استیبل کوین HUSD ثبات خود را از دست داد؛ علت چه بود؟

خانهاخباراستیبل کوین HUSD...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

استیبل کوین HUSD به تازگی ثبات خود نسبت به دلار آمریکا را از دست داده است. این ارز روز گذشته سقوط کرد و قیمت آن به 0.90 دلار نیز رسید. پس از آن اما موفق شد تا حدی ثبات خود را بازگرداند و به محدوده 0.98 دلاری رسید. HUSD یک استیبل کوین متمرکز است.

این ارز به عنوان یک توکن ERC-20 در اتریوم فعال است و ارزش بازار آن 187 میلیون دلار است. در حالی که به صورت معمول این ارز در ارتباط با صرافی رمز ارزی هیوبی در نظر گرفته می‌شود، این استیبل کوین تحت کنترل شرکت هنک کنگی استیبل یونیورسال قرار دارد.

- Advertisement -

این اولین باری نیست که HUSD قیمت دلاری خود را از دست می‌دهد. در ماه اوت این دارایی به زیر 0.90 دلار رسید اما ساعاتی بعد موفق شد دوباره ثبات خود را نسبت به این ارز فیات بدست آورد. در آن زمان، صرافی هیوبی، نوسانات قیمتی این ارز را مشکلات نقدینگی عنوان کرد و توضیح داد که برای انطباق با قانون مجبور شده بسیاری از حساب های کاربری را مسدود کند. درباره سقوط فعلی اما این شرکت هنوز هیچ بیانیه ای صادر نکرده است.

در حالی که مشخص نیست چرا این استیبل کوین ارزش دلاری خود را از دست داده ممکن است به دلیل تصمیم صرافی هیوبی برای حذف 21 جفت معاملاتی HUSD از لیست ارزهای معاملاتی پلتفرم باشد. باید دقت داشت که هیوبی بدون ارائه توضیح مشخصی چنین تصمیمی گرفته است.

مطلب مفید: آموزش استیک اتم (Stake ATOM) در کیف پول اتمیک

ممکن است که حذف شدن HUSD از لیست هیوبی نتیجه بدی در احساسات سرمایه گذاران گذاشته باشد و به همین دلیل فشار فروش آن افزایش یافته باشد. مهم ترین فروش این استیبل کوین نیز توسط آدرسی وابسته به شرکت آلامدا صورت گرفته که بنابر داده ها حدود 700 هزار HUSD را روز دوشنبه به فروش رسانده است. پس از آن این حساب 50 هزار دلار را به دیگر استیبل کوین ها مانند تتر و دای اختصاص داده است.

بی ثباتی استیبل کوین ها در چند وقت اخیر به یک رویداد تکراری تبدیل شده و قابل توجه ترین آن نیز فاجعه ترا و استیبل کوین UST در ابتدای سال بود. در پی این اتفاق و نابودی ترا حدود 40 میلیارد دلار از سرمایه های بازار کریپتو از بین رفت. پس از آن و در ماه ژوئن استیبل کوین USDD نیز ثبات خود را از دست داد اما کمی بعد موفق شد دوباره به 1 دلار برسد. اکنون نیز به نظر نوبت به HUSD رسیده و باید دید که آیا دلیل مشخصی برای آن وجود دارد یا همان تصمیمات هیوبی منجر به این اتفاق شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان