بیت کوین حمایت 20 هزار دلاری را از دست داد؛ زمزمه آزادسازی بیت کوین‌های صرافی Mt.Gox

خانهاخباربیت کوین حمایت...

آنچه می‌خوانید...

همزمان با ایجاد ترس و اضطراب میان سرمایه گذاران در رابطه با اضافه شدن فشار فروش از سمت کاربران صرافی از بین رفته Mt.Gox، قیمت بیت کوین روز گذشته در حفظ 20000 دلار ناکام ماند.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت این ارز با حرکت به سمت 19766 دلار به کف قیمتی جدیدی در شش هفته اخیر رسیده است. حجم و نقدینگی پایین در روزهای اول هفته نیز به نظر حرکات نوسانی بازار را تشدید کرد و در پاسخ به شایعات تایید نشده صرافی Mt.Gox مبنی بر آزاد شدن سرمایه های کاربران شاهد ریزش بیت کوین بودیم.

- Advertisement -

در زمان نگارش این مطلب، ادعاهای زیاد و متفاوتی صورت گرفته است. برخی معتقدند که 137 هزار بیت کوین به صورت یکجا آزاد می‌‌شود و برخی انتظار دارند در قسمت های کوچک شاهد آزاد شدن این حجم دارایی باشیم. با این حال نکته اینجاست که با هر روشی به نظر سرمایه ها در حال آزاد شدن هستند.

گفتنی است که در میان طلبکاران و صرافی نقطه توافقی وجود داشت که آنها بتوانند بیت کوین ها را بفروشند. با این حال چنین قابلیتی از سال 2014 و زمانی که قیمت زیر محدوده 500 دلاری بود، از دسترس خارج شده است. همچنین سود تحقق نیافته 40 برابری نسبت به قیمت سال 2014 باعث ایجاد ترس شده که شاید این طلبکاران به جای هولد کردن قصد فروختن و کسب سود داشته باشند.

صرافی Mt.Gox حدود 10 سال پیش با چند صد هزار بیت کوینی که در اختیار داشت، از کار افتاد. پس از آن و در یک پروسه طولانی قانونی کاربران موفق شدند قسمتی از سرمایه های خود را بازگردانند و در تاریخ 6 جولای نیز نوبواکی کوبایاشی، اعلام کرد که در حال آماده سازی برای بازگرداندن بقیه سرمایه مردم است. در آن زمان، کوبایاشی پایان ماه اوت را به عنوان زمان پرداخت اولیه به طلبکاران انتخاب کرد.

وی در بخشی از گزارش خود نوشته بود که پس از بحث و جلسات دادگاه، این نتیجه حاصل شد که برای آخر ماه اوت شاهد اولین بخش بازپرداخت باشیم و این کار تا زمان اتمام بدهی ها و همچنین سالم و ایمن رسیدن سرمایه بدست مردم ادامه خواهد یافت. با این حال و از آنجایی که هنوز هیچ اعلامیه رسمی در وبسایت این مجموعه قرار نگرفته، مشخص نیست که چرا بیت کوین در واکنش به شایعات چنین رفتاری را از خود نشان داده است.

مطلب مفید: بهترین ارز فیوچرز ؛ کدام ارزها را در فیوچرز ترید کنیم؟

علیرغم این نگرانی ها، جاش راجر، تحلیلگر و تریدر حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است که اگر حتی شاهد فروش تمام 137 هزار بیت کوین در بازار باشیم، جای نگرانی نیست و آن رویداد ترسناکی که انتظار آن را داریم، رخ نخواهد داد. مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار نیز درباره ترس ایجاد شده از انتشار یکجای این همه بیت کوین گفت که چنین چیزی ناموجه است و همیشه موضوعاتی از این قبیل در حوزه کریپتو وجود دارد.

توییت راجر

باید توجه داشت که سقوط قیمت بیت کوین هرچند به دلیل شایعات، باعث آسیب دیدن هولدرهای بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان شد. بنابر داده های گلسنود، درصد موجودی بیت کوینی که در سود قرار دارد به کمترین حد خود در یک ماه گذشته رسیده است.

موجودی در سود BTC
موجودی در سود BTC

کوین های قدیمی تر مدت زمان دست نزدن به دارایی های خود را افزایش داده و در همین حین درصد موجودی کیف پول های 2 سال به بالای بیت کوین نیز به اوج ده ماهه خود رسید. این اتفاق در حالی رخ داده که یش تر نیز گفته بودیم، هولدرهای قدیمی تر تحت تاثیر بازار نزولی قرار نگرفته و به هولد کردن ادامه داده‌اند.

کوین های فعال در دو یا چند سال اخیر

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان