رشد بازار همزمان با گمانه‌زنی‌ها در رابطه با نرخ بهره در ماه دسامبر؛ تحلیل بیت کوین (10 آذر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالرشد بازار همزمان...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بنابر تحلیل بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین روز گذشته با رشد خوبی همراه بود و بزرگ‌ترین ارز بازار سطح 17000 دلاری را پس گرفت. به نظر می‌رسد دلیل این حرکت صعودی، صحبت‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی کاهش نرخ بهره در ماه دسامبر باشد. به نقل از کوین تلگراف بازار کریپتو و سهام به این صحبت‌ها واکنش مثبتی نشان دادند و هر دو با رشد خوبی همراه شدند.

- Advertisement -

به طور کل بازار همچنان در شوک ورشکستگی صرافی FTX است اما قیمت بیت کوین با واکنش مثبت به صحبت‌های روز گذشته پاول و علیرغم احتمال آخرین فاز تسلیم شدن در بیت کوین، قمت به اوج روزانه 17191 دلار رسید. با توجه به نوسانات قیمتی در این ارز، برخی تحلیلگران معتقدند که هنوز به کف قیمتی نرسیده‌ایم.

- Advertisement -

تصویر ماه پایانی سال برای بیت کوین همچنان شفاف نیست و باید منتظر جلسه فدرال رزرو در روز 3 دسامبر بود. باید اشاره داشت که تحلیلگران انتظار دارند سال 2022 عملکردی کاملا مشابه با بازار نزولی سال 2018 داشته باشد. در همن حین امید زیادی نیز وجود دارد که با کاهش تورم و نرخ بهره، روند نزولی از ابتدای 2023 از بین برود و حرکت صعودی آغاز شود.

روند BTC و بازار سهام
روند بیت کوین و بازار سهام

بیانیه پاول و پشرفت در مقابله با تورم

تورم بالا یک سالی است که به معضل بزرگی در آمریکا تبدیل شده و داده‌های منفی ماهانه شاخص قیمت مصرف کننده همواره فدرال رزرو را مجبور کرده تا نرخ بهره را افزایش دهد. پس از آنکه داده‌های مثبت این شاخص در تارخ 10 نوامبر باعث رشد 1000 دلاری قیمت بیت کوین شد، داده‌ها مثبت در آینده به همراه سخنرانی پاول می‌تواند تاییدی بر کاهش تورم در ماه‌های اتی باشد.

اگر تورم کاهش یابد، ایده پاول در رابطه با نرخ بهره کمتر می‌تواند منجر به صعودی شدن احساسات در بازار کریپتو شود. پاول در این باره اشاره داشت که منطقی است با نزدیک شدن به سطح محدودیتی که برای کاهش تورم کافی است، سرعت افزایش نرخ بهره را تعدیل کنیم. زمان کاهش افزایش نرخ بهره ممکن است در جلسه دسامبر فرا برسد. در حال حاضر انتظار می‌رود برخلاف ماه‌های گذشته نرخ بهره در دسامبر به میزان 0.5 یا 0.25% افزایش یابد.

علیرغم این صحبت‌ها پاول توضیح داد که سیاست مالی سختیگرانه همچنان ادامه خواهد داشت. وی افزود که با وجود توسعه‌های امیدوار کننده، مسیر زیادی تا بازگرداندن ثبات قیمتی داریم.

خوشحالی تحلیلگران بیت کوین از سخنرانی پاول

در حالی که بیت کوین همچنان با ریسک‌هایی تاثیرگذار بر قیمت مواجه است، تحلیل معاملات فیوچرز بیت کوین حاکی از آن است که اکثریت تریدرها از فروش به خرید روی آورده‌اند. بنابر داده‌های کوین گلس، 52% از تریدرها معامله خرید بیت کوین را در سفارش‌های خود گذاشته‌اند.

نسبت معاملات خرید به فروش
نسبت معاملات خرید به فروش

در ماه اکتبر، نوسانات قیمتی حتی از ارزهای فیات نیز کمتر شد تا بیت کوین عملکردی شبیه به استیبل کوین‌ها داشته باشد. با این حال ماه نوامبر و پس از سقوط FTX شاهد نوسانات سنگین و ریزش قیمت بودیم.

در همین حین، تحلیلگران نسبت به اخبار شب گذشته دیدگاهی بسیار صعودی داشتند. ادوارد چارلز، یکی از تحلیلگران مطرح بازار اشاره داشت که در هفته‌های اخیر بیت کوین همواره شاهد اخبار منفی و تاثیرگذار بر قیمت بوده است و خبر خوب شب گذشته می‌تواند نشان دهنده احساس صعودی در بازار باشد.

روند آرام شاخص دلار

پس از یک روند صعودی منحصر به فرد در طول سال، شاخص دلار اکنون نشانه‌هایی از ضعف و آرام شدن روند دارد. این شاخص اخیرا به اوج خود از سال 2002 رسید و پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده و PPI که پیشرفت فدرال رزرو با تورم را نشان داد، ممکن است شاهد آرام شدن روند حرکتی دلار باشیم. در یک دنیای ایده‌آل، روند نزولی و اصلاحی شاخص دلار می‌تواند دلیلی برای ورود سرمایه گذاران به دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین باشد.

مطلب مفید: بررسی و آموزش کامل معاملات اسپات MoonXBT

باید اشاره داشت که شاخص دلار تحت فشار است و حرکت نزولی آن با روند بازگشتی بیت کوین و آلت کوین‌ها همراه شده است. به صورت تاریخی روند نزولی این شاخص با افزایش قیمت بیت کوین همراه است. به صورت کلی انتظار می‌رود بازار کریپتو روزهای پرنوسانی را در پیش داشته باشد. علیرغم اخبار مثبت و واکنش قیمت‌ها، تصمیم نهایی فدرال رزرو در ماه دسامبر است که درنهایت روند حرکتی بیت کوین را مشخص خواهد کرد.

شاخص دلار و بیت کوین
شاخص دلار و بیت کوین

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت به خوبی سطح 16500 دلاری را حفظ کرد و پس از آن با رشد خود از سطح 16800 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته عبور کرد. در مسیر صعودی، بت کوین حتی مقاومت 17000 دلاری را نیز شکست و پس از تشکیل اوجی در 17250 دلار با مقاومت فروشندگان مواجه شد. در حال حاضر با حفظ 17000 دلار، قیمت در حال تثبیت در نزدیکی سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی است.

قیمت بیت کوین اکنون بالای مسطح حمایتی 16800 دلار و میانگین 100 ساعته قرار گرفته است. علاوه بر آن خط روند صعودی با حمایت سطح 16950 دلاری نیز در نمودار یک ساعته بیت کوین شکل گرفته است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 17250 دلاری و مقاومت اصلی سطح 17500 دلاری خواهد بود. شکست این سطح، بیت کوین را به سمت مقاومت 18000 دلاری و سپس سطوح بالاتر حرکت می‌دهد. پس از 18000 دلار، در صورت ادامه روند، مقاومت 18800 و 19500 دلاری را در پیش خواهیم داشت.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 17250 دلار ناموفق عمل کند، شاهد اصلاح نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حماییت بیت کوین سطح 17000 دلاری و حمایت بعد 16950 و خط روند صعودی خواهد بود. خط روند در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی قرار گرفته که اهمیت آن را بیشتر می‌کند. شکست این خط روند می‌تواند باعث ریزش تا حمایت 16800 دلاری شود. در صورت افزایش فشار فروش، توقف بعدی بیت کوین در محدوده حمایت مهم 16500 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان