آیا روند خنثی بیت کوین تمام می‌شود؟ تحلیل BTC (13 دی)

خانهتحلیل ارز دیجیتالآیا روند خنثی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین در روزهای ابتدایی سال نو میلادی مانند دو هفته گذشته بدون نوسان خاصی و در محدوده 16700 دلاری معامله شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار از اواسط ماه دسامبر تاکنون و هم‌زمان با ترس سرمایه‌گذاران از نرخ تورم و رکود اقتصادی در محدوده ثابت 16400 تا 17000 دلار در نوسان بوده است.

- Advertisement -
spot_img

هنوز مشخص نیست که آیا در سال میلادی جدید شاهد اتمام روند نزولی بازار خواهیم بود یا خیر. با این حال، تحلیلگران بسیاری اعتقاد دارند که وضعیت بیت کوین در سال 2023 مانند سال 2022 نخواهد بود و عذاب‌های پیش آمده در این مدت دوباره تکرار نخواهند شد. کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد شرکت اواندا اخیراً گفت که سرمایه‌گذاران از پشت سر گذاشتن سال 2022 ناراحت نیستند.

- Advertisement -

وی اشاره داشت که هیچ‌کس نمی‌داند سال 2023 چگونه خواهد بود، اما بسیاری امید دارند که اتفاقات FTX را پشت سر گذاشته باشیم و تمرکز خود را روی توسعه و نوآوری بگذاریم. ارلام در ادامه و به‌صورت هشدار گونه توضیح داد که در رابطه با وضعیت کوتاه مدت اگر فاکتورهای دیگر بازار در شرایط مناسبی نباشند سال جذاب دیگری را بیت کوین و بازار کریپتو در پیش خواهیم داشت.

گفتنی است که قیمت اتریوم نیز مسیری مشابه با بیت کوین را در پیش گرفته و از محدوده ثابت خود در 1150 دلار تا 1230 دلار خارج نشده است. اتریوم روز یکشنبه با رشد 1.3 درصدی در محدوده 1215 دلاری معامله شد. در همین حین دیگر ارزهای بزرگ بازار نیز با رشد همراه بودند و ریپل و متیک افزایش قیمت 3 و 4 درصدی را تجربه کردند.

در کنار بیت کوین و آلت کوین‌های بزرگ، سولانا که در ماه‌های اخیر با سقوط سنگینی همراه شده بود، نیز به مسیر صعودی چند هفته اخیر خود ادامه داد. باید اشاره داشت که سولانا در هفته‌های اخیر و پس از صحبت‌های مثبت ویتالیک بوترین درباره این شبکه با رشد تقریباً 13 درصدی همراه بوده اما همچنان با اوج خود فاصله‌ای 93 درصدی دارد.

مطلب مفید: استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روزهای اخیر را در محدوده ثابت میان 16256 تا 17061 دلاری گذارنده است. این روند خنثی و بسیار فشرده بیانگر عدم جهت‌گیری بازار به سود خریداران یا فروشندگان است.

نمودار بیت کوین

میانگین 20 روزه در 16777 دلار جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده میانی است تا همه‌چیز میان عرضه و تقاضا نیز در تعادل باشد. احتمال فراوان روند بعدی بیت کوین با شکست این ناحیه و جهت‌گیری بازار آغاز خواهد شد. اگر سطح حمایتی 16256 دلاری شکسته شود، فشار فروش افزایش خواهد یافت و دوباره شاهد آزمایش 15476 دلار خواهیم بود.

بنا بر تحلیل بیت کوین، از سویی دیگر اگر شاهد عبور قیمت از 17061 دلار باشیم، قدرت خرید در بازار بیشتر خواهد شد و بیت کوین به سمت مقاومت 18388 دلار حرکت خواهد کرد. باید اشاره داشت که در این سطح شاهد رقابت سنگینی میان خریداران و فروشندگان خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان