در سال 2022 هولد استیبل کوین ها سود بیشتری را نسبت به ارزهای فیات به همراه داشته است

خانهاخباردر سال 2022...

آنچه می‌خوانید...

کریپتوکوانت، شرکت تحلیلی در حوزه بلاک چین به تازگی گزارشی منتشر کرده است و در آن به داده های مربوط به استیبل کوین ها و همچنین میزان پایداری آنها پرداخته است. همچنین بر اساس این گزارش مشخص شده است که کاربران با هولد کردن هر یک از این کوین ها در طول سال جاری سود بیشتری از هولد کردن دلار واقعی دریافت می‌کرده‌اند.

برتری جزئی استیبل کوین ها

بر اساس گزارش و با توجه به داده های قیمت حجمی-وزنی، قیمت بسته شدن استیبل کوین ها در روز کمی بیش از 1 دلار است. برای مثال، دای، استیبل کوین مبتنی بر شبکه اتریوم به طور میانگین با 0.04 دلار تفاوت نسبت به 1 دلار  بسته می‌شد. چنین اتفاقی نشان دهنده تفاوت قیمتی با ثبات 1 به 1 و برتری نسبی این کوین ها است. در همین راستا کوین های USDP و TUSD نیز با فاصله 0.033 و 0.035 دلاری نسبت به قیمت ثابت 1 دلاری معامله می‌شدند.

- Advertisement -

مدیرعامل کریپتوکوانت در این زمینه و در پستی توییتری اشاره داشت که بهترین گزینه برای تریدرها در چند وقت اخیر BUSD بوده چرا که قیمت بسته شدن بالاتری نسبت به دیگر کوین ها داشته و تعداد سقوط های قیمتی آن و رسیدن به ثبات 1 دلاری آن نیز کمتر بوده است.

در این میان، بزرگ ترین استیبل کوین بازار از نظر ارزش بازار، در چند ماه اخیر همواره با قیمتی کمتر از 1 دلار به کار خود ادامه داده است. در میان رقبای خود، تتر بیشترین فاصله نزولی نسبت به 1 دلار را داشته است و در گاهی اوقات این فاصله به 4 % نیز رسیده است. در همین حین رقیب آن یعنی USDC با افزایشی 4 درصدی نسبت به 1 دلار همراه بوده است.

در این گزارش آمده است که بیشترین میزان ریزش قیمت تتر نسبت به یک دلار در فاصله میان سال های 2017 تا 2019 رخ داده است و از سال 2020 به بعد تقریبا قیمت تتر به ثبات خوبی در محدوده 1 دلاری رسیده است.

پایدارترین کوین بازار کدام است؟

این گزارش به الگوهای انحراف قیمتی استیبل کوین ها در طول زمان نیز پرداخت. یکی از شاخص های اندازه گیری و بررسی شده توسط کریپتوکوانت در تحقیقات خود استاندارد و میزان قدرت ثبات استیبل کوین ها بر اساس میزان انحراف قیمت از 1 دلار نسبت به تعداد بازخریدهای کوین ها بوده است.

مطلب مفید: وب 3 (Web 3.0) چیست؟ با قابلیت های نسل سوم وب آشنا شوید

در این بررسی ها مشخص شد که استیبل کوین GUSD بیشترین میزان استواری و ثبات را در میان استیبل کوین ها دارد. بدین ترتیب حتی هنگام بازخریدهای سنگین نیز، قیمت این کوین نوسانات بسیار کمتری را نسبت به رقبای خود تجربه می‌کند. در این میان کمترین میزان ثبات در هنگام بازخرید کوین نیز متعلق به تتر است.

در این گزارش اشاره شده است، استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتالی هستند که طراحی شده تا با ارزشی برابر نسبت به یک دارایی پایدار و ارزشمند به کار خود بپردازند. این دارایی های با ثبات و ارزشمند معمولا ارزهای فیات هستند اما می‌توان از کامودیتی ها مانند طلا و دیگر دارایی های مالی نیز به عنوان دارایی برای ثبات این کوین ها استفاده کرد.

در زمان حال، محبوب و مشهورترین استیبل کوین های بازار شامل تتر، USDC و کوین بایننس (BUSD) می‌شوند. این ارزها معمولا ثبات یک به یک با دلار را از طریق پشتوانه های نقد و بسیار قدرتمند ایجاد می‌کنند. استیبل کوین ترا که در ماه مه دچار بی ثباتی شد قصد داشت از یک مدل جایگزین برای بازخرید و حفظ ثبات خود استفاده کند و به عنوان پشتوانه از توکن لونا استفاده می‌کرد که به شدت دارای نوسان است.

گفتنی است که این مدل جایگزین نشان داد که ثبات کافی ندارد و تحت فشار نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در همین راستا قیمت استیبل کوین ترا و لونا هر دو در ماه مه با سقوط همراه شد و به محدوده صفر رسید.

در میان سه استیبل کوین برتر بازار شرکت های سیرکل و پاکسوس هر دو مشخص کرده‌اند که از پول نقد و اوراق خزانه داری آمریکا به عنوان پشتوانه کوین های خود استفاده می‌کنند. اکنون باید منتظر گزارش تتر از سه ماهه دوم سال باشیم تا متوجه شویم که پشتوانه این کوین را دقیقا چه دارایی هایی تشکیل می‌دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان