آیا بیت کوین می‌تواند امنیت شبکه‌های گواه سپرده‌ گذاری را تامین کند؟

خانهاخبارآیا بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به لطف تلاش‌های یک استاد دانشگاه استنفورد به نظر می‌رسد که مکانیسم اجماع گواه کار بیت کوین می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تأمین امنیت پروتکل‌ها در بلاک چین‌های گواه سپرده‌گذاری (PoS) مورد استفاده قرار گیرد. دیوید تسه (David Tse)، پروفسور دانشگاه و تیم تحقیقاتی‌اش در تلاش هستند تا برای امنیت شبکه‌های گواه سپرده‌ گذاری از بیت کوین استفاده کنند.

امنیت شبکه‌های گواه سپرده گذاری با بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، بلاک چین بابیلون (Babylon)، شبکه اختصاصی دیوید تسه قصد دارد تا با استفاده از بیت کوین امنیت خود را تأمین کند و علاوه بر آن هولدرهای این ارز را تحریک کند تا در رویکردی به‌ظاهر جدید که به آن‌ها اجازه می‌دهد در شبکه‌های گواه سپرده‌ گذاری، بیت کوین استیک کنند، مشارکت داشته باشند.

- Advertisement -

استاد دانشگاه استنفورد در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف کفت که شبکه بابیلون از زبان اسکریپت بیت کوین استفاده می‌کند تا مکانیسم‌های مبتنی بر گواه سپرده‌گذاری را به شبکه بیت کوین متصل کند. چنین چیزی اجازه می‌دهد تا شاهد ایجاد قراردادهای هوشمندی باشیم که می‌توانند شروط خاص خرج کردن را تنظیم کنند.

وی افزود در حالی که زبان اسکریپت بیت کوین در بیان شروط پیچیده خرج کردن (Spending) محدودیت دارد، استفاده از روش‌های رمزنگاری پیشرفته و ترجمه شرایط کاهش استیک یک زنجیره گواه سپرده‌گذاری به یک تراکنش قابل خرج کردن در شبکه بیت کوین باعث شده تا این محدودیت از بین برود.

مطلب مفید: معاملات گرید (Greed Trading) چیست؟

تسه گفت که پروتکل استیکینگ بیت کوین شبکه بابیلون به این ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا امنیت شبکه را بدون نیاز به فورک شبکه بیت کوین یا تغییر آن تأمین کند. علاوه بر آن، به هولدرهای بیت کوین اجازه می‌دهد تا در عوض استیک کردن بیت کوین برای حفظ امنیت شبکه گواه سپرده‌گذاری، پاداش دریافت کنند.

وی اشاره داشت که روش تیم تحقیقاتی در راستای انجام این کار، تغییر شرایط کاهش استیک یک زنجیره گواه سپرده به یک تراکنش قابل خرج کردن بیت کوین بوده است. با این روش، بیت کوین استیک شده نیازی به استفاده از پل میان بلاک چینی برای ورود به زنجیره گواه سپرده‌گذاری نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه توضیح داد که ساده بودن این روش میزان امنیت شبکه‌ها را بسیار بیشتر می‌کند چرا که از آسیب‌پذیری‌های مربوط به پل‌های میان بلاک چینی در امان است. قابل‌توجه است که اخیراً و از طریق اوردینالزهای بیت کوین، این شبکه بسیار مورد توجه اعضای جامعه قرار گرفت و همه از قابلیت‌های جدید آن شگفت‌زده شدند.

در همین راستا، تسه معتقد است که پروتکل‌هایی مانند بابیلون می‌توانند کاربرد بیت کوین را گسترش دهند تا این ارز و شبکه چیزی فراتر از یک ارزش ذخیره‌ای یا ارز مبادلاتی باشند. وی افزود که هدف از انجام چنین کاری افزایش امنیت بیت کوین مانند تلاش‌های شبکه اتریوم بوده است. بدین ترتیب بیت کوین می‌تواند با یک استاندارد امنیتی، سلامت و امنیت دنیای غیرمتمرکز و شبکه‌های گواه سپرده‌گذاری را حفظ کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان