شایعه هک گالا گیمز و سقوط قیمت GALA؛ ماجرا چه بود؟

خانهاخبارشایعه هک گالا...

آنچه می‌خوانید...

ساعاتی پیش شایعاتی پیرامون هک گالا گیمز در جامعه رمزارزها منتشر شد و به دنبال این شایعات، توکن GALA حدود 30% کاهش یافت؛ با این حال، تیم توسعه گالا گیمز این شایعات را تکذیب و کاربران این پروژه را به آرامش دعوت کرد.

به گزارش کوین تلگراف، شایعات اولیه پس از آن مطرح شد که شرکت امنیتی بلاکچینی پک شیلد در گزارشی در تاریخ 3 نوامبر از مینت بیش از 2 میلیارد واحد توکن GALA توسط یک کیف پول خبر داد.

- Advertisement -

ماجرای هک گالا گیمز از چه قرار بود؟

ترس ناشی از این اتفاق غیرمعمول باعث شد تا از ترس وقوع حملات هکرها یا کلاهبرداری از نوع راگ پول (rug pull)، قیمت توکن GALA سقوط کند و در عرض 130 دقیقه، با 25.6% ریزش از 0.0394 دلار به 0.0293 دلار افزایش یابد.

با این حال، روز گذشته توسعه‌دهندگان گالا گیمز در توییتی اعلام کرد هک یا کلاهبرداری صورت نگرفته است و شایعات را تکذیب کرد.

توییت گالا گیمز

جیسون برینک، مدیرعامل گالا گیمز خاطرنشان کرد فعالیت غیرمعمول صورت گرفته در تلاش برای تخلیه استخر نقدینگی برای محافظت از آسیب‌پذیری احتمالی توسط پی نتورک (pNetwork) در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ صورت گرفته است. پی نتورک زیرساخت ارتباطی برنامه‌های دیفای و توکن‌های بازی‌های بلاکچینی از جمله گالا را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی‌ها و امنیت شبکه Gala Games

پی نتورک نیز در توییتی جداگانه خاطرنشان کرد اتفاق پیش‌آمده یک «پیکربندی اشتباه» بوده است. علاوه بر این، این شرکت در واکنش به توییت پک شیلد، گفت که با توجه به آسیب‌پذیری‌ احتمالی، حمله هکری کلاه سفیدی را سازماندهی کرده تا از آسیب‌پذیری بیشتر جلوگیری کند.

در توییت پی نتورک آمده است:

بله، ما متوجه شدیم که pGALA دیگر امن نیست و حمله هکری کلاه سفیدی را برای جلوگیری از سو استفاده از آسیب‌پذیری pGALA سازماندهی کردیم. وجوه امن هستند اما کاربران نباید در صرافی پنکیک سواپ، توکن‌های pGALA خود را منتقل کنند یا خرید و فروش انجام دهند.

توییت پی نتورک

ظاهرا پس از این توییت‌ها، وحشت پیرامون پروژه گالا گیمز کمی کاهش و قیمت توکن GALA از کف 0.0293 دلاری خود به 0.352 دلار افزایش یافت.

گالا گیمز نیز تایید کرد تمامی توکن‌های GALA موجود در شبکه اتریوم و پل گالا (GALA bridge) امن هستند و تنها موقتا تراکنش‌ها در این پل را به حالت تعلیق در آورده است.

به گفته پی نتورک، قرار است توکن pGALA جدیدی ساخته شده و برای افرادی که پیش از تخلیه استخر نقدینگی هولدر توکن قدیمی بودند، جایگزین شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

  1. سلام،این اشتباه توپنکیک پیش اومده چراماکه توصرافی خریدیم بایدضرربدیم من همه پولموگالاخریدم سیزدهم ابان حالاتکلیف چیه،یکی دیگه خطاکرده مابایدتاوان بدیم.البته من توصرافی هاتبیت خریدزدم وتاالان هیچ خبری نیست

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان