هشدار جروم پاول مبنی بر سخت تر شدن شرایط اقتصادی؛ بیت کوین و اتریوم سقوط کردند

خانهاخبارهشدار جروم پاول...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته و پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جلسه جکسون هول، قیمت بیت کوین و اتریوم هرکدام سقوط های 1.83 و 1.80 درصدی را تجربه کردند. سقوط بیت کوین و اتریوم در پی آن صورت گرفته که فاکتورهای اقتصاد کلان برای صنعت ارزهای دیجیتال نامطلوب به نظر می‌رسند.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

در پی اعلام شدن داده های تورم در این ماه، بازار کریپتو با یک رالی کوتاه‌مدت را تجربه کرد تا تریدرهایی که زمان سختی را تجربه کرده بودند نیز کمی آسوده خاطر شوند، اما سخنرانی روز گذشته به نظر دوباره سرمایه گذاران را دچار نگرانی کرده است.

- Advertisement -

سخنرانی پاول و سقوط بیت کوین و اتریوم

پاول سخنرانی خود را با این موضوع آغاز کرد که هدف وی و فدرال رزرو رساندن نرخ تورم به 2 % است. وی در ادامه به اهمیت پایداری قیمت برای یک اقتصاد پویا و مسئولیت فدرال رزرو در این زمینه اشاره کرد. پاول گفت که افزایش نرخ بهره، رشد آرام اقتصادی و شرایط آرام تر بازار کار می‌تواند تورم را کاهش دهد. وی در ادامه نیز گفت که البته چنین چیزی برای خانوارها و کسب و کارها کمی عذاب آور خواهد بود. وی افزود:

«بازگرداندن ثبات قیمتی زمان بر خواهد بود و نیازمند آن است که ما تمامی قدرت خود را به کاربر ببریم تا بتوانیم تعادل را در میان عرضه و تقاضا ایجاد کنیم. کاهش تورم به احتمال فراوان تا مدتی باعث رشد آهسته اقتصادی شود.»

مطلب مفید: راه ‌های شناسایی ارز دیجیتال آینده دار ؛ بهترین ارزها برای سرمایه گذاری کدامند ؟

رشد آهسته اقتصاد آمریکا

پاول در ادامه صحبت های خود گفت که رشد اقتصاد آمریکا نسبت به داده ها در اواخر سال 2021 بسیار آهسته تر بوده است. رشد در سال 2021 بازتاب بازشنن دوباره اقتصاد در این کشور و پس از کرونا بوده است. وی همچنین افزود که علیرغم داده های متناقض اقتصادی، اقتصاد این کشور همچنان دارای زیربنای بسیار قدرتمندی است و به کار خود ادامه می‌دهد. وی در این باره گفت که بازار کار قدرتمند است اما از تعادل خارج شده و تقاضا برای کارگران بیش از تعداد کارگر موجود است.

در همین حین سقوط قیمت بیت کوین و اتریوم در پی سخنرانی پاول نشان از بازتاب اتفاقات اقتصاد کلان بر صنعت ارزهای دیجیتال دارد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با ریزشی 1.94 درصدی در محدوده 20170 دلاری معامله می‌شود و اتریوم نیز با سقوطی 4.16 درصدی در محدوده 1490دلاری قرار دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان