بیت کوین در مسیر حمایت ۲۵۰۰۰ دلاری؛ تحلیل BTC (۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین در ادامه مسیر نزولی خود، روز گذشته و هم‌زمان با باز شدن بازار وال‌استریت به سمت کف‌های قیمتی پایین‌تر حرکت کرد و اکنون در محدوده 27400 دلاری قرارگرفته است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در حرکت نزولی روز گذشته، قیمت این ارز به زیر ناحیه 27300 دلاری نیز رسیده است. بر اساس داده‌ها، پس از باز شدن بازار سهام، بیت کوین برای مدت کوتاهی با رشد همراه بود اما در ادامه کف ماهانه جدید خود را در 27045 دلار ثبت کرد.

- Advertisement -
spot_img
نمودار بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، بسیاری از تریدرها انتظار چنین حرکت قیمتی را داشتند و از سقوط بیت کوین به محدوده اشاره شده تعجب نکردند. بسیاری از آن‌ها در انتظار سطوح پایین‌تر هستند تا بتوانند دوباره وارد بازار شوند. یکی از تحلیلگران مطرح بازار با نام جانی اشاره داشت که هدف مورد نظر وی مانند بسیاری از تحلیلگران سطح 26500 دلاری است که بیت کوین می‌تواند با برخورد به آن دوباره با رشد همراه شود.

- Advertisement -

در همین حین اما برخی معتقدند که سطح حمایتی مهم 26500 دلاری دوام زیادی نخواهد داشت و سطح اصلی و نقطه بازگشتی بیت کوین به مسیر صعودی محدوده 25000 دلار خواهد بود. در همین راستا، پلتفرم تحلیلی مالی Stockmoney نیز اشاره داشت که در صورت از دست رفتن حمایت 27000 دلاری، محدوده 25000 دلاری می‌تواند محدوده حمایتی جالب‌توجهی برای بیت کوین باشد.

توییت استاک مانی

باید اشاره داشت که علیرغم سقوط اخیر قیمت، بسیاری از تحلیلگران نسبت به بیت کوین دیدگاه صعودی دارند و انتظار دارند که شاهد تکرار رفتار قیمت در ماه فوریه باشیم. در آن ماه نیز بیت کوین پس از یک دوره روند خنثی و تثبیتی با رالی صعودی همراه شد و به سمت سطوح بالاتر حرکت کرد.

عدم قطعیت در رفتار هولدرها

بررسی‌های تازه نشان می‌دهد که هولدرهای زیادی برای فروش در اوج قیمتی و سطح 31000 دلاری با شک و تردید مواجه شده بودند. پلتفرم تحلیلی گلسنود در تازه‌ترین گزارش خود به وضعیت سود و زیان هولدرهای بلندمدت و کوتاه‌مدت بیت کوین پرداخت. این پلتفرم اشاره داشت که برخلاف سال‌های 2021 و 2022، میانگین سرمایه‌گذاران در حال حاضر قصدی برای از دست دادن دارایی‌های خود ندارند. حتی حرکت اخیر بیت کوین نیز باعث تغییر عقیده سرمایه‌گذاران نشده است.

مطلب مفید: استفاده از هوش مصنوعی در معاملات ارزهای دیجیتال

در هفته‌های اخیر تضاد زیادی در رفتار هولدرها وجود داشته است که نشان‌دهنده بلاتکلیفی و عدم قطعیت میان تمام دسته‌های هولدرهای بیت کوین است. گلسنود در ادامه اشاره داشت که این اتفاق در راستای روند تثبیتی و حرکت ابتدایی بیت کوین به سمت 30000 دلار و سپس سقوط آن 27000 دلار بوده است.

بر اساس داده‌ها، سطح 28000 دلاری اهمیت زیادی داشته و از دست رفتن آن برای تمامی هولدرهای بیت کوین حس شده و انتظار می‌رود به زودی شاهد سیو سود از سمت سرمایه‌گذاران بزرگ باشیم. گلسنود در پایان اشاره داشت که رفتار هولدرها در فاز توزیع و انباشت تناقض زیادی دارد و همین باعث شده تا شاهد تعیین‌کنندگی بسیار کمی در بازار باشیم. اتفاقی که در سه ماه اول سال به ندرت شاهد آن بودیم.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روزهای گذشته را میان میانگین‌های متحرک محبوس شده، حرکتی که نشان‌دهنده عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان است. خریداران در میانگین 50 روزه در 27078 دلاری مشغول خرید در کف هستند و فروشندگان مشغول دفاع از میانگین 20 روزه در 28466 دلار هستند.

نمودار بیت کوین

انتظار می‌رود که این وضعیت ادامه‌دار نباشد و به زودی شاهد جهت‌گیری بازار باشیم. میانگین 20 روزه جهتی نزولی به خود گرفته و RSI در محدوده منفی قرار دارد که بیانگر برتری خرس‌ها در بازار است. چنین اتفاقی احتمال از دست رفتن میانگین 50 روزه را افزایش می‌دهد.

در صورت رخ دادن این اتفاق، بیت کوین به سمت حمایت مهم 25250 دلاری حرکت می‌کند. تحلیلگران انتظار دارند که در این محدوده با حمایت سنگین خریداران مواجه باشیم. بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر قیمت بتواند میانگین 20 روزه پس بگیرد، شاهد بازگشت خریداران به بازار خواهیم بود و هدف آن‌ها مقاومت 31000 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان