تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران این هفته باید زیر نظر بگیرند (4 مهر 1401)

آنچه می‌خوانید...

همزمان با افزایش نگرانی ها از رکود جهانی به واسطه بدتر شدن شرایط کلان اقتصادی، بازارهای سهام آمریکا به ریزش خود در روزهای گذشته ادامه دادند و داو جونز به پایین ترین سطح خود در سال 2022 رسید. تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که ریزش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر نیز ممکن است باعث رسیدن این ارز به پایین ترین حد خود از سال 2020 شود.

در حالی که یک کف هفتگی چند ساله، نشانه منفی محسوب می‌شود، فروشندگان باید بتوانند این سطح را حفظ کنند در غیر اینصورت حرکت نزولی به سمت چنین سطحی می‌تواند تله ای برای فروشندگان باشد. به احتمال فراوان روزهای آینده نوسانات زیادی را در بیت کوین شاهد باشیم، چرا که خریداران و فروشندگان هر دو تلاش خواهند کرد جهت حرکتی را به نفع خود تغییر دهند.

- Advertisement -

سرمایه گذاران بسیاری فرصت های خرید در ریزش های سنگین را از دست داده و منتظر رسیدن قیمت ها به کف های خود هستند. تریدرها باید روی پروژه های مورد علاقه خود تمرکز کرده و در فازهای چند هفته یا چند ماه دست به انباشت بزنند.

تمامی کوین ها در یک زمان به کف قیمتی خود نمی‌رسند. در حالی که بیت کوین به کف سالانه خود نزدیک است، برخی از آلت کوین ها با روند صعودی خوبی همراه بوده‌اند. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران این ارز دیجیتال با موفقیت از ناحیه حمایتی 17622 تا 18626 دلاری دفاع کرده‌اند. با این حال خریداران با فشار فروش قدرتمندی در محدود میانگین 20 روزه در 19720 دلار مواجه هستند. چنین چیزی نشان می‌دهد که خرس ها به فروش در رالی های کوچک ادامه خواهند داد.

تحلیل نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

جهت نزولی میانگین های متحرک نشان از برتری خرس ها دارد. با این حال واگرایی مثبت ایجاد شده در RSI به معنای ضعیف شدن روند نزولی است. شکست و تثبیت قیمت بالای سطح میانگین 20 روزه اولین نشانه از ضعیف شدن فروشندگان در بازار خواهد بود.

در این صورت شاهد افزایش قیمت بیت کوین تا میانگین 50 روزه در 21043 دلار و سپس 22799 دلار خواهیم بود. برای آن که شاهد افزایش قیمت تا سطح 25211 دلاری باشیم، خریداران باید محدوده ذکر شده را به حمایت تبدیل کنند.

از سویی دیگر و با ریزش قیمت به زیر سطح 17622 دلاری، فشار فروش افزایش خواهد یافت و روند نزولی بیت کوین ادامه دار خواهد بود. در این صورت هدف بعدی خرس ها سطح حمایتی 14500 دلاری خواهد بود.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در کف 18626 دلاری در حال خرید هستند اما خرس ها همچنان روند بازگشتی را در نزدیکی میانگین 50 روزه با تاخیر همراه کرده‌اند. چنین اتفاقی باعث فشردگی قیمت میان دو میانگین متحرک شده و به زودی شاهد خروج بیت کوین از این ناحیه خواهیم بود.

اگر قیمت به سمت پایین حرکت کند و سطح 18626 دلاری از دست برود، هدف بعدی 17622 دلار خواهد بود. این سطح ممکن است مانند گذشته به صحنه نبرد میان خریداران و فروشندگان تبدیل شود. از سویی دیگر و حرکت صعودی بالای میانگین 50 روزه می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین تا سطح 20400 دلاری شود.

تحلیل ATOM/USDT

تحلیل اتم، ارز دیجیتال بومی کازماس نشان می‌دهد که قیمت روزهای گذشته را بالای ناحیه شکست در سطح 13.46 دلاری در حال معامله بوده است تا شاهد احساسات مثبت در بازار و خرید در کف های قیمتی باشیم.

تحلیل نمودار روزانه اتم
نمودار روزانه اتم

میانگین 20 روزه در 14.22 دلار جهتی خنثی دارد و RSI نیز نزدیک محدوده میانی است که نشان از تعادل در عرضه و تقاضا دارد. اگر قیمت اتم سطح 15.2 دلاری را در کوتاه مدت بشکند، شاهد افزایش قیمت و حرکت به سمت 17.20 دلار خواهیم بود. ین سطح ممکن است نقش مقاومتی ایفا کند اما عبور از آن مسیر را برای 20.34 و سپس 25 دلار هموار خواهد کرد. از سویی دیگر، ریزش قیمت و از دست رفتن میانگین 50 روزه در 12.90 دلار می‌تواند شرایط را به نفع خرس ها کند و در نهایت شاهد سقوط قیمت تا 10 دلار باشیم.

نمودار 4 ساعته اتم
نمودار 4 ساعته اتم

تحلیل نمودار 4 ساعته اتم نشان می‌دهد که این ارز میان محدوده 13.45 دلاری تا 17 دلاری در نوسان است. خریداران از محدوده حمایتی 13.45 دلاری دفاع کرده و قصد دارند قیمت را به بالای میانگین 50 روزه برسانند. موفقیت آنها باعث حرکت اتم به سمت 16 دلار و سپس 17 دلار خواهد شد.

از سویی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی ریزش کند و میانگین 20 روزه از دست رود، به معنای فروش در رالی ها خواهد بود. در این صورت قیمت به 13.45 دلار بازخواهد گشت. اگر این سطح از دست برود هدف بعدی خرس ها 13 دلار و سپس 11.50 دلار خواهد بود.

مطلب مفید: آموزش مینت NFT سولانا از طریق متاپلکس (Metaplex)

تحلیل ALGO/USDT

تحلیل الگوراند نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال بلاتکلیفی خود در محدوده 0.27 دلاری تا 0.38 دلاری را در 23 سپتامبر حل کرده و به سمت بالا حرکت کرده است. چنین چیزی به معنای آن است که یک حرکت صعودی تازه در حال شکل گرفتن است. اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم، الگوراند اولین مرحله از حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد.

تحلیل نمودار روزانه الگوراند
نمودار روزانه الگوراند

سطح مهمی که باید زیر نظر گرفت 0.38 دلار است. اگر این سطح به حمایت تبدیل شود، احتمال فراوان شاهد یک روند صعودی تازه خواهیم بود. در این صورت اهداف قیمتی سطوح 0.45 و سپس 0.5 دلاری خواهد بود.

در صورتی که در کوتاه مدت سطح حمایتی 0.38 دلاری از دست برود، دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین اتفاقی ممکن است منجر به  سقوط قیمت تا میانگین 20 روزه در 0.33 دلار بشود. در این صورت و با واکنش مثبت به این سطح شاهد تلاش دوباره خریداران برای عبور از مقاومت مذکور خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته الگوراند
نمودار 4 ساعته الگوراند

نمودار 4 ساعته الگوراند نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال از مقاومت 0.38 دلاری عبور کرده اما گاوها در حفظ آن ناموفق بوده‌اند. چنین چیزی به معنا آن است که خرس ها هنوز تسلیم نشده و به فروش در نزدیگی 0.41 دلار ادامه می‌دهند.

اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین 20 روزه برسانند، شاهد سقوط تا 0.36 دلار خواهیم بود. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شکست آن راه را برای سقوط تا میانگین 50 روزه هموار می‌کند. در مسیر صعودی نیز برای آنکه شاهد ادامه دار بودن روند باشیم، خریداران باید سطح 0.41 دلاری را شکسته و تثبیت کنند.

CHZ/USDT

تحلیل چیلیز نشان می‌دهد که قیمت این ارز با روند بازگشتی خوبی از کف قیمتی ماه ژوئن همراه بود و خریداران روز 22 سپتامبر مقاومت مهم 0.26 دلاری این ارز را نیز شکستند تا نشانه ای برای روند صعودی باشد.

تحلیل نمودار روزانه چیلیز
نمودار روزانه چیلیز

خرس ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر 0.26 دلار برسانند اما خریداران اجازه این کار را به آنها نمی‌دهند. چنین چیزی بدان معناست که خریداران کف ها را فرصت خرید می‌بینند. جهت رو به بالا میانگین های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده مثبت نیز نشان از برتری خریداران در بازار دارد. اگر قیمت بتواند سطح 0.28 دلاری را بشکند، در کوتاه مدت شاهد رالی صعودی به سمت 0.33 دلار خواهیم بود.

از طرفی، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند و به زیر 0.26 دلار برود، نشان از عجله تریدرها برای خروج از بازار دارد. در این صورت قیمت ابتدا تا میانگین 20 روزه در 0.23 دلار و سپس میانگین 50 روزه در 0.21 دلار سقوط خواهد کرد.

نمودار 4 ساعته چیلیز
نمودار 4 ساعته چیلیز

تحلیل نمودار 4 ساعته چیلیز نشان می‌دهد که میانگین های متجرک جهتی صعودی دارند اما از سویی RSI واگرایی منفی دارد که نشان از ضعف روند صعودی دارد. اگر خرس ها قیمت را به زیر 0.26 دلار برسانند، شاهد سقوط تا میانگین 50 روزه خواهیم بود. این سطح از همین بالایی برخوردار است و شکست آن منجر به سقوط تا 0.22 دلار خواهد شد.

از سویی دیگر، واکنش مثبت به 0.26 دلار و عبور از 0.28 دلار می‌تواند روند صعودی را ادامه دار کند و شاهد افزایش قیمت تا سطح 0.32 دلاری باشیم.

QNT/USDT

تحلیل کوانت نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال با قرار گرفتن در بالای میانگین های متحرک نشانه های صعودی خوبی از خود نشان داده است. این اتفاق در حالی رخ داده که احساسات در سراسر بازار ارزهای دیجیتال منفی است. با این وجود قیمت کوانت موفق شده خود را به سطوح بالا برساند.

تحلیل نمودار روزانه کوانت
نمودار روزانه کوانت

خرس ها در روزهای اخیر از مقاومت 112 دلاری دفاع کرده اما خریداران در نهایت روز 24 سپتامبر از این سطح عبور کردند و قیمت را به خط روند نزولی رساندند. سایه بلند کندل روزانه نشان دهنده تلاش فروشندگان برای به تاخیر انداختن شکست این سطح است.

نکته مقبت برای خریداران آن است که روز گذشته شاهد خرید در کف قیمتی 112 دلار بودیم که نشان از تلاش آنها برای تبدیل کردن این سطح به حمایتی قدرتمند دارد. اکنون قیمت کوانت می‌تواند خود را باری دیگر به خط روند نزولی برساند و در صورت عبور شاهد رالی صعودی تا 133 و سپس 154 دلار خواهیم بود. از سویی دیگر، سقوط قیمت و از دست رفتن 112 دلار می‌تواند ریزش تا میانگین 20 روزه در 106 دلار و سپس 95 دلار را به همراه داشته باشد.

نمودار 4 ساعته کوانت
نمودار 4 ساعته کوانت

تحلیل نمودار 4 ساعته کوانت نشان می‌دهد که رالی صعودی پس از شکست سطح 112 دلاری قدرت بیشتری گرفت و خود را به خط روند نزولی رساند. چنین حرکتی RSI را به محدوده اشباع خرید رساند و خریداران در پی آن دست به سیو سود زدند.

قیمت در ادامه به 112 دلار واکنش مثبت نشان داد که بیانگر احساسات مثبت در بازار و خرید در کف قیمتی است. اکنون کوانت توانایی حرکت به سمت 121 دلار و رسیدن به خط روند نزولی را دارد. در مسیر نزولی نیز شکست 112 دلار می‌تواند منجر به سقوط تا 95 دلار شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان