حمایت ۲۸۰۰۰ دلاری در خطر قرار دارد؛ تحلیل بیت کوین (۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالحمایت ۲۸۰۰۰ دلاری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین روز گذشته حرکت نزولی خود را ادامه داد و به پایین‌ترین سطح خود در 10 روز گذشته رسید. به نظر می رسد دلیل این حرکت نزولی انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا و انتظار سرمایه‌گذاران از سخت‌تر شدن وضعیت اقتصادی بوده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز با سقوط سنگین خود اکنون در محدوده 28200 دلاری در حال معامله است.

- Advertisement -
spot_img
بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین در حالی با اصلاح همراه شد که روز گذشته در بازپس گیری سطح 29000 دلاری ناموفق عمل کرد و در واکنش منفی به این ناحیه با فشار فروش سنگینی مواجه شد. باید اشاره داشت، در حالی که بیت کوین با اصلاح همراه شد، طلا از سویی دیگر به‌عنوان یک دارایی غیر ریسکی موفق شد سطح 2000 دلاری را پس بگیرد.

- Advertisement -

بازار سهام آمریکا نیز روز گذشته کار خود را با رشد آغاز کرد و سپس در ادامه کمی با اصلاح همراه شد. پس از سقوط بیت کوین و قرار گرفتن آن در محدوده 28200 دلاری، یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره از دست رفتن ناحیه ثابت چند روز اخیر BTC هشدار داد. وی اشاره داشت که کف قیمتی مورد انتظار شکسته شده و خریداران وارد بازار نشده‌اند. برای بازگشت آن‌ها به بازار باید منتظر بازگشت بیت کوین به بالای اولین ناحیه مقاومتی پیش رو باشیم.

در همین حین یکی دیگر از تحلیلگران بازار اشاره داشت که سقوط قیمتی بیت کوین می‌تواند ادامه‌دار باشد و شاهد آزمایش مجدد کف قیمتی 27000 دلاری باشیم.

توییت پییر

باید اشاره داشت که کمی پیش از انتشار داده‌های مربوط به مشاغل آمریکا، سفارش‌های خرید و فروش بیت کوین در بایننس نیز دچار تغییراتی شد. در پی آن نزدیک‌ترین ناحیه حمایتی و خرید توسط سرمایه‌گذاران به سطح 28000 دلاری تغییر یافت. پلتفرم متریال اندیکاتور درباره این حرکت اشاره داشت که در بالاتر از سطح 28000 دلاری شاهد یک حرکت فروش ناگهانی بوده‌ایم. اگر این فروش گسترده ادامه‌دار باشد ممکن است منجر به از دست رفتن حمایت 28000 دلاری نیز بشود.

باید اشاره داشت که در روزهای گذشته میزان لیکوئید شدن معاملات خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال رکورد جدیدی را برای سال 2023 به ثبت رسانده است. بنا بر داده‌های کوین گلس در روزهای اخیر و پس از روند نزولی بازار 262 میلیون دلار سرمایه لیکوئید و از بازار خارج شده است.

مطلب مفید: Collection.xyz چیست؟ آشنایی با صرافی غیرمتمرکز NFT

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز پس از واکنش به مقاومت 30500 دلاری با اصلاح گسترده همراه شد و در پی سقوط خود سطوح حمایتی 30000 و 29500 دلاری را از دست داد. در ادامه فروشندگان قدرت بیشتری گرفتند و موفق شدند قیمت را به محدوده حمایتی 28000 دلاری برسانند. کف قیمتی در محدوده 28009 دلاری تشکیل شد و بیت کوین اکنون در سطح 28200 دلاری در حال تثبیت است.

در حال حاضر قیمت بیت کوین زیر سطح مهم 29000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. اولین مقاومت پیش رو بیت کوین سطح 28500 دلاری است که در نزدیکی خط روند نزولی نیز قرار دارد. علاوه بر آن، سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی نیز در همین ناحیه قرار دارد و بر اهمیت مقاومت افزوده است. پس از آن مقاومت‌های 28800 دلاری و 29250 دلاری مانع از بازگشت بیت کوین به سطوح قبلی خواهند شد.

نمودار بیت کوین

در صورتی که بیت کوین بتواند سطح 29250 دلاری را پس بگیرد، قدرت خریداران در بازار بیشتر خواهد شد و شاهد حرکت دوباره به سمت مقاومت 30000 دلاری خواهیم بود. در ادامه خریداران می‌توانند با پس گرفتن 30500 دلار، قیمت را به محدوده 31000 دلاری رسانده و این مقاومت را دوباره آزمایش کنند.

سقوط بیشتر قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 28500 دلار ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین حمایت بیت کوین 28100 دلار و پس از آن سطح 28000 دلاری خواهد بود. شکست سطح 28000 دلاری خبر بدی برای خریداران خواهد بود چرا که می‌تواند سقوط قیمت را تا محدوده حمایتی 27400 دلاری و یا حتی کف 27000 دلاری ادامه‌دار کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

2 نظرات

  1. من که پوزیشن لانگ ۱۰۰۰۰ دلاری 3x بعد از چند روز ضرر باز کردم، مثل مرغی که تخم میزاره رو تخمش میخوابه منم رو این تخم میخوابم، باید ریزش کنه به نوزده و خرده‌ای تا ۱۰۰۰۰ دلار من لیکوئید بشه، هر چه باداباد، موفقیت تو ریسکه.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان