بیت کوین بدون توجه به اخبار منفی به سمت ۲۵۰۰۰ دلار در حرکت است

خانهاخباربیت کوین بدون...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شاید به نظر برسد که قیمت بیت کوین آخرین بار چندین ماه پیش در محدوده 18000 دلاری قرار داشت اما تنها 40 روز از زمان فاصله گرفتن قیمت از محدوده اشاره شده می‌گذرد. تریدرها معمولاً حافظه کوتاه‌مدتی دارند و سعی می‌کنند در رالی‌های صعودی اهمیت زیادی به اخبار منفی ندهند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که تریدرها با در نظر گرفتن موارد اشاره شده و علیرغم اخبار منفی در بازار، باعث رشد 15 درصدی قیمت بیت کوین در یک هفته اخیر شده‌اند.

به نقل از کوین تلگراف، اداره خدمات مالی نیویورک روز 13 فوریه به شرکت پکسوس دستور داد تا مینت دلار بایننس را متوقف کند. رویترز نیز روز 16 فوریه در گزارشی اشاره داشت که حساب بانکی متعلق به صرافی بایننس آمریکا، 400 میلیون دلار را به شرکت معاملاتی مریت پیک منتقل کرده است که بسیاری معتقدند یک سازمان مستقل و متعلق به مدیرعامل بایننس است.

- Advertisement -

فشار قانون‌گذاران بر حوزه کریپتو ادامه پیدا کرده است و کمیسیون بورس به‌تازگی و پس از ایجاد پرونده علیه پائول پیرس، ستاره سابق NBA با وی به توافق رسیده و پیرس مجبور به پرداخت 1.4 میلیون دلار جریمه شده است. گفتنی است که کمیسیون بورس وی را متهم به ارائه بیانیه‌ها و تبلیغات گمراه‌کننده نسبت به ارز دیجیتال اتریوم مکس کرده بود.

پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان و سیگنال‌هایی مبنی بر آنکه فدرال رزرو نمی‌تواند بیش از پیش سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش دهد، حتی مسائل اشاره شده نیز در از بین بردن خوش‌بینی سرمایه‌گذاران موفق نبوده‌اند. در ادامه به بررسی بازار مشتقه بیت کوین خواهیم پرداخت تا درک بهتری از وضعیت تریدرهای حرفه‌ای به دست آوریم.

تقاضای متوسط برای استیبل کوین مبتنی بر آسیا

برای بررسی تقاضای ارزهای دیجیتال در آسیا، تریدرها باید شاخص یو اس دی سی پریمیوم را بررسی کنند. این شاخص تفاوت معاملات میان استیبل کوین مبتنی بر چین با دلار آمریکا را اندازه‌گیری می‌کند. افزایش قابل‌توجه تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال می‌تواند این اندیکاتور را بالاتر از ارزش عادلانه خود در 104% برساند. از سویی دیگر و در بازارهای نزولی شاهد تقاضای بیشتر برای استیبل کوین‌ها هستیم و این شاخص معمولاً با کاهش 4 درصدی یا بیشتر همراه می‌شود.

شاخص یو اس دی سی پریمیموم

در حال حاضر این شاخص در محدوده 2.7 درصدی قرار دارد که نسبت به هفته گذشته وضعیتی خنثی دارد. علاوه بر آن، نشان می‌دهد که تقاضا برای استیبل کوین در آسیا وضعیت متوسطی دارد. با این وجود، مثبت بودن شاخص بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران نسبت به واکنش منفی اخیر قیمت بیت کوین به 25000 دلار و اخبار منفی در بازار دچار ترس نشده‌اند.

داده‌های مشتقه بیت کوین صعودی هستند

سرمایه‌گذاران خرد معمولاً از معاملات آتی فصلی دوری می‌کنند و دلیل آن نیز تفاوت قیمت اسپات است. در همین حین اما، تریدرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند که از این ابزار استفاده کنند چرا گه می‌توانند مانع نوسانات فاندینگ ریت در قراردادهای آتی پرپچوال شوند.

مطلب مفید: ارز دیجیتال تورمی (Inflationary) و ضدتورمی (Deflationary)؛ تفاوت در چیست؟

شاخص پریمیوم دوماهه قراردادهای آتی بیت کوین در یک بازار سالم باید در محدوده 4 تا 8% قرار گیرد تا پوشش‌دهنده تمامی ریسک‌ها و هزینه‌های موجود در بازار باشد. درنتیجه هنگامی که شاخص پایین‌تر از محدوده اشاره شده باشد به معنای آن است که اعتماد خریداران در بازار کم است و یک سیگنال منفی تلقی می‌شود.

قراردادهای آتی بیت کوین

نمودار بالا نشان می‌دهد که وضعیت صعودی است چرا که شاخص پریمیوم آتی بیت کوین سطح خنثی 4% را در 16 فوریه شکسته است. این حرکت نشان‌دهنده بازگشت احساسات تریدرها به محدوده خنثی و مایل به صعود است. چنین موضوعی بیانگر آن است که تریدرها نسبت قرار داشتن بیت کوین در بالای سطح 24000 دلاری از اعتماد بیشتری برخوردار هستند.

تأثیر کم اقدامات قانون‌گذاران نشانه خوبی است

در حالی که قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته رشد 15 درصدی داشته و این موضوع امیدوارکننده است، اخبار قانون‌گذاری در این حوزه معمولاً منفی بوده است. سرمایه‌گذاران از کاهش توانایی فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار اقتصاد و مهار تورم هیجان‌زده هستند. از این رو، می‌توان فهمید که چگونه این رویدادهای نزولی موفق نشده‌اند روح معامله گران ارزهای دیجیتال را بشکنند.

باید اشاره داشت که همبستگی‌ بیت کوین و بازار سهام همچنان بالا است و این دو بسیار نزدیک به یکدیگر حرکت می‌کنند. درنتیجه سناریو اقتصاد کلان می‌تواند مشخص‌کننده روند کلی بازارهای مالی باشد. در حال حاضر، تریدرهای خرد و حرفه‌ای هر دو نشانه‌هایی از اعتماد به ‌نفس دارند و شرایط به‌گونه‌ای است که نشان از احتمال رشد بیشتر قیمت بیت کوین دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان