تحلیل بیت کوین؛ سقوط BTC به کانال ۲۴۰۰۰ دلاری پس از تعیین نرخ بهره

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیل بیت کوین؛...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شب گذشته و پس از اعلام نرخ بهره و سخنرانی مایوس کننده جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، قیمت بیت کوین با اصلاح سنگینی همراه شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که شب گذشته برای اولین بار در چند ماه گذشته، قیمت بیت کوین به کانال 24000 دلاری سقوط کرد و حمایت 25250 دلاری خود را از دست داد.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، شب گذشته و در فاصله زمانی تنها 30 دقیقه، قیمت بیت کوین با اصلاح عمیق 4 درصدی همراه شد و از محدوده 25867 دلاری که در زمان انتشار خبر در آن قرار داشت به کف 24819 دلاری سقوط کرد. باید اشاره داشت که در زمان نگارش این مطلب بیت کوین کمی با رشد همراه بوده و اکنون در محدوده 24980 دلاری و در آستانه سطح 25000 دلاری قرار دارد.

- Advertisement -
نمودار BTC

در یک هفته گذشته اخبار منفی زیادی منتشر شد و در تمام این مدت بیت کوین موفق شد محدوده 26000 دلاری را حفظ کند. در این مدت شاهد عدم قطعیت در وضعیت بازار و سیگنال‌های مختلف درباره نرخ بهره بودیم و در همین حین، کمیسیون بورس آمریکا نیز از صرافی‌های کوین بیس و بایننس شکایت کرد.

سقوط سنگین شب گذشته بیت کوین تقریباً سه ساعت پس از اعلامیه فدرال رزرو مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره بود. در حالی که اکثر فعالان بازار تقریباً اطمینان داشتند که این روند برای طولانی‌مدت ادامه خواهد داشت، کمیته فدرال رزرو در بیانیه‌ای اشاره داشت که در آینده نزدیک دوباره شاهد افزایش نرخ بهره خواهیم بود. اتفاقی که هیجان خریداران و سرمایه‌گذاران دارایی‌های ریسکی را تحت تأثیر قرار داد.

بر اساس صحبت‌های جاش گیلبرت، تحلیلگر مطرح بازار، جروم پاول به وضوح بیان داشته است که این توقف در افزایش نرخ بهره موقتی است، اتفاقی که می‌تواند دیدگاه بلندمدت نسبت به بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد. بنا بر تحلیل‌ها، بیشتر رویکرد مثبت مربوط به بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال در سال جاری بر اساس کاهش تورم و توقف افزایش نرخ بهره بوده است.

تورم در حال حرکت به سمت مسیر درست است اما صحبت‌های پاول نشان می‌دهد که نرخ بهره ممکن است برای مدت طولانی‌تری در سطوح بالا بماند. اتفاقی که می‌تواند حرکت صعودی بیت کوین را با تأخیر همراه کند. همچنین داده‌های آپشن بیت کوین نشان از سقوط بیشتر قیمت دارند. باید اشاره داشت که با توجه به قانون‌گذاری سخت‌گیرانه ارزهای دیجیتال در آمریکا و همچنین احتمال افزایش نرخ بهره، سقوط بازار و بیت کوین امری دور از ذهن نخواهد بود.

مطلب مفید: استخراج ارز کاسپا و جایزه 300 دلاری آن!

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در آغاز روند صعودی خود در بالای محدوده مقاومتی 26200 دلاری ناموفق بود و در ادامه با انتشار نرخ بهره محدوده مثبت خود را نیز از دست داد و به زیر محدوده حمایتی 25000 دلاری سقوط کرد. بیت کوین در مسیر نزولی خود به زیر 25400 دلار رسید تا شاهد کف جدید هفتگی این ارز باشیم. همچنین باید توجه داشت که در این حرکت نزولی، بیت کوین الگوی کانال صعودی خود را نیز در جهت نزولی شکست.

نمودار بیت کوین

حرکت نزولی ادامه یافت تا برای اولین بار در چند ماه گذشته شاهد سقوط به زیر 25000 دلار باشیم. بیت کوین درنهایت در محدوده 24818 دلاری یک کف قیمتی تشکیل داد و اکنون در حال تثبیت این ناحیه است. باید اشاره داشت که سقوط سنگین باعث شد تا بیت کوین اکنون در زیر حمایت 25250 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار گیرد.

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 25250 دلاری و سپس 25500 دلاری است. شکست این ناحیه می‌تواند روند بازگشتی بیت کوین به سمت 26000 دلار و 26500 دلار را به همراه داشته باشد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 25500 دلار ناموفق عمل کند، روند اصلاحی ادامه خواهد یافت و بیت کوین به‌سرعت به ناحیه 24800 دلاری بازخواهد گشت. در ادامه، اولین حمایت بیت کوین 24500 دلار خواهد بود که شکست آن فشار فروش را افزایش می‌دهد تا در کوتاه‌مدت شاهد سقوط قیمت به سطح 24000 دلاری باشیم.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان