سیگنال صعودی شاخص همیشه درست بیت کوین؛ تحلیل BTC (20 بهمن)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسیگنال صعودی شاخص...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین نسبت به ‌روز گذشته با اصلاح نسبی همراه بوده و اکنون در محدوده 22500 دلاری قرار گرفته است. بااین‌حال، تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که یک شاخص قیمتی کمتر شناخته‌شده برای این ارز سیگنال صعود صادر کرده است. نکته قابل‌توجه آن است که این شاخص تاکنون اشتباه نکرده است. روز گذشته کالب فرانزن، تحلیلگر مطرح بازار اشاره داشت که اسیلاتور Williams %R برای اولین بار از ماه مه تاکنون ناحیه نزولی را ترک کرده است.

- Advertisement -
spot_img

تقاطع اسیلاتور نشانه بسیار خوبی است

به نقل از کوین تلگراف، رشد 40 درصدی قیمت بیت کوین در ماه ژانویه و حفظ سطوح قیمتی بالا باعث شده تا اندیکاتورهای آنچین بسیاری سیگنال‌های صعودی صادر کنند و از ناحیه‌های نزولی خارج شوند. بسیاری از تحلیلگران محتاط هستند و معتقدند که باید صبر کرد و دید که شرایط بهبود پیدا خواهد کرد یا نه، برای فرانزن اما داده‌های این اسیلاتور به‌شدت جذاب است.

- Advertisement -

Williams %R یک اسیلاتور جنبشی است که با پایان ماه ژانویه و کندل ماهانه بیت کوین از ناحیه اشباع فروش خارج شد. فرانزن در یک پست توییتری به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد که به‌طور تاریخی رخ دادن این اتفاق به دو معنا است، به کف چرخه نزولی رسیده‌ایم و بازار خرسی تمام شده است.

وی در ادامه افزود که این پدیده نشانه بسیار عالی است اما توضیح داد که الزاماً نمی‌تواند رالی صعودی بیت کوین را تضمین کند. وی نموداری را نیز با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت که نشان‌دهنده رابطه نزدیک تقاطع Williams %R و رفتار قیمت بیت کوین در بلندمدت است.

اسیلاتور Williams %R

آخرین مثال از این اسیلاتور به آوریل 2019 بازمی‌گردد. در آن زمان روند صعودی بیت کوین با خروج این اسیلاتور از چرخه نزولی آغاز شد و درنهایت بیت کوین در ماه نوامبر 2021 اوج جدید خود را ثبت کرد. باید دقت داشت که تنها بازه زمانی یک ساله Williams %R صعودی شده و در بازه زمانی 18 ماهه، همچنان شاهد باقی ماندن آن در منطقه اشباع فروش هستیم. وی اشاره داشت که خروج از ناحیه نزولی در این بازه زمانی نیز می‌تواند به رالی صعودی کمک کند.

مطلب مفید: ارزش زمانی پول (TVM) چیست؟

نشانه‌های تولد دوباره بیت کوین سریع پدیدار می‌شوند

فرانزن تنها تحلیلگری نیست که نسبت به قیمت فعلی بیت کوین خوش‌بین است. در ابتدای هفته، کردیبل کریپتو، تحلیلگر مطرح بازار وضعیت را به اواخر سال 2020 تشبیه کرد که قبل از آن و در سال 2017 بیت کوین به اوج خود رسیده بود. باید اشاره داشت که نشانه‌های امیدوارکننده تنها شامل خود بازار نمی‌شوند و داده‌های اقتصادی کلان نیز ازجمله فدرال رزرو در آن دخیل بوده‌اند.

در ماه ژانویه شاهد ورود سنگین سرمایه سازمانی به بیت کوین بودیم. اتفاقی که باعث شد منابع مالی بسیاری از آلت کوین‌ها دور شوند. ورود سرمایه در آخرین هفته ماه گذشته بیشترین میزان ورود سرمایه به این دارایی در هفت ماه اخیر بوده است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت روز 6 فوریه به زیر 22800 دلار سقوط کرد اما خریداران خرید در کف را ادامه دادند. این اتفاق منجر به رشد دوباره قیمت و رسیدن به بالای سطح مهم 23000 دلاری شد. علیرغم این موضوع، خریداران در ادامه موفق به حفظ سطوح بالا نشدند و دوباره شاهد ریزش قیمت بودیم.

نمودار بیت کوین

خریداران احتمالاً کار آسانی نخواهند داشت چراکه فروشندگان در هر تلاش برای عبور از 24000 دلار با قدرت ظاهر خواهند شد. جهت میانگین‌های متحرک صعودی شده اما RSI دارای واگرایی منفی است که می‌تواند روند صعودی را با ضعف همراه کند.

خرس‌ها در تلاش هستند که با رساندن قیمت به زیر میانگین 20 روزه در 22568 دلار، خریداران را به دام بیندازند. در صورت موفقیت، بیت کوین با سقوط همراه خواهد شد و به سطح 21480 دلاری خواهد رسید. انتظار می‌رود که خریداران از این سطح و حمایت روانی 20000 دلاری دفاع کنند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان