استیبل کوین USDC برابری خود نسبت به دلار را از دست داد؛ علت چه بود؟

خانهاخباراستیبل کوین USDC...

آنچه می‌خوانید...

پس از آنکه شرکت سیرکل، سازنده استیبل کوین USDC، دومین استیبل کوین برتر بازار اعلام کرد که توانایی برداشت 3.3 میلیارد دلار از سرمایه 40 میلیارد دلاری خود در بانک سیلیکون ولی را ندارد، فشار فروش ایجاد شده در پی این خبر باعث شد تا یو اس دی سی ثبات خود نسبت به دلار آمریکا را از دست بدهد و در قیمتی کمتر از 1 دلار معامله شود.

بی‌ثباتی استیبل کوین USDC

به گزارش کوین تلگراف، روز 9 مارس و پس از تضمین شرکت بیمه فدرال مبنی بر تعطیلی عملیات‌ها بانک سیلیکون ولی، شرکت سیرکل فرایند برداشت سرمایه خود از بانک را آغاز کرد. با این حال، صبح روز 11 مارس، شرکت سیرکل اعلام کرد که انتقال سرمایه موفقیت‌آمیز نبوده و 3.3 میلیارد دلار پشتوانه استیبل کوین USDC همچنان در بانک قرار دارد.

- Advertisement -
توییت سیرکل

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که بلافاصله پس از اعلامیه شرکت سیرکل، قیمت USDC ثبات خود نسبت به دلار آمریکا را از دست داده و با کاهش ارزش مواجه شده است.

مطلب مفید: ارز دیجیتال PIP چیست؟ امکان پرداخت بدون محدودیت در سراسر جهان

در زمان نگارش این مطلب، استیبل کوین USDC با کاهش 7 درصدی ارزش خود همراه بوده و در قیمت 0.926 دلاری قرارگرفته است. دانته دیسپارت (Dante Disparte)، مدیر استراتژی و رئیس سیاست‌گذاری شرکت سیرکل درباره بانک سیلیکون ولی گفت که این بانک برای اقتصاد آمریکا حیاتی است و هشدار داد که فروپاشی آن بدون وجود برنامه نجات مناسب از سمت دولت می‌تواند تاثیرات گسترده‌تری بر کسب و کارها، بانکداری و کارآفرینان در آمریکا داشته باشد. وی افزود:

«مانند سیلورگیت، تیم ما در تلاش است تا هرگونه ارتباط با بانک‌ها را محدود کند. این حرکت شامل درخواست انتقال سرمایه قبل از تأیید اداره بیمه فدرال نسبت به تعطیلی بانک سیلیکون ولی می‌شود. همچنان 3.3 میلیارد دلار در این بانک قرار دارد اما ما از دستورالعمل‌های قانونی ایالتی و دولتی پیروی خواهیم کرد.»

داده‌های آن چین نشان می‌دهند که شرکت سیرکل، در طی 8 ساعت حدود 1.4 میلیارد دلار استیبل کوین USDC را بازخرید کرده است. در پی این اتفاقات و به‌منظور کاهش ارتباط و تأثیر بی‌ثباتی USDC، پلتفرم‌های کریپتویی مانند کوین بیس و جامپ تریدینگ نیز نزدیک به 850 میلیون دلار از این ارز را بازخرید کرده‌اند.

این اتفاقات در حالی رخ داده که شرکت سیرکل دو هفته گذشته و برخلاف بسیاری از شرکت‌ها اعلام کرده بود که قصد دارد تعداد کارمندان خود را افزایش دهد. در آن زمان، مدیر مالی شرکت اعلام کرده بود که سیرکل قصد دارد به سهام عام تبدیل شود و تنها منتظر است تا شرایط بازار کمی بهتر شود. وی در این باره اشاره داشت که صنعت کریپتو باید از حوادثی مانند FTX و ترا فاصله بگیرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند آینده این صنعت را بهتر ارزیابی کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان