شرکت آلامدا با هدف دریافت سرمایه از گری اسکیل شکایت کرد

خانهاخبارشرکت آلامدا با...

آنچه می‌خوانید...

گزارش‌های تازه نشان می‌دهند که شرکت ورشکسته آلامدا، شرکت خواهر صرافی رمز ارزی FTX به‌تازگی از  شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل شکایت کرده است. به نظر می‌رسد دلیل شکایت آلامدا از گری اسکیل کاهش ارزش سهام بدهکاران FTX در صندوق‌های بیت کوین و اتریوم پلتفرم بوده است.

به نقل از بین‌کریپتو، آلامدا مدعی شده است که شرکت گری اسکیل ارزش سهام بدهکاران این صرافی را 90% کاهش داده و مانع بازخرید آن شده تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای آن‌ها بسیار پایین‌تر ارزش واقعی دارایی‌شان باشد.

- Advertisement -

شکایت آلامدا از گری اسکیل به امید رهاسازی 250 میلیون دلار

جان جی ری (John J. Ray) مدیرعامل کنونی صرافی FTX و کارشناس امور ورشکستگی در این باره اشاره داشت که هدف رهاسازی ارزش و سرمایه‌ای است که صرافی معتقد است گری اسکیل آن را محصور کرده است. ری در ماه نوامبر 2022 و پس از اعلام ورشکستگی صرافی و شرکت آلامدا به مدیرعاملی پلتفرم منصوب شد. وی امیدوار است که بتواند 250 میلیون دلار سرمایه را برای پرداخت به طلبکاران آزاد کند. ری در اینمان از گری اسکیل نیز انتقاد کرد و اشاره داشت که این شرکت با خودخواهی مانع از بازخرید و رهاسازی سرمایه‌ها شده است.

بنا بر گزارش خبری، شرکت گری اسکیل موفق شده حدود 1.3 میلیارد دلار سرمایه را از طریق کارمزد مدیریت صندوق‌های رمز ارزی خود جمع‌آوری کند. این پلتفرم برای مدیریت صندوق بیت کوین خود از مشتریان سالانه 2% کارمزد دریافت می‌کند. همچنین باید اشاره داشت که سرمایه‌گذاران پس از گذشت شش ماه می‌توانند سهام خود را در بازار عمومی به فروش برسانند. با این حال، شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر بازخرید سهام ممنوع است.

علاوه بر شکایت آلامدا از گری اسکیل، صرافی FTX شکایتی را علیه بری سیلبرت، مدیرعامل شرکت مادر گری اسکیل یعنی دیجیتال کارنسی گروپ تنظیم کرده است. کامرون وینکلواس، میلیاردر و فعال بازار کریپتو، پس از آنکه صرافی جنسیس به مشتریان جمینای اجازه دسترسی به سرمایه‌ها را نداد سیلبرت را متهم کرد که تاکتیک‌هایی با نیت بد و با هدف ایجاد تأخیر استفاده کرده است.

مطلب مفید: بررسی پروژه استایلایک (Stylike)؛ کلاهبرداری با چاشنی مد و فشن

FTX در تلاش برای بازگردانی سرمایه است

جان دیتون، وکیل حوزه رمز ارزها و فردی که با موفقیت اجازه نظارت کمیسیون بورس آمریکا به فروش توکن‌های LBC در بازارهای ثانویه را نداد اخیراً گفته است که وی از معدود وکلایی بوده است که پیش‌بینی کرده گری اسکیل در پرونده خود مقابل کمیسیون بورس و در ارتباط با آلامدا پیروز می‌شود.

وی اشاره داشت که جان ری در شکایت از گری اسکیل با این روش پیش خواهد رفت که شرکت به آن‌ها پول بدهکار است چرا که بهترین تصمیم را برای سهام‌داران صندوق بیت کوین خود نگرفته و کارمزدهای آن‌ها بسیار سنگین بوده است. با ارائه این ادعاها، FTX و آلامدا تلاش می‌کنند با گری اسکیل به توافق برسند و در سریع‌ترین زمان ممکن بیشتری مبلغی را که می‌توانند بازگردانند.

دیتون در ادامه گفت که آلامدا از گری اسکیل شکایت می‌کند و پس از آن شاهد تلاش گری اسکیل برای رد پرونده خواهیم بود. اگر گری اسکیل در این حرکت شکست بخورد، آلامدا اهرم و برتری در دست خواهد داشت و می‌تواند برای مبالغ بیشتری مذاکره کند.

باید اشاره داشت که در حال حاضر، سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل با تخفیف و اختلاف 45 درصدی نسبت به ارزش واقعی در حال معامله است. در همین حین، کمیسیون بورس آمریکا نیز پیشنهاد شرکت برای تبدیل این صندوق به ETF اسپات برای از بین بردن فاصله قیمتی را رد کرده است.

در پی این تصمیم، شرکت دونالد وریلی، مشاور حقوقی دولت اوباما را استخدام کرده تا کمیسیون بورس را قانع کند که تصمیم آن‌ها دلخواهی و از روی دمدمی‌مزاج بودن گرفته شده است. باید اشاره داشت که شرکت گری اسکیل فردا، 7 مارس در دادگاه به مصاف کمیسیون بورس خواهد رفت تا به رفتار این نهاد در قبال ETFهای اسپات اعتراض کند. دیتون در این باره اشاره داشت که از معدود افرادی است که فکر می‌کند گری اسکیل پیروز این نبرد خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان