واکنش قیمت بیت کوین به گزارش فدرال رزرو؛ تحلیل BTC (4 اسفند 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالواکنش قیمت بیت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته قیمت بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال با ریزش نسبی همراه شدند اما در ادامه بیت کوین موفق شد دوباره با رشد همراه شود و پس از جلسه فدرال رزرو رالی صعودی به بالای 24100 دلار را تجربه کند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که پس از جلسه نه‌چندان امیدوارکننده فدرال رزرو، بیت کوین کمی با رشد همراه شد اما همچنان در منطقه قرمز قرار داشت. صبح امروز اما قیمت رشد بیشتری را تجربه کرد و اکنون در محدوده 24400 دلاری است.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین دسک، در زمان گزارش فدرال رزرو، قیمت بیت کوین تا سطح 23600 دلاری سقوط کرد. این نهاد در گزارش خود به رشد آهسته اشاره داشت و در حالی که سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که فدرال رزرو کمی از شدت سیاست خود کاهش دهد، جلسه نشان داد که چشم‌انداز تورم و رکود اقتصادی همچنان پابرجاست و سیاست انقباضی احتمالاً ادامه خواهد داشت.

- Advertisement -

جیک بویل (Jake Boyle)، مدیر تجاری شرکت کالب در مصاحبه‌ای با کوین دسک گفت که نظرات تمامی افراد درباره اتفاقات سال جاری با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر به نظر موضع فدرال رزرو آن است که افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره به‌اندازه 0.5% تأثیر ندارد. با این حال باید اشاره داشت که حتی 0.25% نیز به معنای افزایش نرخ بهره است که چنین موضوعی بیانگر آن است که راهکار اصلی هنوز پیدا نشده است.

وی افزود که با توجه به قوانین نامشخص در حوزه کریپتو از سمت قانون‌گذاران می‌توان انتظار داشت که در ادامه سال شاهد نوسانات قیمتی و اعلامیه‌های زیادی برای بیت کوین و حوزه کریپتو باشیم. گفتنی است که در همین حین قیمت اتریوم نیز در محدوده 1641 دلاری قرار گرفته و نوسان خاصی را در روزهای اخیر تجربه نکرده است.

مطلب مفید: شبکه غیرمتمرکز (Decentralized Network) چیست؟

در همین راستا، گلن ویلیامز، تحلیلگر مطرح بازار اشاره داشت که بیت کوین و اتریوم به نظر در دو مسیر متفاوت قرارگرفته‌اند. سرمایه‌گذاران در حال انتقال بیت کوین‌ها به صرافی‌ها و خارج کردن اتریوم از آن‌ها هستند. این حرکت معمولاً سیگنالی نزولی برای بیت کوین و صعودی برای اتریوم محسوب می‌شود.

در رابطه با دیگر ارزهای بازار نیز باید اشاره داشت که در شبانه‌روز گذشته شاهد واکنش‌های مختلفی بوده‌ایم و برخی با رشد همراه شده‌اند و برخی دیگر روند نزولی را در پیش گرفته‌اند. در این حین اما، یکی از بهترین ارزها APT، توکن بومی آپتوس بوده که رشد 6 درصدی را تجربه کرد.

در پی گزارش فدرال رزرو، بازار سهام نیز واکنشی مشابه با حرکت ابتدایی بیت کوین داشت و ترس از تورم و رکود باعث سقوط آن شد. گفتنی است که شاخص S&P 500 برای چهارمین روز متوالی با ریزش همراه بوده است.

آنتونی جورجیادس (Anthony Georgiades)، بنیان‌گذار پاستل نتورک درباره اتفاقات اخیر بازار به چشم‌انداز رشد کریپتو در آسیا اشاره کرد. وی توضیح داد که گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که خریداران در آسیا در حال بازگشت به بازار و خریدهای سنگین هستند. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که روند صعودی بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال برای مدتی طولانی‌تر ادامه یابد. علیرغم این موضوع وی گفت که همچنان با وجود آنکه به نظر همه‌چیز آماده رالی صعودی است، احتمال پول بک و ریزش قوی از سمت بیت کوین وجود دارد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 21 فوریه و باری دیگر به سطح 25000 دلاری واکنش منفی نشان داد و در عبور از آن ناموفق عمل کرد. این اتفاق باعث شد تا تریدرهای کوتاه‌مدت اقدام به سیو سود کنند و درنتیجه شاهد ریزش بیت کوین باشیم. این اتفاق و اخبار فدرال رزرو قیمت بیت کوین را به محدوده میانگین 20 روزه در 23500 دلاری رساند.

مطلب مفید: سیستم های توزیع شده (distributed systems)

نمودار بیت کوین

در روند صعودی، خریداران در تلاش هستند تا از میانگین 20 روزه و سپس 50 روزه در 21772 دلاری حمایت کنند. در ادامه قیمت به میانگین 20 روزه واکنش نشان داد و با رشد خود به محدوده 24400 دلاری رسید. اگر این حرکت صعودی ادامه‌دار باشد، خریداران باری دیگر تلاش خواهند کرد که از سطح 25200 دلاری عبور و رالی صعودی را ادامه دهند.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در محدوده فعلی با واکنش منفی همراه شود و شاهد شکسته شدن میانگین 20 روزه باشیم، تریدرها سریعاً از معاملات خود خارج خواهند شد. چنین فشار فروشی قیمت را به محدوده میانگین 50 روزه می‌رساند. در ادامه و شکست خریداران در بازگردانی قیمت به محدوده میانگین 20 روزه می‌تواند سقوط تا 21480 و حتی سطوح پایین‌تر در کوتاه‌مدت را به همراه داشته باشد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان