نومی سواپ (Nomiswap)؛ اولین صرافی حوزه دیفای با کارمزد مبادلات صفر درصدی

خانهاخبارنومی سواپ (Nomiswap)؛...

آنچه می‌خوانید...

در سال های گذشته، صرافی های غیرمتمرکز محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. این پلتفرم ها به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون از دست دادن کنترل روی دارایی ها به مبادله ارزهای دیجیتال و انجام دیگر تراکنش ها بپردازند. این تراکنش ها از طریق کدهای خود اجرایی صورت می‌گیرند که با نام قراردادهای هوشمند آنها را می‌شناسیم و بدین ترتیب نیاز برای متولی و واسطه را از بین می‌برند. اکنون صرافی غیرمتمرکزی با نام نومی سواپ (Nomiswap) راه اندازی شده است که با قابلیت های تازه خود می‌تواند کاربران بسیاری را به خود جذب کند.

گفتنی است که صرافی های غیرمتمرکز علاوه بر تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال، به سرمایه گذاران فرصتی برای کسب درآمد غیرفعال با روش های مختلفی مانند استیکینگ، ییلد فارمینگ و… ارائه می‌دهند. با وجود آن که در حال حاضر 35 صرافی غیرمتمرکز وجود دارد، پلتفرم های تازه تر مانند نومی سواپ با قابلیت های پیشرفته تر و تازه تری راه اندازی می‌شوند تا کاربران را به خود جذب کنند.

- Advertisement -

درباره نومی سواپ

بنابر داده های وبسایت نومی سواپ، این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز است که در اوایل سال جاری راه اندازی شد و به کاربران اجازه می‌دهد تا مبادلات کریپتویی خود را با کارمزد پرداختی 0 درصدی انجام دهند. این صرافی علاوه بر کارمزد صفر خود، خدمات دیگری مانند فارمینگ، پاداش تیمی و همچنین CeDeFi را نیز ارائه می‌کند.

 این پلتفرم با نومینکس، صرافی متمرکز ایجاد شده در سال 2019 ادغام شده است. گفتنی است که نومینکس، همکار رسمی برنامه بروکری بایننس است که به این صرافی اجازه می‌دهد تا از نقدینگی بالای بایننس و عمق بازار این پلتفرم بهره مند شود. بر اساس داده های DefiLlama، نومی سواپ جزء 5 صرافی غیرمتمرکز برتر از نظر ارزش بازار در زنجیره BNB است. این صرافی از نظر حجم معاملاتی نیز در میان 40 پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز برتر بازار است. در حالی که نومی سواپ فعلا فقط از توکن های زنجریه بایننس پشتیبانی می‌کند اما قصد دارد در آینده به یک صرافی چند زنجیره ای تبدیل شود .

ویژگی های نومی سواپ

کارمزد معاملاتی 0 %

کارمزد معاملات نومی سواپ معادل 0.1 % است. با این حال باید توجه داشت که برخلاف بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز، این پلتفرم کارمزد دریافتی را دوباره در قالب توکن و یا پاداش با توکن بومی صرافی NMX به کاربر بازمی‌گرداند. به عبارتی دیگر، زمانی که کاربری کارمزدی را برای مبادلات خود می‌پردازد، صرافی 100 % آن مبلغ را از طریق توکن NMX و بسته به سطح فارمینگ به وی باز می‌گرداند. بدین ترتیب هنگام انجام مبادلات در نومی سواپ، کاربران هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند.

اکوسیستم متمرکز و غیرمتمرکز نومینکس و نومی سواپ

امور مالی متممرکز و غیر متمرکز (CeDeFi)، مفهومی است که به معنای ترکیب عناصر امور مالی سنتی با غیرمتمرکز است، تا کاربران بتوانند از  ویژگی های هر دو بهره مند شوند. CeDeFi به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا به کاوش در میان محصولات دنیای دیفای مانند صرافی های غیرمتمرکز، ابزار ییلد فارمینگ و تامین کنندگان نقدینگی با سطح امنیت و ضمانت یک پلتفرم متمرکز بپردازند. کاربران نومی سواپ می‌توانند با استفاده از فرصت های CeDeFi درامد غیرفعال داشته باشند.

استیکنیگ و فارمینگ سودمند

این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا از پاداش های معرف و همچنین بازگشت کارمزدهای بیشتری بهره مند شود. با این حال باید توجه داشت که حجم پاداش رابطه مستقیمی با سطح فارمینگ دارد. در نومی سواپ  سطح فارمینگ وجود دارد که هر سطح مشخص کننده میزان نقدینگی وارد شده به استخرهای نقدینگی پلتفرم است.

پایین ترین سطح نیازمند آن است که کاربران مبلغ کمتر از USDT را واریز کنند و بالاترین سطح نیازمند واریزی بیشتر از 10 هزار USDT است. افزایش سطح فارمینگ در پلتفرم نیز تنها از طریق افزایش نقدینگی داخل استخرها صورت می‌پذیرد.

مطلب مفید: بهترین ماینر بیت کوین : 10 دستگاه برتر در سال 2022

امتیاز هولدر

پلتفرم نومی سواپ به فارمرهای شخصی در صرافی امتیازات خاصی می‌دهد. امتیاز هولدر، تعهد پاداشی برای دوره فارمینگ در پلتفرم است که به صورت خودکار به افراد مشارکت کننده در فارمینگ شخصی تعلق می‌گیرد.

برنامه معرف پلتفرم

این صرافی یک برنامه معرف گسترده نیز دارد که به کاربران برای فعالیت های مختلفی مانند مبادلات و فارمینگی که توسط معرف آنها صورت گرفته باشد، پاداش می‌دهد. برنامه معرف نومی سواپ از یک سیستم درختی باینری استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا از سطوح نامحدود برنامه پاداش کسب کنند. به عبارت ساده تر، کاربران می‌توانند از فعالیت های افراد حاضر در ساختار معرف خود که سطحی پایین تر از آنها دارند، پاداش کسب کنند. این مفهوم توسط تیم پاداش های پلتفرم معرفی شد.

این برنامه 4 مدل پاداش دهی دارد که شامل پاداش شخصی فارمینگ معرف، پاداش شخصی معاملات معرف، پاداش های معاملات تیمی و فارمینگ تیمی می‌شود. در پاداش های شخصی، کاربران تا 10 الی 20 % از فعالیت های معاملاتی و فارمینگ معرف های خود را بسته به سطح فارمینگی که دارند به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

از سویی دیگر و در پاداش های تیمی، هنگام انجام معاملات و پرداخت کارمزد معاملات توسط تیم معرف، تا 10 % پاداش به کاربر تعلق می‌گیرد. در این روش کاربران از فعالیت های فارمینگ تیمی نیز پاداشی مشابه با فعالیت قبلی دریافت می‌کنند. گفتنی است که پاداش های تیمی به صورت روزانه در اختیار کاربران واجد شرایط قرار می‌گیرد.

نرخ سود بیشتر برای فارمینگ و استیکینگ

نومی سواپ از تمامی استخرهای موجود در پلتفرم معاملاتی برتر شبکه بایننس یعنی پنکیک سواپ نیز نرخ سود بیشتری را ارائه می‌دهد. این پلتفرم در حال حاضر از بیش از 30 استخر فعال پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق فارمینگ تیمی پاداش های خود را 10 برابر کنند.

استیکینگ در نومی سواپ

توکن NMX

NMX توکن بومی اکوسیستم نومی سواپ است. تمامی فعالیت های پلتفرم از طریق این ارز صورت می‌گیرند. برای مثال، از این توکن در استخرهای نقدینگی، بازگشت سرمایه و پاداش های معرف استفاده می‌شود. علاوه بر آن، کاربران می‌توانند با استفاده از NMX از تخفیف 50 درصدی در انجام معاملات در صرافی متمرکز نومینکس بهره مند شوند.

موجودی کل NMX 200 میلیون توکن است. با این حال، نومی سواپ، برنامه توکن سوزی ویژه ای دارد که به کاهش موجودی در گردش این توکن کمک زیادی می‌کند.

در پایان باید گفت که نومی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره BNB است که به کاربران اجازه انجام مبادلات توکن های مختلف و کسب درامد غیرفعال از طریق استخرهای استیکینگ و فارمینگ را می‌دهد. این پلتفرم همچنین با بهره بری از قابلیت های مختلف مانند امتیاز هولدر و فارمینگ تیمی، پاداش های روزانه ای را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند از فعالیت های فارمینگ سود کسب کنند. علاوه بر مسائل اشاره شده، نومی سواپ یکی از بیشترین نرخ های سود دهی در بازار را دارد و کاربران با استیک کردن NMX می‌توانند نرخ سود 98 درصدی را نیز تجربه کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان