علت افزایش قیمت‌های امروز بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

خانهاخبارعلت افزایش قیمت‌های...

آنچه می‌خوانید...

بازار ارزهای دیجیتال امروز با رشد خوبی همراه بود و قیمت بیت کوین نیز موفق شد از مقاومت 17000 دلاری خود پس از سه هفته عبور کند. در همین حین علاوه بر حرکت بیت کوین اتفاقات دیگری نیز در این حرکت صعودی بازار نقش داشته است. صبح امروز اخبار جالب‌توجهی منتشر شد. دولت هنگ‌کنگ اعلام کرد که اوراق قرضه سبز را در قالب توکن برای سرمایه‌گذاران سازمانی منتشر خواهد کرد. این دولت همچنین در حال کار روی چندین پروژه رمز ارزی دیگر نیز هست.

به نقل از بین‌کریپتو، در کنار اخبار بیت کوین و …، کاردانو نیز از ابتدای سال تاکنون با رشد 40 درصدی در فعالیت دیفای خود همراه بوده که رهبری آن را نیز صرافی مین سواپ برعهده گرفته است. رشد مشابهی با فعالیت کاردانو را در استیکینگ لیکوئید نیز شاهد بوده‌ایم که در صدر آن لیدو قرار داشته است. تمامی این موارد توانسته تا حدی در رشد بازار ارزهای دیجیتال دخیل باشد.

- Advertisement -

با این وجود، باید اشاره داشت که تمامی اخبار مربوط به بازار ارزهای دیجیتال نیز مثبت نبوده است. دفتر دادستانی ایالات‌متحده در سیاتل، در تحقیقات جاری خود در مورد صرافی بایننس، احضاریه‌هایی را به صندوق‌های تأمینی متعددی که با این صرافی ارز دیجیتال در تعامل بودند، ارسال کرد.

واکنش مثبت ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به سطح حمایتی

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به تازگی‌ای الگوی کف دوقلویی را در محدوده حمایتی 752 میلیارد دلاری و در فاصله بین روزهای 18 دسامبر تا 30 دسامبر ایجاد کرده است. این الگو صعودی در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند به معنای رشد بیشتر باشد. علاوه بر آن، این الگو با تشکیل واگرایی صعودی RSI در نمودار ارزش کل بازار نیز هم‌زمانی پیدا کرده است.

نمودار ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال کمی بعد با رشد همراه شد و مقاومت 770 میلیارد دلاری را در 4 ژانویه شکست. در روز 6 ژانویه، قیمت پس از اصلاح و رسیدن به این سطح با واکنش مثبت نسبت به آن و خط روند حمایتی مشهود در نمودار همراه شد. این اتفاق باعث حرکت تا سطح 807 میلیارد دلاری و سطح 61.8 فیبوناچی اصلاحی شد. در صورت شکست موفقیت‌آمیز این مقاومت هدف بعدی 843 میلیارد دلار خواهد بود. از سویی دیگر، ریزش و واکنش منفی باعث سقوط تا حمایت 795 میلیارد دلاری می‌شود.

مطلب مفید: آموزش کامل خرید شماره مجازی تلگرام (Telegram)

بیت کوین مقاومت خود را شکست

قیمت بیت کوین روز 6 ژانویه خط مقاومتی و نزولی خود را شکست. روز بعد موفق شد خود را به 17000 دلار برساند و اکنون با عبور از آن، انتظار می‌رود که سطح اشاره‌شده نقش حمایتی را ایفا کند. اگر حرکت صعودی ادامه پیدا کند، مقاومت بعدی در محدوده 17500 دلاری خواهد بود. گفتنی است که سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی نیز در همین محدوده قرار دارد. در صورت واکنش منفی یا کاهش تقاضا، سقوط تا 17000 دلار را در پیش خواهیم داشت.

نمودار بیت کوین

گالا به خط روند نزولی خود رسیده است

هم‌زمان با روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین، یکی از ارزهایی که روند خوبی داشته، گالا بوده است. این ارز از ابتدای ماه مه به زیر خط روند نزولی سقوط کرد و درنهایت در 13 دسامبر به کف 0.015 دلاری رسید.

پس از آن و هم‌زمان با رشد بازار ارزهای دیجیتال، قیمت گالا نیز در مسیری صعودی قرار گرفت و روز 6 ژانویه با رشد 50 درصدی موفق شد به اوج 0.04 دلاری برسد. این ارز هنوز خط روند نزولی را نشکسته و باید منتظر واکنش قیمت به آن باشیم. در صورت شکست خط روند، شاهد رشد گالا تا سطح 0.053 دلاری و در صورت ریزش، حمایت 0.025 دلاری را در پیش خواهیم داشت.

نمودار گالا

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان