اتهام سرقت ادبی به مجموعه NFT منچستریونایتد؛ ماجرا چه بود؟

خانهاخباراتهام سرقت ادبی...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته، لوکریس، هنرمند حوزه NFTها در گزارشی عنوان کرد که در حال صحبت با آرتور بریتمن، هم‌بنیانگذار تزوس است تا توضیحی دریافت کند که چرا مجموعه NFT منچستریونایتد از طرح و شکل‌های مشابه با مجموعه وی استفاده کرده است. گفتنی است که مجموعه NFT لوکریس بسیار قدیمی‌تر و گران قیمت‌تر است و ارزش هر توکن آن به 21 اتریوم نیز می‌رسد. در مقابل، شیاطین سرخ هر NFT خود را به ارزش تقریبی 40 دلاری به فروش رسانده‌اند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، باید اشاره داشت که منچستریونایتد 7777 توکن NFT را در مجموعه خود داشت که در مدت بسیار کوتاهی پس از انتشار تمامی آنها خریداری شدند.

- Advertisement -

لوکریس امیدوار است که بتواند با این تیم فوتبال به توافقی برسد که باعث سودمندی هر دو طرف باشد، چرا که شباهت کار هنری این دو مجموعه به قدری زیاد است که برخی از اعضای جامعه فکر کردند، لوکریس مجموعه NFT منچستریونایتد را طراحی کرده است.

مجموعه NFT لوکریس

در حالی که لوکریس بسیار مراقب بود که به طور مستقیم این تیم فوتبال را متهم به سرقت اثر هنری نکند، تصویری را از دو مجموعه NFT در توییتر خود منتشر کرد که باعث شد بسیاری به چنین نتیجه‌ای برسند.

آیا منچستریونایتد تقلید کرده است؟

یکی از کاربران توییتری با انتشار پست‌های متعدد و مقایسه این دو مجموعه اشاره داشت که لوکریس یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین هنرمندان NFT در شبکه تزوس است.

مطلب مفید: معرفی بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال

مجموعه NFT منچستریونایتد

شرایط و داده‌های مجموعه NFT منچستریونایتد نشان می‌دهد که این توکن‌ها توسط TRILITECH PLATFORM، یا به عبارتی بازوی سودآور بنیاد تزوس ساخته شده‌اند. در نتیجه این مجموعه توسط بنیاد تزوس مجوز دریافت کرده تا مینت شود و به فروش برسد. مجموعه شیاطین، دومین مجموعه NFT این تیم انگلیسی است که در چند وقت اخیر در دسترس کاربران قرار گرفته است. باید اشاره داشت که هر توکن دارایی قابلیت‌های خصوصی خود از جمله ایردراپ، رقابت‌های خصوصی و … است.

پاسخ منچستر به لوکریس

روز گذشته، لوکریس اشاره داشت که به لطف حمایت اعضای جامعه و تزوس، وی از منچستریونایتد پاسخی را در این باره دریافت کرده است. لوکریس افزود که منچستر خواستار توافقی دوطرفه شده و دلیل پاسخگویی با تأخیر نیز تعطیلات سال نو میلادی بوده است.

رفتار لوکریس در میان اعضای جامعه با تحسین زیادی همراه شد چرا که معمولاً در این فضا، اتفاقاتی مشابه با رعایت ادب و احترام حل‌وفصل نمی‌شوند. لوکریس به عنوان بخشی از درخواست‌های خود خواستار صرف یک وعده شام با کریستیانو رونالدو شد. هر چند این موضوع به شوخی بیش نبود و وی اشاره داشت که چنین چیزی را مطرح نکرده است. با این حال باید دید که آیا تیم منچستریونایتد غرامت مالی پرداخت خواهد کرد یا لوکریس به آرزوی خود و شام با CR7 خواهد رسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان