بنیانگذار ترا طرح نجات استیبل کوین UST را منتشر کرد

خانهاخباربنیانگذار ترا طرح...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فکت کوینز: دو کوان، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ترا فورم لبز بالاخره سکوت خود در توییتر را شکست و از طرح نجات استیبل کوین UST رونمایی کرد.

- Advertisement -

کوان در توییتی در این رابطه خطاب به سرمایه‌گذاران نوشت:

می‌دانم 72 ساعت گذشته برای همه شما بسیار سخت بوده است، با این حال، بدانید که من مصمم هستم با هر یک از شما جهت عبور از این بحران همکاری کنم و ما از این بحران خارج خواهیم شد.

- Advertisement -

قیمت توکن لونا در 24 ساعت گذشته بیش از 90 درصد کاهش یافت و به 3 دلار سقوط کرد. در واکنش به این اتفاق، قیمت استیبل کوین ترا نیز به 0.30 دلار کاهش یافت و به نظر می‌رسد هدف اصلی کوان، بازگرداندن بهای این استیبل کوین به 1 دلار باشد.

به منظور بازگرداندن ارزش دلاری UST، کوان پیشنهاد داده تا عرضه توکن لونا برای مقابله با اقدام سرمایه‌گذاران برای فروش استیبل کوین UST افزایش یابد.

وی در این رابطه نوشت:

مکانیسم تثبیت قیمت، عرضه UST (بیش از 10% از کل عرضه) را جمع آوری می‌کند اما هزینه جمع‌آوری همزمان تمامی این استیبل کوین‌ها در سواپ‌های آنچین را به 40% رسانده است.

پیشنهاد جدید بنیانگذار ترا اساسا به مکانیسم مینت و توکن سوزی شبکه ترا (که کوان از آن به عنوان مکانیسم تثبیت قیمت یاد می‌کند) متکی است.

بر اساس این مکانیسم، این امکان برای سرمایه‌گذاران وجود دارد تا همواره یک دلار UST را با ارزش یک دلار از توکن لونا معامله کنند و هر بار که این کار را انجام دهند، یک واحد UST سوزانده شده و از گردش خارج می‌شود. این مکانیسم فرصت‌های آربیتراژ را برای معامله‌گران فراهم می‌کند به طوری که هر زمان که قیمت این استیبل کوین به زیر یک دلار برسد، معامله‌گران زیرک می‌توانند آن را با قیمتی کمتر خریداری کرده و با یک دلار لونا مبادله کنند. همین مکانیسم باعث می‌شود تا قیمت در سطح یک دلار نگه داشته شود.

با این حال، در 72 ساعت گذشته مکانیسم تثبیت قیمت استیبل کوین ترا با توجه به خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران که قصد دارند دارایی خود را به فروش برسانند متوقف شده است.

در طرح نجات استیبل کوین ترا آمده است:

ما بین 9 تا 10 مه، حدود 8 میلیارد UST از پروتکل انکر خارج شد. در طول مدت مشابه، تنها یک میلیارد دلار از این استیبل کوین سوزانده شد.

پروتکل انکر محبوب‌ترین پروتکل اکوسیستم دیفای شبکه تراست که پیش از سقوط بهای UST، بیش از 70% از عرضه در گردش آن را نگهداری می‌کرد.

بنابر پیشنهاد دو کوان، قرار است سرعت مکانیسم توکن سوزی افزایش و ظرفیت مینت کردن توکن لونا از 293 میلیون دلار به 1.2 میلیارد دلار افزایش یابد.

توییت دو کوان در رابطه با طرح نجات ترا
توییت دو کوان در رابطه با طرح نجات ترا

عادل عبدالعلی، مدیرعامل شرکت Securitize Capital در رابطه با اهمیت انتخاب استیبل کوین مناسب اظهار داشت:

بر خلاف استیبل کوین‌هایی چون USDC و تتر، UST یک استیبل کوین الگوریتمی است و توسط ذخایر نقدی پشتیبانی نمی‌شود. در مقایسه شرکت سرکل به ازای هر واحد USDC یک دلار آمریکا نگهداری می‌کند و این اهمیت انتخاب استیبل کوین مناسب را برجسته می‌نماید.

در صورتی که UST بتواند دوباره ارزش دلاری خود را به دست آورد و لونا هم موفق شود به اوج خود بازگردد، به احتمال زیاد شاهد چشمگیرترین بازگشت تاریخ رمزارزها خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

اگر به دنبال بهترین آموزشگاه آموزش ارز دیجیتال در اصفهان هستید، مجموعه فکت کوینز با ارائه به روزترین آموزش‌ها و تکنیک‌های معاملاتی می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین ریسک و بیشترین اطلاعات وارد این بازار مالی جهانی شوید. فکت کوینز یکی از بهترین مجموعه‌ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در اصفهان است و شما با شرکت در دوره ها می توانید تمامی اطلاعات و مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را بیاموزید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان