بایننس پشتیبانی از USDC و 2 استیبل کوین دیگر را متوقف و این ارزها را به BUSD تبدیل خواهد کرد

خانهاخباربایننس پشتیبانی از...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صرافی بایننس، بزرگ ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات امروز و در تصمیمی به نظر جنجالی اعلام کرد که واریزی ها و سپرده های استیبل کوین های USDC، USDP و TUSD در پلتفرم خود را به استیبل کوین بومی شبکه خود یعنی BUSD تبدیل و بدین ترتیب سه کوین رقیب خود را حذف خواهد کرد و پشتیبانی از آنها را ادامه نخواهد داد. بایننس گفته است که این اقدام باعث بهبود نقدینگی و عملکرد کلی مالی برای کاربران این پلتفرم خواهد شد.

- Advertisement -
spot_img

در میان استیبل کوین ها، USDC با ارزش بازار 51 میلیارد دلاری خود دومین کوین بزرگ بازار استیبل کوین ها به حساب می‌آید. بایننس کوین (BNB) با فاصله ای بسیار زیاد و ارزشی 19 میلیارد دلاری در رتبه سوم قرار دارد. این اقدام صرافی باعث خواهد شد تا شاهد حذف حضانت این کوین ها برای 28 میلیون کاربر صرافی بایننس باشیم. بایننس در بیانیه خود اشاره داشت که تغییرات اعلام شده از  تاریخ 29 سپتامبر (۷ مهر) اعمال خواهد شد. این پلتفرم همچنین گفت:

«چنین حرکتی روی تصمیم برداشت کاربران بی تاثیر خواهد بود و آنها همچنان می‌توانند سرمایه های خود را با نرخ یک به یک نسبت به موجودی BUSD در حساب خود و از طریق کوین هایی مانند USDC، USDP و TUSD دریافت کنند.»

- Advertisement -
توییت بایننس

کاربران قادر خواهند بود که موجودی تبدیل شده حساب خود را در طول 24 ساعت مشاهده کنند. بایننس همچنین اعلام کرد که حداقل مقدار دارایی برای این تبدیل 1 کوین USDC، USDP و TUSD است و حساب هایی که دارایی آنها کمتر باشد، به صورت خودکار و با توجه به میزان دارایی خود BUSD دریافت خواهند کرد. این صرافی همچنین گفته است که احتمال دارد در آینده لیست استیبل کوین های خود برای تبدیل خودکار را اصلاح کند.

مطلب مفید: به بازی والهالا فلوکی اینو (Valhalla) خوش آمدید!

این اقدام صرافی با شک و شبهه هایی نیز در میان اعضای جامعه همراه شده و بسیاری با زیر سوال بردن این تصمیم اشاره به تبدیل شدن کوین های رقیب به کوین بومی شبکه BINANCE داشته‌اند. یک حساب توییتری در این باره گفته است که درس اول مونوپولی ارزهای دیجیتال، بایننس USDC را به عنوان یک دارایی قابل معامله حذف خواهد کرد تا کوین بومی خود را به سمت جلو هل دهد. بایننس در حال حذف رقبا به نحوی است که گوگل 10 سال پیش این کار را انجام داد.

در ادامه این بیانیه، صرافی BINANCE همچنین خبر از حذف پشتیبانی برای محصولات این سه استییل کوین از جمله معاملات اسپات، فیوچرز و وام دهی مارجین داد. با این حال باید گفت که بزرگ ترین استیبل کوین بازار یعنی تتر با ارزش 67 میلیارد دلاری همچنان در صرافی بایننس و برای کاربران این پلتفرم در دسترس خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان