لایحه سقف بدهی توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد؛ واکنش BTC چه بود؟

خانهاخبارلایحه سقف بدهی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

مجلس نمایندگان آمریکا در رأی‌گیری تازه خود لایحه سقف بدهی دولت را تصویب کرد تا از یک فاجعه بزرگ برای این کشور و جهان جلوگیری کند. گفتنی است که مجلس نمایندگان با مجموع 314 رأی موافق به 117 رأی مخالف، این لایحه را تصویب کرد و اکنون لایحه مذکور باید مورد تأیید مجلس سنا نیز قرار گیرد. پس از اعلام خبر تصویب سقف بدهی، قیمت بیت کوین از سطح 27100 دلاری سقوط کرد و به 26600 دلار نیز رسید.

آمریکا تا 5 ژوئن برای تصویب لایحه سقف بدهی زمان دارد

به نقل از کوین گیپ، پس از تصویب طرح سقف بدهی توسط مجلس نمایندگان، این لایحه باید مورد قبول مجلس سنا نیز قرار گیرد تا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بتواند آن را به‌عنوان قانون امضا کند. باید اشاره داشت که دولت آمریکا تا روز دوشنبه یعنی 5 ژوئن فرصت دارد لایحه سقف بدهی را تصویب کند. اگر تا آن زمان چنین اتفاقی رخ ندهد با نکول بدهی مواجه خواهیم شد و فاجعه اقتصادی بزرگی در انتظار این کشور خواهد بود.

- Advertisement -

با این وجود باید اشاره داشت که تصویب لایحه توسط مجلس نمایندگان بزرگ‌ترین مشکل پیش رو را حل کرده است. همچنین قابل‌توجه است که در این رأی‌گیری، 71 جمهوری‌خواه و 46 دموکرات رأی منفی دادند. نکته مورد توجه دیگر آن است که تأیید این لایحه راهکاری برای مشکل بدهی‌های دولت آمریکا ارائه نمی‌کند. تنها قابلیت این طرح آن است که سقف بدهی را تا سال 2025 به تأخیر می‌اندازد و 2 سال دیگر دوباره شاهد تکرار چنین مسائلی خواهیم بود.

مطلب مفید: فصل آلت کوین (Altcoin Season) به چه معنی است؟

سقوط بیت کوین به زیر 27000 دلار

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده 26800 دلاری در حال معامله است و نسبت به روز گذشته اصلاح 3 درصدی را ثبت کرده است. این حرکت قیمت در پی اخبار تصویب لایحه سقف بدهی بود.

باید اشاره داشت که اگر این لایحه تبدیل به قانون شود، خزانه‌داری آمریکا تریلیون‌ها دلار چاپ خواهد کرد تا اقتصاد کشور را نجات دهد. اتفاقی که می‌تواند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه‌های آتی را به همراه داشته باشد و در پی آن قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سقوط کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان