احتمال صعود بیت کوین در صورت ریزش شاخص دلار آمریکا؛ تحلیل BTC (12 آذر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالاحتمال صعود بیت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که روز گذشته و پس از ریزش نسبی بازار سهام، قیمت بیت کوین موفق شد حمایت کلیدی خود را حفظ کند. به نقل از کوین تلگراف، این در حالی است که در همین مدت بازار سهام با ریزش تقریبا 1 درصدی همراه شد. داده‌ها تریدینگ ویو حاکی از آن است که قیمت پس از ریزش خود، در محدوده 16800 تا 17000 دلاری با حمایت و خرید گسترده خریداران مواجه شده است.

- Advertisement -
spot_img
نمودار 1 ساعته BTC
نمودار 1 ساعته BTC

ضعف در شاخص دلار می‌تواند با رالی صعودی همراه شود

کارشناسان بازار معتقدند که سطح 17000 دلاری برای بیت کوین بسیار حائز اهمیت است. با این حال در پی ریزش 1 درصدی بازار سهام و احتمال ریزش بیشتر، این حمایت با خطر از دست رفتن مواجه شده است. نونیا بیزنیز، حساب تحلیلی مطرح در فضای توییتر، به یک الگوی سقف احتمالی در نمودار S&P 500 اشاره داشت و از آزمایش همبستگی بیت کوین با بازار سهام در روزهای آینده گفت.

- Advertisement -

در همین حین، دلار آمریکا با همبستگی معکوس خود نسبت به بیت کوین باعث نگرانی خریداران نشد چرا که شاهد سقوط آن به کف 5 ماهه بودیم. این شاخص تا سطح 104.37 نیز سقوط کرد اما روز قبل از باز شدن بازار وال استریت موفق شد سطح 105 را پس بگیرد.

نمودار شاخص دلار
نمودار شاخص دلار

یکی از تحلیلگران مطرح در بازار نیز اشاره داشت که احتمال فراوان این شاخص تا پایان ماه دسامبر به کف شش ماهه خود خواهد رسید. از نظر وی احتمال اصلاح بلند مدتی برای دلار وجود دارد. Cold Blooded Shiller، یکی دیگر از کارشناسان مطرح حوزه کریپتو نیز از ایده رالی صعودی بابانوئل رونمایی کرد.

وی توضیح داد که از انتشار داده‌های اقتصاد کلان توسط فدرال رزرو تا اصلاح شاخص دلار همگی دلایلی هستند که می‌توانند در ماه پایانی سال رشد قیمت دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین را رقم بزنند.

این تحلیلگر در ادامه افزود، بازارها در نقاط مهمی قرار گرفته‌اند. شاخص دلار به نظر در آستانه سقوط است و بازارهایی مانند SPX در تلاش هستند تا خط روندهایی که آنها را مدت زیادی محبوس کرده بود را بشکنند.

اهمیت سطح 19500 دلاری بیت کوین

در مسیر صعودی، رکت کاپیتال، کارشناس مطرح بازار اشاره داشت که احتمال فراوان سطح 19500 دلاری در بازه زمانی ماهانه به عنوان سقف قیمتی بیت کوین عمل خواهد کرد. بیت کوین ماه نوامبر را با ریزش 16.2 درصدی به اتمام رساند و با شکست حمایت خود محدوده معاملاتی جدیدی را ایجاد کرد. از نظر وی حمایت 19500 دلاری بیت کوین در ماه نوامبر از بین رفته اما این سطح هنوز به مقاومت تبدیل نشده است.

مطلب مفید: بررسی و آموزش کامل معاملات اسپات MoonXBT

برای تبدیل شدن به مقاومت، باید شاهد رشد قیمت تا این سطح و واکنش منفی به آن باشیم. چنین حرکتی تاییدی بر مقاومت شدن 19500 دلار است، الزاما چنین حرکتی رخ نخواهد داد اما احتمال آن بسیار بالا است.

تحلیل بیت کوین رکت کاپتال
تحلیل رکت کاپتال

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که روز 30 نوامبر قیمت با رشد خود موفق شد از الگوی مثلث نزولی خارج شود و میانگین متحرک 20 روزه در 16949 دلاری را نیز بشکند. این اتفاق، اولین نشانه‌ای است که از احتمال پایان یافتن روند نزولی بیت کوین خبر می‌دهد.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

میانگین 20 روزه جهت خنثی به خود گرفته و اندیکاتور RSI نیز در ناحیه میانی است که نشان دهنده تعادل میان خریداران و فروشندگان است. در صورت رالی قیمتی و عبور از 17622 دلار، این تعادل به نفع خریداران بیت کوین تغییر خواهد کرد. در ان صورت شاهد قدرت گرفتن رالی و حرکت قیمت به سمت میانگین 50 روزه در 18349 دلار خواهیم بود.

این سطح احتمالا نقش مقاومتی را ایفا خواهد کرد اما شکست آن بسیار محتمل است. در صورت شکست، احتمال رالی تا 21500 دلار وجود دارد. از سویی دیگر، اگر شاهد شکسته شدن سطح 17622 دلاری نباشیم، احتمال فراوان برای مدت طولانی‌تری روند خنثی در محدوده ثابت ایجاد شده را در پیش خواهیم داشت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کون تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان