قیمت بیت کوین به دنبال حواشی اخیر صرافی بایننس به زیر ۱۷۰۰۰ دلار سقوط کرد

خانهاخبارقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و همزمان با ریزش بازار سهام سطح 17000 دلاری را از دست داد و به سطوح پایین‌تر سقوط کرد. به نظر می‌رسد متوقف شدن همکاری شرکت حسابرسی مزارس با صرافی‌های رمز ارزی و همچنین حذف شدن پروژه میتریل از بایننس در ریزش بازار بی‌تاثیر نبوده است.

نمودار بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته وبسایت شرکت حسابرسی مزارس، بخش Mazars Veritas را کاملا متوقف کرده است. این بخش مسئول حسابرسی صرافی‌های رمز ارزی بوده و ابزاری را توسعه داده بود که هدفش ایجاد شفافیت و اعتماد در حوزه دارایی‌های دیجیتال بود. گفتنی است که این شرکت همکاری خود با صرافی‌های رمز ارزی از جمله بایننس را برای حسابرسی گواه اثبات ذخایر متوقف کرده است.

- Advertisement -

دیگر دلیلی که می‌توان برای ریزش بازار و قیمت بیت کوین متصور شد، حذف میتریل (Mithril) از بایننس است. باید اشاره داشت که در پی این اتفاق، پروژه از بایننس خواسته تا 200 هزار بایننس کوینی را که برای لیست شدن میتریل در صرافی واریز کرده را پس دهد.

با این حال، مدیرعامل بایننس در یک پست توییتری تصویری از قرارداد این دو را به اشتراک گذاشته که در آن نوشته شده است اگر قیمت دارایی به زیر سطحی مشخص سقوط کند، بایننس این حق را دارد که دارایی واریز شده را به عنوان کامزد اضافی کسر کند.

BNB در زیر سطح 240 دلاری هیچ حمایتی ندارد

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین پس از اتفاقات اشاره شده با روند نزولی همراه شد و به کف روزانه خود در محدوده 16743 دلاری رسیده است. در ساعات ابتدایی امروز، قیمت بزرگ‌ترین ارز بازار با ریزش 3 درصدی همراه شد. به نظر می‌رسد نگرانی‌ها پیرامون صرافی بایننس بر احساسات سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته باشد. با این حال چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل پلتفرم، تمام این اتفاقات را ایجاد ترس و وحشت خوانده است.

نمودار BNB

در پی این شایعات، حتی تریدرهای قدیمی حوزه کریپتو نیز نسبت به اعتبار شایعات مربوط به این صرافی رمز ارزی دچار شک و تردید شدند. پس از اتفاقات اشاره شده، تنها بیت کوین نبود که با ریزش همراه شد و توکن بومی صرافی یعنی بایننس کوین نیز ریزش سنگینی را متحمل شد و با از دست دادن 240 دلار و رسیدن به 230 دلار، به پایین‌ترین سطح خود از ماه ژوئیه رسید.

مطلب مفید: مهم‌ترین اتفاقات دنیای ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

متئو هایلند، یکی از تحلیلگران بازار درباره ریزش قیمت بایننس کوین اشاره داشت که در زیر سطح 240 دلاری هیچ چیزی به جز هوا برای این ارز وجود ندارد. هایلند در ادامه افزود که به عنوان سومین ارز برتر بازار اگر بایننس کوین به ریزش خود ادامه دهد، می‌تواند کل بازار از جمله بیت کوین را به سطوح پایین‌تر برساند.

این حرکت نزولی باعث شد تا قیمت در مسیر حرکتی پیش بینی بلند مدت تحلیلگرانی مانند ال کاپو قرار بگیرد. وی پیش‌تر گفته بود که کف قیمتی بایننس کوین در محدوده 50 دلاری است. همانطور که اشاره شد، فشارهای پیرامون بایننس روز گذشته زمانی شدت گرفت که مازارس گزارش گواه اثبات ذخایر بایننس و دیگر صرافی‌ها را از پلتفرم خود حذف کرد و اشاره داشت که دیگر با مشتریان حوزه کریپتو همکاری نخواهد کرد.

در همین حین، ژائو در توییتر به صورت علنی پستی از جیم کرامر، شخصیت مطرح تلویزیونی را به سخره گرفت که گفته بود به سرمایه‌اش در وبسایت شرطبندی DraftKings بیشتر از بایننس اعتماد دارد. ژائو در پاسخ به این صحبت با طعنه اشاره داشت که اکنون در امنیت قرار داریم!

سقوط بیشتر بیت کوین با ریزش بازار سهام

در کنار ارزهای دیجیتال، روز گذشته بازار سهام آمریکا نیز شاهد عملکردی ضعیف بود و S&P 500 با ریزش 1.4 درصدی همراه شد. با این حال، مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ اشاره داشت که وضعیت به بدی که به نظر می‌رسد نیست. وی افزود که بازگشت عادی بازار می‌تواند مانند سقوط احساس شود، تمایل به همبستگی و 1 به 1 بودن در هنگام کاهش بازار سهام ممکن است عامل اصلی برای همه دارایی‌ها در سال 2023 از جمله کامودیتی‌ها باشد.

بازار سهام

باید اشاره داشت که مک‌گلون پیش‌تر هشدار داده بود که بازارهای مالی شباهت زیادی را با دوره قبل از سقوط بازار وال استریت در سال 1929 از خود نشان داده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان