خطایی در قیمت لونا کلاسیک که منجر به آسیب پذیری پروتکل میرور (Mirror) شد

خانهاخبارخطایی در قیمت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: خطایی در قیمت گزارش شده لونا کلاسیک توسط اعتبار سنج های شبکه باعث آسیب پذیری پلتفرم دیفای میرور در برابر افراد سود جو و از بین رفتن سرمایه های این پروتکل شده است. این آسیب پذیری روز 29 مه و توسط یکی از اعضای جامعه حاکمیتی پروتکل میرور گزارش شد. در زمان نگارش این مطلب دارایی های ترکیبی این پروتکل مانند mBTC، mDOT، mETH و mGLXY تقریبا تمام ارزش 2 میلیون دلاری خود را از دست داده‌اند.

پروتکل میرور به کاربران اجازه می‌داد تا دارایی های ترکیبی مانند سهام و رمز ارزها را در شبکه های ترا و ترا کلاسیک، زنجیره بایننس و اتریوم معامله کنند. گفتنی است که دلیل این آسیب پذیری مشکلی در قیمت لونا کلاسیک بوده است. اعتبارسنج های باقی مانده در ترا کلاسیک قیمت لونا کلاسیک را (0.00012 دلار) مانند قیمت لونا 2.0 یعنی 9.2 دلار گزارش دادند، در حالی که تفاوت قیمت واقعی چشم گیری میان این دو ارز وجو دارد.

- Advertisement -

سفیر جامعه چین لینک صبح امروز و در پستی توییتری توضیح داد که دلیل این اتفاق استفاده اعتبارسنج های ترا کلاسیک از یک نسخه قدیمی نرم افزار اوراکل بوده است.

توییت سفیر چین لینک

پروتکل میرور اولین قربانی این اتفاق نیست و در اواسط ماه مه دو پروتکل ونوس و بلیز فایننس نیز با چنین مشکلی مواجه شدند و در حالی که قیمت اعلامی لونا توسط اوراکل چین لینک 0.10 دلار و قیمت بازار بسیار پایین تر از آن بود. در پی این اتفاق بلیز فایننس تمام سرمایه و ونوس 11.2 میلیون دلار از دست دادند.

مطلب مفید: چگونه در LBank معامله کنیم؟ آموزش صرافی ال بانک

یکی از فعالان جامعه ترا به نام فت من (FatMan) در توییتر خود هشدار داد که مشکل پیش آمده برای پروتکل میرور می‌تواند روی دیگر دارایی های m این پروتکل نیز تاثیر بگذارد مگر آنکه توسعه دهندگان سریعا دست به کار شوند و باگ موجود را رفع کنند. اوایل صبح امروز به نظر مشکل رفع شده و قیمت لونا کلاسیک تایید شده توسط اوراکل با قیمت واقعی بازار برابر شده است.

این دومین باری است که پروتکل میرور دچاز آسیب پذیر می‌شود. آسیب پذیری قبلی مربوط به کدهای میرور می‌شود که به کاربران اجازه می‌داد وثیقه های دیگران را از حالت قفل بودن دربیاورند و از پروتکل خارج کنند. در پی این اتفاق فردی سودجو 30 میلیون دلار سرمایه را از پروتکل خارج کرد و تا ماه مه امسال نیز کسی متوجه آن نشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان