پاسخ تتر به صندوق های پوشش ریسک: استراتژی فروش USDT شما شکست خورده است

آنچه می‌خوانید...

در پی سقوط اکوسیستم ترا در ماه مه، استیبل کوین ها با انتقادات سنگینی مواجه شدند. در میان این هرج و مرج و زمانی که سرمایه گذاران در حال خروج از بازار استیبل کوین ها بودند، USDT، استیبل کوین شرکت تتر به صورت مقطعی ثبات خود را از دست داد و از یک دلار به 0.95 دلار رسید.

این بی ثباتی باعث شد تا چند صندوق های پوشش ریسک معاملات فروشی را روی بازار کریپتو و به خصوص تتر انجام دهند. وجوهی که برای فروش استقراضی USDT قرار داده می‌شوند، یک هزینه تامین مالی برای معاملات دارند که هر زمان معامله ای بر خلاف آنها باشد پرداخت می‌شود.

- Advertisement -

با قرار گرفتن قیمت USDT در 1 دلار، بیشتر این معاملات در استخرهای نقدینگی در DeFi و در معاملات آتی تتر صورت گرفت. هدف صندوق های پوشش ریسک از این اقدام خود ایجاد فشار چندین میلیارد دلاری بر تتر است تا بدین وسیله باعث خروج سرمایه از این ارز و آسیب رساندن به نقدینگی استیبل کوین شوند تا بتوانند در نهایت توکن ها را با قیمت کمتری بازخرید کنند.

این استراتژی به صورت کلی می‌تواند سودآور باشد اما تتر معتقد است که صندوق های پوشش ریسک، میلیون ها دلار سرمایه خود را در معاملات فروش شکست خورده ای قرار داده‌اند و دلیل آن نیز اطلاعات کم آنها از بنیاد و نحوه کار استیبل کوین USDT است. شرکت در یک پست رسمی گفت:

«حقیقت ساده و واضح آن است که صندوق های پوشش ریسک سقوط ترا را به عنوان فرصتی سازنده و سودآور برای خود دیدند تا از این قضیه استفاده کرده و معاملات فروش استقراضی خود را روی USDT آغاز کنند. اما چنین چیزی نشان دهنده گپ اطلاعاتی میان فعالان بازار کریپتو موسسه هایی است که در فضای مالی سنتی در حال فعالیت هستند.»

تتر در ادامه افزود که باور اصلی این استراتژی از سمت شرکت ها به طرز باورنکردنی نادرست و کاملاً اشتباه است. این اتفاق توسط یک باور کورکورانه پشتیبانی می‌شود که در آن شاهد توطئه ها و شایعاتی پیرامون شرکت هستیم. تتر در ادامه شایعات پیرامون استیبل کوین خود را رد کرد و گفت که گمانه زنی های مربوط به آنکه پشتوانه این کوین 100 % از وثیقه نقد و سنتی ایجاد نشده دروغ است و آنکه اوراق تجاری این شرکت نیز به طور برجسته ای وام های چینی بوده است.

علاوه بر آن، تتر شایعات مربوط به وام های بدون ضامن خود را نیز رد کرد. گفتنی است که این شرکت در یک سال اخیر 30 میلیارد دلار اوراق تجاری خود را کاهش داده و اکنون این رقم را به 3.7 میلیارد دلار رسانده است. تتر قصد دارد تا ماه نوامبر این رقم را به صفر برساند.

حدود 86 % از پشتوانه USDT نقد است و یا معادل نقد دارد. در پایان ماه مارس، حدود 56 % از این مقدار را اوراق خزانه داری آمریکا و 28 % از آن را نیز اوراق تجاری تشکیل می‌داد.

مطلب مفید: آموزش استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining)

سود صفر دلاری از معاملات فروش تتر

تتر در رابطه با فعالیت های صندوق های پوشش ریسک گفت که علاقه این شرکت ها به معاملات فروش استقراضی برای تریدرهایی که به ریزش USDT باور ندارند فرصتی شده تا وارد میدان شوند و خود را در سمت دیگر این معاملات قرار دهند. این فرصت به صورت کامل در اختیار فعالان بازار قرار گرفته و از طریق فاندینگ ریت پایین سرمایه گذاران و همچنین دریافت سود در قراردادهای پرپچوال کاملا مشهود است. تتر می‌گوید که اگر معاملات خرید زیادی در بازار نبود، فاندینگ ریت بسیار بالاتری را شاهد بودیم. این شرکت در ادامه افزود:

«تریدرها نشان دادند که دوست دارند در معاملات خرید شرکت کنند تا از طریق کارمزد پرداختی توسط شصندوق های پوشش ریسک سود کسب کنند. شرکت ها می‌توانستند با سرمایه گذاری های دیگری بازدهی بزرگی داشته باشند… در عوض، به تریدرهایی سود پرداخت کردند که مدت طولانی در بازارهای پرپچوال معاملات خرید USDT داشتند، با این کار آنها سرمایه خود را قفل کردند و هیچ سودی نیز کسب نکردند.»

گفتنی است که تتر تحت فشار زیادی است تا درباره پشتوانه استیبل کوین خود شفافیت بیشتری به خرج دهد. حامیان آن مدعی هستند که چنین اتفاقی می‌تواند باعث درک بهتری برای سرمایه گذاران شود تا از ریسک های موجود با خبر شوند و بیشتر جذب این شرکت شوند.

در حالی که تتر درباره حساب های بانکی خود شفافیت زیادی ایجاد کرده است اما همچنان درباره USDT ابهامات زیادی وجود دارد. این شرکت قصد دارد یک بازبینی کامل را به واسطه 12 شرکت برتر این حوزه انجام دهد تا شفافیت مورد نیاز برای پشتوانه کوین خود را ایجاد کند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که USDT ارزش بازار خود را در پی بازخریدهای متوالی در هفته های اخیر از دست داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان