وزارت خزانه داری آمریکا میکسر تورنادو کش را تحریم کرد؛ 44 آدرس جدید در لیست سیاه

خانهاخباروزارت خزانه داری...

آنچه می‌خوانید...

وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی بیش از 40 آدرس رمز ارزی را که به میکسر تورنادو کش متصل بوده‌اند را وارد لیست اتباع تعیین شده (SDN) دفتر کنترل دارایی های خارجی کرده است. روز دوشنبه و در اعلامیه ای، دفتر کنترل دارایی های خارجی، استفاده از میکسر تورنادو کش را برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرد و 44 آدرس USDC و اتریوم متصل به این پلتفرم را در لیست مخصوص اتباع تعیین شده قرار داد.

این وزارت خانه مدعی است که افراد و گروه های مختلف با استفاده از این میکسر از سال 2019 تاکنون حدود 7 میلیارد دلار پولشویی کرده‌اند که 455 میلیون دلار آن نیز سرمایه ای است که توسط گروه هکری لازاروس و وابسته به کره شمالی صورت گرفته است.

- Advertisement -

این پروتکل همچنین در مرکزیت برخی از حمله های هکری به دیفای در چند وقت اخیر نیز بوده است. برای مثال از نقش تورنادو کش در این حملات می‌توان به هک و سرقت 375 میلیون دلاری از ورم هول در ماه فوریه و سرقت 100 میلیون دلاری از پل هورایزن اشاره کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در حیطه تروریسم و اطلاعات مالی گفته است که علیرغم تضمین های عمومی ایجاد شده، تورنادو کش نتوانسته است کنترل موثری را برای جلوگیری از پولشویی توسط هکرها و کلاهبرداران ایجاد کند و در این پروتکل اقدامات لازم برای مقابله با چنین ریسک هایی نیز لحاظ نشده است. وی در ادامه افزود که خزانه داری به اقدامات خود علیه میکسرهای مختلف که به هکرها و مجرمان در پولشویی کمک می‌کنند، ادامه خواهد داد.

توییت وزارت خزانه داری

روز دوشنبه و در یک پست توییتری، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اشتباه گفت که تورنادو کش یک پروتکل تحریم شده در آمریکا است و یک گروه هکری وابسته به کره شمالی از آن برای پولشویی حملات هکری خود استفاده می‌کند. وی کمی بعد این پست را پاک کرد و در پستی جدید عنوان کرد که یک گروه هکری وابسته به کره شمالی و تحت تحریم در آمریکا از این میکسر استفاده می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه اقداماتی مشابه را در رابطه با میکسر Blender.io انجام داد. بر اساس داده های دفتر کنترل دارایی های خارجی، این میسکر 20.5 میلیون دلار از سرمایه به سرقت رفته 620 میلیون دلاری شبکه رونین اکسی اینفینیتی را پردازش کرده بوده است. تحت تحریم های این نهاد، شرکت ها و افرادی که از این میکسر بهره می‌بردند شاهد مسدود شدن سرمایه های خود بودند. علاوه بر آن، استفاده از این پروتکل برای  شهروندان آمریکایی ممنوع اعلام شد.

تورنادو کش در ماه جولای اعلام کرد که به عنوان بخشی از هدف غیرمتمرکز سازی کامل و ایجاد شفافیت، کدهای رابط کاربری خود را کاملا منبع باز کرده است. وبسایت این میکسر شامل ابزاری می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا منبع هر تراکنشی را ببینند.

اخراج هم‌بنیانگذار تورنادو کش از گیت هاب

رومن سمنوف، یکی از هم‌بنیانگذاران تورنادو کش به تازگی گفته است که پس از تحریم این پروتکل میکسر توسط وزارت خزانه داری آمریکا، حساب کاربری اش در پلتفرم توسعه دهندگان گیت هاب به حالت تعویق درآمده است. وی روز دوشنبه و در پستی توییتری گفت که علیرغم آن که در لیست اتباع تعیین شده (SDN) نامی از او دیده نمی‌شود اما به نظر رومن سمنوف با عواقب ادعاهای پولشویی 7 میلیارد دلاری تورنادو کش مواجه شده است. گفتنی است که افراد و شرکت های نام برده شده در این لیست با مسدود شدن دارایی هایشان مواجه خواهند شد.

مطلب مفید: بررسی انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال

شناسایی شدن به عنوان SDN شامل هرگونه اقدامی برای اهداف تجاری می‌شود که می تواند تا ارتباطات در گیت هاب نیز گسترش یابد. بر اساس بیانیه ای مشترک از دفتر کنترل دارایی های خارجی و شورای آزمون موسسات مالی فدرال، منظور از تراکنش های ممنوع شده می‌تواند شامل دانلود نرم افزاری از آن نهاد تحریم شده نیز باشد.

گفتنی است که این تصمیم وزارت خزانه داری با مخالفت هایی نیز همراه بوده و برخی از حامیان حوزه کریپتو گفته‌اند که این نهاد به جای هدف قرار دادن افراد مسبب حملات هکری و مجرمان در حقیقت یک ابزار خنثی را تحریم کرده است. جیک چروینسکی، رئیس بخش سیاست های انجمن بلاک چین در این باره گفت که تصمیم خزانه داری آمریکا ممکن است رد کردن خط قرمزی میان مجازات کردن مجرمان و جلوگیری استفاده از این ابزار برای علاقه مندان به تکنولوژی باشد.

سیرکل آدرس های مربوط به لیست سیاه خزانه داری را مسدود می‌کند

روز دوشنبه، پلتفرم تحلیلی دون گفت که سیرکل، سازنده و صادر کننده استیبل کوین USDC بیش از 75 هزار کوین وابسته به 44 آدرس قرار گرفته در لیست سیاه دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا را مسدود کرده است. بنابر تصمیم وزارت خزانه داری، داشتن هرگونه ارتباطی با آدرس های قرارداد هوشمند اتریوم و USDC میکسر تورنادو کش که در این لیست قرار دارند برای تمامی افراد و شرکت های فعال در آمریکا ممنوع است.

توییت بانتگ

سرپیچی از این قوانین نیز می‌تواند جریمه نقدی 50 هزار دلاری تا 10 میلیون دلاری و همچنین از 10 تا 30 سال زندان را به همراه داشته باشد. گفتنی است که در حال حاضر آدرس های قرار گرفته در لیست سیاه خزانه داری حدود 437 میلیون دلار دارایی مختلف از جمله USDC، اتریوم، رپد بیت کوین و … را در تورنادو کش نگه داشته‌اند. انتظار می‌رود که صادر کنندگان این توکن ها از انجام گرفتن هرگونه تراکنشی وابسته به این سرمایه ها جلوگیری کنند.

باید توجه داشت که شرکت های پشت استیبل کوین های USDC و تتر هر دو می‌توانند از طریق قرارداد هوشمند اتریوم مانع انجام تراکنش ها و انتقال دارایی ها از و یا به تورنادو کش شوند. با اعمال تحریم های جدید علیه این میکسر در سراسر آمریکا اقداماتی مانند اهدای گیت کوین، کار کردن برای پروژه، اجرا و یا دانلود کردن این نرم افزار، بازدید از وبسایت آن و یا واریز و برداشت از قراردادهای هوشمند می‌تواند به معنای نقض قوانین وزارت خزانه داری باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان