تحلیلگر مطرح: وضعیت مشابه پیش از روند صعودی سال ۲۰۱۹ است + تحلیل بیت کوین (27 دی)

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیلگر مطرح: وضعیت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین پس از آنکه در روزهای اخیر موفق شد سطح 21000 دلاری را فتح کند، اکنون در حفظ آن نیز موفق بوده تا یکی از تحلیلگران ارشد بلومبرگ معتقد باشد که شاهد شکل گرفتن کف قیمتی مشابه اتفاقات قبل از روند سال 2019 هستیم. بنا بر تحلیل بیت کوین توسط مایک مک‌ گلون، تحلیلگر ارشد نشریه بلومبرگ، قیمت بیت کوین در حال تشکیل کف قیمتی مشابه سال ۲۰۱۸ اما با یک تفاوت بسیار بزرگ است.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، مک گلون روز گذشته و در مصاحبه‌ای با اسکات ملکر اشاره داشت که شرایط کف قیمتی مشابه سال 2018 و قبل از روند صعودی سال 2019 است اما تفاوت اصلی آنجاست که در آن زمان، فدرال رزرو سیاست سخت‌گیرانه و افزایش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار نداده بود اما اکنون نرخ بهره توسط تمامی بانک‌های مرکزی در حال افزایش است.

- Advertisement -

وی اشاره داشت که در آن زمان فدرال رزرو کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را آغاز کرده بود و بیت کوین موفق شد با حفظ کف قیمتی خود سطوح بالاتر را بشکند. در حال حاضر اما سیاست سخت‌گیرانه‌ای را توسط این نهاد شاهد هستیم و به همین دلیل نمی‌توان برای بازار هیجان زیادی داشت. با این وجود در بازه بلندمدت‌تر بیت کوین بسیار صعودی به نظر می‌رسد.

شباهت کف چرخه کنونی با سال 2018

مک گلون در ادامه نیز به سرمایه‌گذاران هشدار داد که ممکن است بیت کوین در لحظه روند صعودی پیش‌بینی‌شده را سپری نکند چراکه چالش‌های اقتصادی کلان زیادی بر سر راه آن است که می‌توانند این حرکت را به تأخیر بیندازند. وی معتقد است که شاخص نزدک به زیر میانگین 200 هفته‌ای سقوط خواهد کرد و این اتفاق مانع از رالی صعودی دیگری برای بیت کوین خواهد شد.

در ادامه صحبت‌هایش با اسکات ملکر، مک گلون گفت که همچنان نقدینگی زیادی وجود ندارد و اگر نزدک به زیر این میانگین سقوط کند، همه‌چیز از جمله بیت کوین سقوط خواهند کرد. با این حال وی معتقد است که روند بیت کوین صعودی خواهد بود و از این مشکلات عبور خواهد کرد.

از نظر وی، بازار ارزهای دیجیتال وارد یک محیط بی‌سابقه شده است. جایی که در آن شاهد رشدهای قیمتی در بازار نزولی هستیم و از سمتی فدرال رزرو می‌گوید که متاسفانه نمی‌تواند لازمه روند صعودی را به سرمایه‌گذاران دهد. مک گلون اشاره داشت که در میان بزرگ‌ترین تنظیم مجدد اقتصاد کلان در طول زندگی‌هایمان هستیم. به‌تازگی یک رویداد 100 ساله با نام بیماری کرونا را پشت سر گذاشتیم، یک جنگ تاریخی در اروپا داریم و رهبری سیاسی نیز در حال تغییر به سمت چین است.

مطلب مفید: بررسی عوامل تعیین‌کننده قیمت ارز دیجیتال

منظور آن است که به دوران اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردیم، زمانی که شما یک رهبر دارید و انتظار دارید از نظر اقتصادی به‌صرفه باشید.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده 20000 دلاری با افزایش تقاضا همراه شد و توانست با عبور از 20500 و 21000 دلار روند صعودی خود را ادامه دهد. درنهایت، بیت کوین به سمت مقاومت 21500 دلاری حرکت کرد و اوجی را در 21485 دلار تشکیل داد.

در واکنش به این سطح، بیت کوین با اصلاح همراه شد و به زیر 21000 دلار و سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی نیز رسید. در حال حاضر قیمت در محدوده 21000 دلاری و بالاتر از میانگین 100 ساعته قرار گرفته است. همچنین خط روند صعودی در محدوده 20920 دلاری تشکیل شده است.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 21250 دلار و مقاومت مهم بعدی 21500 دلار خواهد بود. شکست این سطح می‌تواند تقاضا را افزایش دهد و در پی آن شاهد حرکت بیت کوین به سمت 22000 دلار و سپس 22500 دلار باشیم.

اصلاح نزولی

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از مقاومت 21500 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد ریزش و اصلاح آن خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت سطح 21000 دلاری و خط روند صعودی خواهد بود. حمایت مهم بعدی نیز 20720 دلار در نزدیکی 61.8% فیبوناچی اصلاحی است. شکست این محدوده فشار فروش را افزایش و قیمت را به سمت حمایت مهم 20500 دلاری حرکت می‌دهد. شکست این سطح بسیار مهم باعث سقوط بیت کوین تا 20000 دلار و سپس 19000 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان