریافت کنند تا کوین ها و سرمایه های جدید را برای دفاع از شبکه به کار گیرند.

در رابطه با بیت کوین، ماینرها تقریبا به خاطر مصرف انرژی در صدور کوین های جدید پاداش دریافت می‌کنند. با کاهش هزینه های بلاک های بیت کوین در طول زمان، ماینرها بیشتر از قبل به کارمزد تراکنش ها به منظور حفظ امنیت شبکه محتاج خواهند شد.

با این حال باید گفت که کارمزدهای بیت کوین بسیار کمتر از اتریوم است و شاید نتواند امنیت انرژی فعلی خود را در آینده و بدون کمک حفظ کند. در این صورت شاهد آسیب پذیری آن در برابر حملات خواهیم بود. بوترین در پایان صحبت های ود گفت:

«اگر بیت کوین مورد حمله قرار گیرد انتظار دارم که در تصمیمی سیاسی شاهد انتقال شبکه به مکانیسم اثبات سهام آن هم زودتر از انتظار باشیم. با این حال باید بگویم که چنین انتقالی به شدت برای بیت کوین دردناک خواهد بود.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان