چین از یوان دیجیتال در فستیوال بهاری خود استفاده خواهد کرد

خانهاخبارچین از یوان...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بر اساس گزارش‌های مختلف، شهرهای بزرگ چین ازجمله شنزن، جینیان و لیانیوگانگ برای فستیوال و جشن بهاری بیش از 200 فعالیت مختلف را تدارک دیده‌اند که شامل یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور می‌شود. به نظر می‌رسد، مقامات چین به دنبال پذیرش بیشتر هرچه بیشتر این ارز دیجیتال در طی یکی از بزرگ‌ترین تعطیلات کشور هستند.

- Advertisement -
spot_img

چین کار روی ارز دیجیتال ملی خود را ادامه می‌دهد

به نقل از کریپتوپوتیتو و بر اساس گزارش‌های داخل، دولت چین فعالیت‌های مربوط به یوان دیجیتال را به ارزش 26.5 میلیون دلار در شهرهای مختلف و بزرگ این کشور آغاز کرده تا مردم بیشتری تشویق شوند که در جشن بهاری از این ارز استفاده کنند. گفتنی است که جشن بهاری یک تعطیلات هفت‌روزه و نشان‌دهنده آغاز سال جدید است.

- Advertisement -

مقامات شهر شنزن، شهری با جمعیت 13 میلیون نفر، بیش از 100 میلیون یوان دیجیتال به ارزش 14.7 میلیون دلار را توزیع کرده‌اند تا حمایت خود از این تصمیم دولت را نشان دهند. شهرهای جینیان، لیانیوگانگ و هانگ زو نیز کوپن‌های این ارز دیجیتال را معرفی کرده‌اند که مردم می‌توانند از آنها برای خرید اقلام مصرفی در این هفت روز استفاده کنند. باید اشاره داشت که به نظر مردم شهر هانگ ژو بیشترین علاقه را به این ارز دارند چراکه در کمتر از 10 ثانیه تمامی کوپن‌های ارائه‌شده را خریداری کردند.

مؤسسات تجاری نیز در این تبلیغات شرکت کردند و به مصرف‌کنندگان اجازه دادند قبض‌های سوپرمارکت‌ها، حمل‌ونقل و گردشگری خود را از طریق یوان دیجیتال پرداخت کنند. باید اشاره داشت که تلاش‌های دولت چین برای استفاده و پذیرش ارز دیجیتال ملی قبلاً به شهر چنگ دو و پایتخت این کشور یعنی پکن رسیده است. مردم این دو شهر ابتدای سال 2021 حدود 4.6 و 6.2 میلیون دلار یوان دیجیتال را دریافت کردند.

پرداخت با یوان دیجیتال در روز مجردها

پلتفرم JD، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری در کشور چین در ماه نوامبر 2021 به مشتریان خود اجازه داد تا در جشن روز مجردها برای خریدهای خود از یوان دیجیتال استفاده کنند. گفتنی است که بیش از 100 هزار نفر از این پیشنهاد بهره بردند. روز مجردها یک تعطیلات غیررسمی در کشور چین است که در آن افراد مجرد، رابطه عاشقانه نداشتن را جشن می‌گیرند. باید اشاره داشت که این روز در کشور چین یکی از شلوغ‌ترین روزها برای خرید کردن محسوب می‌شود.

مطلب مفید: استارگیت فایننس (Stargate Finance) چیست؟ آشنایی کامل با توکن STG

گسترش ارزهای دیجیتال بانک ملی

درحالی‌که استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور چین ممنوع است اما علاقه دولت به ارز دیجیتال بانک ملی همواره با افزایش همراه بوده است. باید اشاره داشت که تا پایان سال 2021، تعداد کیف پول‌های یوان دیجیتال در شهرهای پرجمعیت این کشور به بیش از 140 میلیون رسید. همچنین تراکنش‌های این ارز به بیش از 10 میلیارد دلار رسید.

در ابتدای سال 2022، تعداد این کیف پول‌ها 261 میلیون بود و حجم تراکنش‌های آن نیز از 13.8 میلیارد دلار عبور کرد. دولت این کشور اجازه استفاده از یوان دیجیتال در بازی‌های المپیک زمستانی سال گذشته در پکن نیز را صادر کرد تا به پذیرش بیشتر آن کمک کند. بر اساس داده‌ها، ورزشکاران و بازدیدکنندگان از این رویداد روزانه بیش از 300 هزار دلار تراکنش با استفاده از این ارز را ثبت کردند.

این ابتکار در گذشته باعث افزایش تنش‌ها میان دو ابرقدرت جهان یعنی چین و آمریکا شده بود. برخی از سناتورهای آمریکایی مانند مارشا بلکبرن، راجر ویکر و … از کمیته المپیک آمریکا خواسته بودند تا هرچه زودتر استفاده از یوان دیجیتال را ممنوع کند.

دلیل این اتفاق، نگرانی در رابطه با مسائل جاسوسی بود. در همین راستا، وزارت خارجه چین از آمریکایی‌ها خواست تا به شیوه و روح این بازی‌ها احترام گذاشته و به آن پایبند باشند و در محصولات مالی که از آنها اطلاعی ندارند نیز دخالت نکنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان