شایعه فروش بیت کوین توسط دولت آمریکا چه تاثیری بر بازار دارد؟

خانهاخبارشایعه فروش بیت...

آنچه می‌خوانید...

به‌تازگی شایعات زیادی در بازار به وجود آمده است که دولت آمریکا در حال فروش بیت کوین‌ است. بر اساس این شایعات، آمریکا 9800 بیت کوین به ارزش 277 میلیون دلار را به فروش رسانده است. بسیاری معتقدند که رهاسازی چنین حجمی در بازار باعث شده تا شاهد سقوط قیمت این ارز و بازار در روز گذشته باشیم.

به نقل از کوین گیپ؛ پیش از این اقدام احتمالی از سمت دولت آمریکا، قیمت بیت کوین در محدوده 28000 دلاری قرارگرفته بود اما پس از رهاسازی بیت کوین‌ها، قیمت ارز به محدوده 27500 دلاری سقوط کرد. بر اساس شایعات، دولت آمریکا همچنان بیش از 200 هزار واحد بیت کوین در اختیار دارد. اگر چنین خبری صحبت داشته باشد و آمریکا قصد داشته باشد در بلندمدت سهم بیشتری را به فروش برساند، احتمال سقوط بیشتر قیمت بیت کوین وجود خواهد داشت.

- Advertisement -

برخی از کارشناسان معتقدند که چنین اتفاقی می‌تواند حتی قیمت را به زیر سطح 10000 دلاری برساند. این گزارش را ابتدا حساب کاربری WhaleWire در توییتر منتشر کرد. پاسخ‌ها به این پست توییتری بسیار قابل‌توجه بود و برخی اشاره داشتند که اگر فروش بیت کوین توسط دولت آمریکا صحبت داشته باشد، از آن می‌توان به‌عنوان یک توسعه خوب استقبال کرد. گفتنی است که علیرغم این شایعات و ریزش قیمت، بیت کوین همچنان موضع خود را حفظ کرده و در بلندمدت روند آن صعودی به نظر می‌رسد.

مطلب مفید: ارز دیجیتال مرده (Dead Coin) چیست؟

فروش بیت کوین توسط دولت آمریکا

در صورتی که چنین خبری صحبت داشته باشد، این دومین باری است که دولت آمریکا دست به چنین اقدامی می‌زند. فروش سه هفته گذشته به ارزش 9800 بیت کوین دومین باری است که شاهد چنین اقدامی هستیم. در ماه نوامبر گذشته، دولت 50 هزار بیت کوین متعلق به جیمز ژونگ، یک مجرم در خاک امریکا را توقیف کرد. در سال 2014 نیز دولت آمریکا، نزدیک به 30 هزار واحد BTC را به فروش رساند.

در آن زمان، داده‌ها نشان دادند که دولت از کوین بیس برای تکمیل تراکنش‌های خود استفاده کرده است. در ماه مارس امسال نیز، گزارش‌های دیگری منتشر شد که 40 هزار بیت کوین متعلق به دولت آمریکا در حال انتقال است. باید اشاره داشت که صحت این اخبار هنوز تأیید نشده است و بیشتر شامل شایعه و گزارش‌های ضد و نقیض اعضای جامعه می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان