حمله هکرها به کیف پول های شبکه سولانا؛ چندین میلیون دلار تاکنون به سرقت رفته است

خانهاخبارحمله هکرها به...

آنچه می‌خوانید...

به نظر می‌رسد یک آسیب پذیری امنیتی در شبکه سولانا باعث شده تا میلیون ها دلار سرمایه از کیف پول های مبتنی بر این شبکه به سرقت برود. در زمان نگارش این مطلب، سولانا به یکی از موضوعات ترند در توییتر تبدیل شده و کاربران زیادی در حال گزارش حملات هکری و یا گزارش به سرقت رفتن سرمایه های خود هستند. گفتنی است که این افراد به دیگران هشدار داده‌اند که اگر در کیف پول های فانتوم و اسلوپ سرمایه ای دارند آنها را به کیف پول های سرد منتقل کنند.

توییت سولار دکس

تا به اینجای کار، فانتوم، اسلوپ و مجیک ادن از پروژه هایی هستند که درباره این اتفاق توضیحاتی ارائه کرده‌اند. فانتوم در پستی توییتری گفت که در حال همکاری با دیگر تیم ها است تا به سرعت مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کند. این سازنده کیف پول های مبتنی بر سولانا همچنین گفت که از نظرش این آسیب پذیری تنها مختص فانتوم نیست.

- Advertisement -

مجیک ادن نیز گزارشات را تایید کرد و در بیانیه ای گفت که به نظر می‌رسد آسیب پذیری در شبکه سولانا به وجود آمده که باعث از دست رفتن سرمایه ها در کیف پول های این اکوسیستم شده است. در ادامه این پروژه از کاربران خواست تا برای لینک های مشکوک در کیف پول های فانتوم خود مجوزی را صادر نکنند. اسلوپ نیز در حال همکاری با سولانا لبز و دیگر پروتکل های این شبکه است تا مشکل را سریع تر حل کند با این حال هنوز موفقیتی در این زمینه نداشته است.

یکی از کاربران توییتری با نام کاربری nftpeasant از نزدیک در حال رصد کردن این حادثه است و بنابر بررسی های خود در سول اسکن می‌گوید که تاکنون 6 میلیون دلار از کیف پول های فانتوم و آن هم در یک بازه زمانی 10 دقیقه ای به سرقت رفته است. وی می‌گوید به نظر می‌رسد یکی از کاربران این کیف پول در یک تراکنش، 500 هزار دلار USDC خود را از دست داده است.

مطلب مفید: پوزیشن لانگ (Long Position) چیست؟

یکی از کاربران توییتر با نام zachxbt که در واقع کارشناسی در زمینه کلاهبرداری های حوزه کریپتو نیز هست، به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت که هکرهای این حمله به سولانا، در حقیقت 7 ماه پیش به کیف پول اولیه ای که سرمایه ها از آن خارج شده مبلغی را از طریق بایننس واریز کرده‌اند. تاریخچه تراکنش ها نشان می‌دهد که کیف پول تا روز گذشته هیچ فعالیتی نداشته و پس از فعالیت هکرها و انجام تراکنش های مختلف در 4 کیف پول به مدت 10 دقیقه قبل از حمله، این کیف پول نیز از خواب بیدار شده است.

توییت زک

درباره اینکه چند عدد کیف پول در اکوسیستم سولانا تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند نیز گزارشات مختلفی منتشر شده است اما هنوز میزان گستردگی این حمله مشخص نیست. پلتفرم میست ترک، در پستی توییتری گفت که 8000 کیف پول تاکنون هک شده‌اند و حدود 580 میلیون دلار سرمایه نیز به 4 آدرسی که در بالا ذکر شد ارسال شده‌اند. با این حال اظهار نظرات در زیر این پست توییتری نشان از شک و شبهه های اعضای جامعه درباره تعداد کیف پول اعلام شده از سمت این پلتفرم دارد.

امین گان سیرر، مدیرعامل آوا لبز نیز  گفت که تعداد کیف پول های هک شده سولانا 7000 عدد است و هر 20 دقیقه یکبار نیز این تعداد افزایش می‌یابد. وی همچنین معتقد است که تراکنش ها به صورت درست امضا شده‌اند و به همین دلیل از نظرش هکرها به کلیدهای خصوصی دسترسی پیدا کرده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان