۱۹۰ بانک آمریکایی در خطر سقوط؛ واکنش بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد بود؟

خانهاخبار۱۹۰ بانک آمریکایی...

آنچه می‌خوانید...

ترکیبی کامل از زیان‌ها، اهرم‌های بدون بیمه و سبدی پر از وام‌های مختلف در کنار دیگر فاکتورها مانند تصمیمات فدرال رزرو همگی باعث شدند تا بانک سیلیکون ولی سقوط کند و برای ورشکستگی فصل 11 اقدام کند. اکنون و پس از بررسی‌های بیشتر از سمت کارشناسان مشخص شده است که حدود 190 بانک دیگر در آمریکا با احتمال سقوط مواجه هستند. اتفاقی که برخی تحلیلگران معتقدند که می‌تواند باعث رشد بازار ارزهای دیجیتال شود.

190 بانک آمریکا در معرض ریسک

به گزارش کوین تلگراف، در حالی که سقوط بانک سیلیکون ولی نشان داد که سیستم مالی سنتی بسیار آسیب‌پذیر است، تحلیل و بررسی اخیر اقتصاددان‌ها بیانگر آن است که بانک‌های زیاد دیگری هستند که در خطر سقوط قرار دارند و برای فروپاشی آن‌ها تنها کافی است شاهد برداشت سرمایه‌های بیمه نشده باشیم.

- Advertisement -

در گزارش این تحلیلگران آمده است که اگر تنها نیمی از سپرده‌گذاران بیمه نشده تصمیم به برداشت دارایی‌های خود بگیرند، حدود 190 بانک آمریکایی با ریسک سقوط و فروپاشی مواجه خواهند شد. در این میان حدود 300 میلیارد دلار سپرده بیمه‌شده نیز در معرض ریسک قرار خواهد گرفت.

سیاست‌های مالی صورت گرفته توسط بانک‌های مرکزی باعث شده تا شاهد تأثیر منفی بر اوراق دولتی و وام‌ها باشم. اتفاقی که می‌تواند منجر به زیان بانک‌ها شود. این گزارش توضیح می‌دهد که بانکی ورشکسته تلقی می‌شود که ارزش بازار دارایی‌های آن پس از پرداخت تمام سپرده‌گذاران بیمه نشده برای بازپرداخت تمام سپرده‌های بیمه‌شده کافی نباشد.

مطلب مفید: فالینگ نایف (Falling Knife) یا چاقوی در حال سقوط در معاملات چیست؟

افزایش اخیر نرخ بهره باعث شد تا ارزش بازار سیستم بانکی آمریکا کاهشی 2 تریلیون دلاری داشته باشد. ترکیب این موضوع با سپرده‌های بیمه نشد بسیار در بانک‌های مختلف، ثبات این سیستم را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است. در همین راستا بسیاری بر این باور هستند که بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین جایگزین این سیستم بی‌ثبات هستند.

گفتنی است که در پی سقوط بانک‌ها و احتمال فروپاشی موسسه‌های مالی بیشتر، دولت آمریکا وارد عمل شده و جو بایدن، رئیس جمهور این کشور نیز اعلام کرده است که شهروندان پرداخت کننده مالیات تحت تأثیر سقوط بانک سیلیکون ولی و سیگنچر قرار نخواهند گرفت.

توییت بایدن

نکته قابل‌توجه آن است که هم‌زمان با سقوط بانک‌های مختلف و ریزش ارزش سهام آن‌ها، پس از گذر سرمایه‌گذاران از نوسانات ابتدایی، بازار ارزهای دیجیتال با رشد همراه بوده است. این موضوع باعث شده که بسیاری احتمال رالی صعودی برای حوزه کریپتو را در آینده نزدیک بدهند

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان