آیا بیت کوین به سقوط خود ادامه می‌دهد؛ تحلیل BTC (۴ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته روند نزولی را طی کرده و با سقوط سنگین 9 درصدی خود اکنون در محدوده 27700 دلاری در حال معامله است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که سقوط اخیر می‌تواند به دلیل سیو سود تریدرها و ترس آن‌ها از ادامه‌دار بودن روند نزولی باشد. باید اشاره داشت که بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند پیش از ورود خریداران به بازار، شاهد رسیدن بیت کوین به محدوده 26600 تا 25000 دلاری باشیم.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، زمانی که یک دارایی از بازار نزولی خارج می‌شود، سعی می‌کند در مسیر صعود کف‌های بالاتر تشکیل دهد. این سطوح سپس و در اصلاح‌های بعدی به‌عنوان حمایت‌های مهم و قدرتمند ایفای نقش می‌کنند. پولبک فعلی بیت کوین نیز می‌تواند به تشکیل یک کف بالاتر در نمودار منجر شود که سکوی پرتابی برای رالی صعودی بعدی خواهد بود.

- Advertisement -

اگر سرمایه‌گذاران بلندمدت به تشکیل کف قیمتی بیت کوین اعتقاد داشته باشند، فروش سنگین و ترس در هر فاز اصلاحی استراتژی مناسبی نخواهد بود. برخلاف آن، دیدن هر کف قیمتی به‌عنوان یک فرصت خرید در کف می‌تواند استراتژی مناسبی برای ساخت سبد سرمایه‌گذاری باشد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا اصلاح بیت کوین را در نزدیکی میانگین 50 روزه در 26983 دلاری متوقف کنند. با این حال واکنش قیمت به این ناحیه نشان‌دهنده آن است که فروشندگان در بازار نیز قصدی برای تسلیم شدن در این ناحیه دارند.

نمودار روزانه بیت کوین

میانگین 20 روزه در 28606 دلار جهتی نزولی به خود گرفته و RSI نیز در ناحیه نزولی قرار دارد تا شاهد برتری فروشندگان در بازار باشیم. باید اشاره داشت که در صورت از دست رفتن میانگین 50 روزه، فشار فروش افزایش خواهد یافت و بیت کوین به سطح 25250 دلاری سقوط خواهد کد. این حمایت اهمیت زیادی دارد و در صورتی که شکسته شود، توقف بعدی قیمت سطح 20000 دلاری خواهد بود.

مطلب مفید: نود یا گره بلاک چین چیست؟ آشنایی با انواع Node بلاک چین

خریداران باید تلاش کنند تا قیمت را باری دیگر به بالای میانگین 20 روزه بازگردانند. چنین حرکتی، خریداران بیشتری را جذب بازار می‌کند و قیمت بیت کوین را به سمت مقاومت ناحیه 31000 تا 32000 دلاری هدایت می‌کند.

نمودار 4 ساعته BTC

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نیز نشان می‌دهد که قیمت به سطح 27125 دلاری واکنش مثبت نشان داد و به میانگین 20 روزه رسید. این اولین سطح مقاومتی در مقابل بیت کوین است و برای رشد بیشتر باید شاهد شکسته شدن آن باشیم. هدف بعدی خریداران نیز میانگین 50 روزه خواهد بود که انتظار می‌رود در این سطح شاهد حضور گسترده فروشندگان در بازار باشیم.

اگر قیمت بیت کوین از سطوح فعلی با ریزش همراه شود و سطح 27125 دلاری شکسته شود، به معنای منفی بودن احساسات سرمایه‌گذاران و فروش در رالی‌های کوچک خواهد بود. در این صورت فشار فروش بیشتر خواهد شد و بیت کوین به سمت 26500 دلار و درنهایت 25250 دلار سقوط خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان