دادستان کل نیویورک از صرافی ارز دیجیتال کوکوین شکایت کرد

خانهاخباردادستان کل نیویورک...

آنچه می‌خوانید...

spot_img

پس از شکایت لتیتا جیمز (Letita James)، دادستان کل نیویورک از صرافی کوینکس در هفته‌های گذشته، این بار نوبت به صرافی رمز ارزی کوکوین رسیده تا جدیدترین قربانی جیمز لقب گیرد. بیانیه دفتر دادستانی نیویورک در روز 9 مارس نشان می‌دهد که لتیتا جیمز از این صرافی رمز ارزی شکایت کرده است.

نیویورک به دنبال مسدود کردن صرافی کوکوین

به نقل از کریپتواسلیت، جیمز در بیانیه خود اتهاماتی را به کوکوین وارد کرده و عنوان داشته است که این اقدام در راستای کنترل کردن شرکت‌های مشکوک و حاضر در سایه صنعت ارزهای دیجیتال است. وی اتهاماتی مشابه با کوینکس را به این پلتفرم وارد کرد و گفت که صرافی کوکوین بدون آن که در ایالت نیویورک ثبت شده باشد در حال فعالیت است و هدف از شکایت صورت گرفته حفاظت از سرمایه‌گذاران این ایالت است.

- Advertisement -

دفتر دادستانی نیویورک اکنون در تلاش است تا فعالیت این صرافی رمز ارزی در ایالت نیویورک را متوقف کند. علاوه بر آن، جیمز در شکایت خود خواسته است تا صرافی دسترسی به پلتفرم خود را تا زمان انطباق با قوانین محدود کند. به‌منظور انجام این کار و در فرایندی مشابه با کوینکس، دادستان نیویورک از کوکوین خواسته تا قابلیت مسدودسازی جغرافیایی را اجرا کند.

دفتر دادستانی اشاره داشت که علیرغم ثبت نشدن این صرافی در ایالت نیویورک، کاربران این ایالت می‌توانند بدون هیچ مشکلی به صرافی دسترسی داشته باشند و ارزهای دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنند. در ادامه جیمز اشاره داشت که این صرافی مدعی است که یک صرافی است اما هنوز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا کمیسیون معاملات آتی کالا به ثبت نرسیده است.

مطلب مفید: ارز دیجیتال PIP چیست؟ امکان پرداخت بدون محدودیت در سراسر جهان

در کنار تمامی این اتهامات، دفتر دادستانی نیویورک کوکوین را متهم به استفاده از ارزهای دیجیتالی کرده است که اوراق بهادار محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین این ارزها می‌توان به اتریوم، لونا و UST اشاره کرد. همچنین، جیمز اشاره داشته است که صرافی کوکوین از طریق محصول وام‌دهی KuCoin Earn در حال عرضه اوراق بهادار ثبت‌نشده است.

موضع سخت‌گیرانه دادستانی نیویورک بر ارزهای دیجیتال

باید اشاره داشت که صرافی کوکوین تنها قربانی دفتر دادستانی نیویورک نیست و این نهاد در گذشته از شرکت‌ها و صرافی‌های دیگری نیز شکایت کرده است. برای مثال و همان‌طور که اشاره شد، دادستان نیویورک در ماه فوریه اتهامات مشابهی را به کوینکس وارد کرد.

دفتر دادستانی در ماه ژانویه اتهامات کلاهبرداری به مدیرعامل سابق شرکت سلسیوس یعنی الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky) وارد کرد و در همان ماه به یک توافق 45 میلیون دلاری با شرکت نکسو رسید. علاوه بر آن، هشداری عمومی را برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال صادر کرد و به دنبال اطلاعات افرادی رفت که در سال 2022 و در سقوط بازار، تحت تأثیر قرار گرفتند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان