شرکت تسلا 75% از بیت کوین های خود را به فروش رساند

خانهاخبارشرکت تسلا 75%...

آنچه می‌خوانید...

شرکت تسلا در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرده است که 75٪ از بیت کوین‌های خود را به فروش رسانده و 936 میلیون دلار پول نقد به ترازنامه خود اضافه کرده است. کارشناسان صنعت کریپتو معتقدند تصمیم ایلان ماسک مبنی بر فروش سه چهارم بیت کوین‌های تسلا، استراتژی معمولی برای شرکت‌ها در زمان رکود اقتصادی محسوب می‌شود و به افزایش نقدینگی شرکت‌ها کمک می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جریان یک کنفرانس در رابطه با این حرکت گفت که تصمیم شرکت ربطی به شرایط بیت کوین نداشته و تنها به خاطر نگرانی های ایجاد شده در زمینه نقدینگی با توجه به ادامه‌دار شدن قرنطینه ها در کشور چین صورت گرفته است. وی در ادامه افزود:

«دلیل آن که حجم زیادی از بیت کوین های خود را فروختیم آن است که نمی‌دانیم چه زمانی محدودیت های کرونایی در چین رفع خواهند شد. در نتیجه برای ما مهم بود که موقعیت نقدی شرکت را به حداکثر برسانیم. باید این نکته را اضافه کنم که در نظر داریم در آینده حتما بیت کوین بیشتری خریداری کنیم.»

- Advertisement -

سرمایه گذاران در جریان این کنفرانس از وی در رابطه با اینکه آیا بیت کوین در دیدگاه ایلان ماسک، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است سوال کردند. ماسک در پاسخ گفت که این ارز دیجیتال بخشی جانبی از اهداف اصلی شرکت تسلا بوده است. درباره هدف اصلی شرکت نیز ماسک گفت که تلاش ما همیشه سرعت بخشیدن به گسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پایدار بوده است. ماسک در ادامه افزود که ارزهای دیجیتال موضوعی نیست که آنها و شرکت تسلا همیشه در حال فکر کردن به آن باشند.

مارکوس تیلن، مدیر سرمایه گذاری شرکت IDEG در سنگاپور در مصاحبه ای گفت که احتمالا تسلا به این دلیل بیت کوین های خود را فروخت که حواس پرتی از تجارت اصلی آنها به حساب می‌آمد. وی در ادامه افزود:

«جای تعجب ندارد اگر تسلا پس از پایدار شدن قیمت بیت کوین باز هم به فروش روی بیاورد و حتی تمام دارایی های بیت کوینی خود را به فروش برساند.»

در همین حین، کایلی پورسل، تحلیلگر و کارشناس حوزه کریپتو گفت که تسلا اولین شرکتی نیست که به منظور افزایش نقدینگی چنین تصمیمی می‌گیرد. وی در این باره گفت که با حرکت آهسته اقتصادی در سطح جهان و احتمال رکود، اتفاق غیرمعمولی نیست که سرمایه گذاران و شرکت ها دارایی های ریسکی و نوسانی خود را فروخته و روی به ارزهای فیات بیاورند.

مطلب مفید: پردرآمدترین بازیهای کریپتویی سال (۲۰۲۲)

وی همچنین افزود که با وجود سقوط قیمت بیت کوین در پی این اعلامیه، نمی‌توان نشانه های ایجاد شده مبنی بر بازگشت روند قیمتی را نادیده گرفت. روز گذشته و در پی خبر تسلا، قیمت بیت کوین سقوط 2.6 درصدی را تجربه کرد و در نزدیکی اوج ماهانه خود معامله می‌شود. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که اعضای جامعه نگرانی چندانی از این اتفاق ندارند.

توییت ویل کلمنت

در حالی که فروش بیت کوین ها توسط تسلا به نظر واکنش های چندانی را به همراه نداشت، سال گذشته و پس از خرید 1.5 میلیارد دلاری بیت کوین توسط این شرکت و همچنین پذیرش آن به عنوان ابزار پرداخت برای محصولات شرکت با واکنش های بسیاری همراه شد. در آن زمان و پس از اعلام خبر، شاهد جهش 3000 دلاری قیمت بیت کوین به اوج جدیدی در محدوده 43000 دلاری بودیم.

تامی هونان، مدیر همکاری های استراتژیک شرکت Swyftx قبلا به کوین تلگراف گفته بود که تصمیم تسلا مبنی بر خرید بیت کوین در سال گذشته لحظه بسیار مهمی برای ارزهای دیجیتال بوده است. وی در این باره گفت:

«این تصمیم به دیگر کسب و کارها اجازه داد تا از ارزهای دیجیتال در ترازنامه مالی خود بهره ببرند و در پی آن شاهد افزایش سرمایه گذاران سازمانی و شرکت های کوچکی بودیم که بیت کوین و ارزهای دیجیتال را پذیرفتند.»

ماسک گفت که فروش بیت کوین های تسلا ربطی به این ارز نداشته و تنها بحث افزایش نقدینگی در میان بوده است. به نظر می‌رسد مردم حرف وی را باور کرده و باعث ایجاد فشار فروشی در بازار نشده‌اند. قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته ثبات پیدا کرده و عجیب خواهد شد اگر با قیمت کنونی دیگر سرمایه گذاران بزرگ نیز مسیر تسلا را دنبال کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2 نظرات

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان