شورای استخراج بیت کوین: 60% از انرژی استخراج از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود

خانهاخبارشورای استخراج بیت...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس گزارش فصل دوم سال 2022 شورای استخراج بیت کوین (BMC)، تقریبا 60 % از انرژی الکتریسیته استفاده شده برای ماشین های استخراج بیت کوین از منابع پایدار و تجدید پذیر تهیه شده است.

شورای استخراج در گزارش بازبینی شبکه بیت کوین متوجه شد که استفاده از انرژی های تجدید پذیر در صنعت ماینینگ جهانی نسبت به همین زمان در سال گذشته رشد 6 درصدی داشته و نسبت به سه ماه اول سال جاری رشدی 2 درصدی داشته است. بنابر ادعای این شورا، ماینینگ یکی از صنعت های دوستدار محیط زیست در جهان است.

- Advertisement -
انرژی تجدید پذیر در ماینینگ بیت کوین

علاوه بر موارد اشاره شد، بنابر گزارش منتشر شده، افزایش استفاده ماینرها از انرژی های تجدید پذیر باعث شده است تا عملکرد و بازدهی عملیات های ماینینگ نیز افزایش یابد. نسبت به سال گذشته، هش ریت استخراج بیت کوین در سه ماهه دوم سال افزایشی 137 درصدی را داشته است و این در حالی است که مصرف انرژی تنها 63 % افزایش داشته که به معنای رشد 46 درصدی بازده عملیات ماینینگ است.

در ادامه نیز BMC جلسه ای مربوط به گزارش کلی خود را در کانال یوتیوب با دنبال کنندگان به اشتراک گذاشت که در آن همچنین مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی نیز حضور داشت. سیلور در این جلسه به مقایسه بازدهی ماینرها از هست سال گذشته تا کنون پرداخت و گفت صنعت استخراج بیت کوین در این زمینه و در هشت سال اخیر رشدی 5814 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین مشخص شد که استخراج بیت کوین تنها مسئول 0.09 % از 34.8 میلیارد تن کربن دی اکسیدی است که سالانه تولید می‌شود. علاوه بر آن، عملیات های استخراج تنها 0.15% از موجودی انرژی در سطح جهان را مصرف می‌کند. سیلور در این رابطه گفت که تاکنون پیش بینی های مخالفان بیت کوین از میزان مصرف انرژی این شبکه درست نبوده است. وی در ادامه افزود:

«مردم پیش بینی می‌کردند که بیت کوین برای عملیات های استخراج تمامی انرژی موجود در جهان را مصرف خواهد کرد. اما چنین اتفاقی رخ نداده و نخواهد داد چرا که شاهد پویایی در بازده این صنعت هستیم.»

مطلب مفید: قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال ؛ بررسی صفر تا صد عوامل تأثیرگذار بر آن

در همین جلسه، فرد تیل، مدیرعامل شرکت ماراتون دیجیتال گفت که بازده استخراج بخشی از چرخه ارزشمند است که باعث خواهد شد این صنعت در آینده به کاهش مصرف انرژی و همزمان افزایش بازدهی برسد. وی در ادامه افزود:

«کارآمدی در حوزه ماینینگ تمرکز اصلی فعالان این صنعت است و آنها توجه خود را معطوف مصرف انرژی کرده‌اند، چرا که این شاخص هزینه ورودی اصلی استخراج بیت کوین است. با افزایش قیمت انرژی ما نیز مجبور می‌شویم که بهره وری بیشتری داشته باشیم.»

در این گزارش آمده است که چگونه افزایش قیمت بیت کوین در میزان بازدهی و بهره وری انرژی تاثیر گذار بوده است. با افزایش قیمت، تقاضا برای دستگاه های ASIC ماینینگ نیز افزایش می‌یابد که در نهایت منجر به نوآوری در این دستگاه ها می‌شود. دستگاه های با بازده بیشتر کم هزینه تر و سودآور تر خواهند بود و بدین ترتیب دستگاه های با بازده کمتر مجبور به ترک بازار خواهند شد و در نهایت تمامی صنعت استخراج کارآمدتر می‌شود.

داده های این گزارش از اعضای شورای استخراج بیت کوین بدست آمده است که حدود 50.5 % از قدرت هش استخراج بیت کوین در جهان را در اختیار دارند. گفتنی است که قانون گذاران آمریکایی مدتی است علاقه خاصی به میزان مصرف انرژی عملیات های ماینینگ در خاک این کشور پیدا کرده‌اند.

هفته پیش، شش نفر از قانون گذاران آمریکا از جمله الیزابت وارن در نامه ای به وزارت انرژی و آژانس حفاظت از محیط زیست خواستار دریافت گزارشی از میزان کربن دی اکسید تولیدی و مصرف انرژی توسط شرکت های استخراج بیت کوین در خاک آمریکا شدند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان