از وضعیت صرافی FTX چه درسی می‌توان گرفت؟ مدیرعامل بایننس پاسخ می‌دهد

خانهاخباراز وضعیت صرافی...

آنچه می‌خوانید...

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس به تازگی و در پستی توییتری دو درس مهم و بزرگی را که می‌توان از وضعیت پیش آمده برای صرافی FTX یاد گرفت را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشته است. به نقل از کوین تلگراف، مدیرعامل بایننس معتقد است که شرکت‌ها نباید از توکن بومی پلتفرم خود به عنوان وثیقه استفاده کنند و همچنین باید ذخایر بزرگی داشته باشند.

مدیرعامل بایننس از اشتباهات شرکت‌ها و صرافی‌ها می‌گوید

وی روز گذشته و در قالب یک پست توییتری به دو درس مهمی که از مشکلات نقدینگی FTX یاد گرفته اشاره کرد. گفتنی است که این مشکلات نقدینگی در نهایت باعث شد تا ژائو از قصد خود برای تصاحب و خرید این صرافی خبر دهد.

- Advertisement -
توییت مدیرعامل بایننس

درس اولی که مدیرعامل بایننس به آن اشاره داشت این بود که وثیقه دریافتی پلتفرم و شرکت هیچگاه نباید شامل توکن ساخته شده توسط همان شرکت باشد. وی در ادامه افزود که بایننس تاکنون برای هیچ یک از خدمات خود BNB را به عنوان وثیقه قرار نداده است.

به نظر می‌رسد مشکلات نقدینگی صرافی FTX از روز 6 نوامبر و پس از توییت ژائو مبنی بر فروش تمامی توکن‌های FTT بایننس ایجاد شد. این تصمیم بایننس در پی آن گرفته شد که مدارکی مبنی بر دارایی گسترده توکن FTT شرکت‌های آلامدا و FTX منتشر شد.

مطلب مفید: بایننس صرافی FTX را خریداری خواهد کرد

گفتنی است که بایننس هنوز به طور دقیق افشا نکرده که از چه ذخایری به عنوان وثیقه در خدمات خود استفاده می‌کند. به همین دلیل ژائو در پست توییتری خود اشاره داشت که به منظور ایجاد شفافیت هرچه بیشتر، این صرافی به زودی در گزارشی این موضوع را مشخص خواهد کرد. وی همچنین افزود که بانک‌ها بر پایه ذخایر کوچک فعالیت می‌کنند اما صرافی‌های رمز ارزی نباید چنین مسیری را دنبال کنند.

درس دوم مدیرعامل بایننس از مشکلات پیش آمده برای FTX آن بود که کسب و کارهای رمز ارزی در عوض وام و قرض گرفتن باید به فکر ایجاد ذخایر بزرگ باشند. این صحبت‌های ژائو می‌تواند در رابطه با شکایت کاربران FTX از برداشت‌های کند در تاریخ 7 نوامبر باشد که منجر به ایجاد شایعاتی مبنی بر عدم وجود منابع مالی کافی برای نقد کردن کاربران شد.

توییت مدیرعامل بایننس تایید کننده این موضوع است که فروش دارایی‌های FTT بایننس منجر به ایجاد وضعیتی شده که در پی آن کاربران FTX از ترس ناتوانی پلتفرم در پرداخت وجوه به خروج و نقد کردن دارایی‌های خود روی آورده‌اند. علاوه بر آن، داده‌های کریپتوکوانت تایید می‌کند که دارایی بیت کوینی این صرافی نیز با کاهش همراه بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان