ارزش صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین گری اسکیل به پایین‌ترین حد از ابتدای ۲۰۲۳ رسید

خانهاخبارارزش صندوق سرمایه‌گذاری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین شرکت گری اسکیل (GBTC)، بزرگ‌ترین صندوق معاملاتی عمومی این ارز دیجیتال در روزها و هفته‌های اخیر با کاهش ارزش سهام خود همراه بوده و اکنون سقوط ارزش آن نسبت به خالص ارزش دارایی رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است. بر اساس داده‌ها، روز گذشته ارزش این صندوق به پایین‌ترین حد خود از 29 دسامبر 2022 رسید.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین دسک، این اتفاق در حالی رخ‌داده است که هفته گذشته رسانه Financial Times در گزارشی اشاره داشت که شرکت دیجیتال کارنسی گروپ در حال فروش دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی از شرکت گری اسکیل است که ارزش آنها فاصله زیادی با قیمت اصلی دارایی دارد. از زمان انتشار این گزارش در 7 فوریه، سقوط ارزش صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین گری اسکیل بیشتر نیز شد و فاصله آن با خالص ارزش دارایی به 43% رسید.

- Advertisement -

در حال حاضر فاصله قیمتی صندوق گری اسکیل با قیمت دارایی 47% است که بیشترین اختلاف از ماه دسامبر تاکنون محسوب می‌شود. گفتنی است که در ماه دسامبر این فاصله به 49% نیز رسیده بود. باید اشاره داشت که سقوط ارزش این صندوق و فاصله گرفتن آن از قیمت اصلی بیت کوین پس از اخبار مربوط به صرافی جنسیس و همچنین ارتباط شرکت دیجیتال کارنسی گروپ با صرافی ورشکسته FTX بیشتر شد.

مطلب مفید: بهترین ارزهای دیجیتال لایه ۲ برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳

رالی صعودی و رشد ارزش سهام صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین این شرکت در ماه ژانویه پس از اعلامیه گری اسکیل مبنی بر فروش سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود برای جبران بدهی به طلبکاران جنسیس پس از اعلام ورشکستگی به اتمام رسید. در کنار آن، عدم قطعیت پیرامون موضوع شکایت گری اسکیل از کمیسیون بورس آمریکا به دلیل عدم اجازه در تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین به ETF اسپات نیز از دیگر دلایلی بود که کاهش ارزش سهام این صندوق را رقم زد.

شراز احمد، یکی از مدیران شرکت استورم پارتنر درباره سقوط ارزش GBTC توضیح داد که قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر با رشد خوبی همراه بوده اما این اتفاق با افزایش قانون‌گذاری همراه شده که به نحوی باعث فاصله گرفتن قیمت بیت کوین از صندوق سرمایه‌گذاری شرکت گری اسکیل شده است و این اتفاق ارزش GBTC را کاهش داده است.

گفتنی است که قیمت بیت کوین در ماه ژانویه با رشد 40 درصدی همراه بود اما در ماه فوریه و تاکنون ریزش 9 درصدی را ثبت کرده است. احمد در ادامه توضیح داد که گری اسکیل در چند جبهه مختلف در حال جنگیدن است اما انتظار دارد که صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین خود را دوباره به اوج بازگرداند. بااین‌وجود، وی اشاره داشت که هیچ‌کس سقوط FTX را پیش‌بینی نکرد و امکان دارد سقوط گری اسکیل نیز تأثیرات مشابهی داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان