عجیب اما واقعی؛ کاربری یک میلیارد دلار بیت کوین را با کارمزد نیم دلار منتقل کرد

خانهاخبارعجیب اما واقعی؛...

آنچه می‌خوانید...

یک کاربر بیش از 50562 واحد بیت کوین بالغ بر یک میلیارد دلار را با کارمزد 2513 ساتوشی (50 سنت) منتقل کرد.

به گزارش کوین تلگراف، تراکنش یک میلیارد دلاری در حالی در شبکه بیت کوین نهایی شد که فرستنده، کمتر از 0.0001% از مبلغ ارسالی را به عنوان کارمزد به شبکه پرداخت کرد. این تراکنش میلیارد دلاری در بلاک شماره 761374 انجام و به ازای هر بایت داده، 15 ساتوشی (sats/vByte) برای آن پرداخت شده است.

- Advertisement -
تصویری از جزئیات تراکنش یک میلیارد دلار بیت کوین با کارمزد 50 سنت
تصویری از جزئیات تراکنش یک میلیارد دلار بیت کوین با کارمزد 50 سنت

تراکنش یک میلیارد دلاری بیت کوین با کارمزد نیم دلار

برای درک میزان پایین بودن کارمزد پرداختی برای این تراکنش هنگفت، بهتر است ارائه‌دهندگان مختلف پرداختی را با یکدیگر مقایسه کنیم. طی بررسی که کوین تلگراف از ارائه‌دهندگان پرداختی مختلف انجام داده است، برای انتقال ده میلیون دلار، حداقل هزینه 0.3 درصدی معادل با 30000 دلار دریافت می‌شود که یک میلیون برابر، گرانتر از شبکه بلاکچینی بیت کوین برای انتقال همان مقدار پول است.

پیش از استخراج یک بلاک جدید در شبکه بیت کوین، تراکنش‌ها در مکانی به نام مم پول (mem pool) ذخیره می‌شوند. مم پول به نوعی مانند ایستگاه اتوبوسی برای بیت کوین است که تراکنش‌ها، مدتی در آن باقی مانده و پس از رسیدن نوبت آنها، سوار بر اتوبوس به سمت کیف پول مقصد حرکت می‌کنند. به طور متوسط، استخراج هر بلاک جدید در شبکه بیت کوین 10 دقیقه به طول می‌انجامد.

ماینرهای بیت کوین معمولا تراکنش‌ها را بر اساس میزان کارمزد آنها انتخاب و در بلاک جدید قرار می‌دهند. به طور معمولا، هرچه کارمزد یک تراکنش بالاتر باشد، سریع‌تر تایید می‌شود. کارمزد نیم دلاری این کاربر بیت کوین نشان می‌دهد که احتمالا این کاربر عجله‌ای برای نهایی شدن تراکنش خود نداشته است.

برای مقایسه، در اواخر ماه اکتبر، یک کاربر برای انتقال 3.8 واحد بیت کوین (65000 دلار)، 1136000 واحد ساتوشی به عنوان کارمزد پرداخت کرد.

فرآیند مرتب‌سازی تراکنش‌ها در مم پول برای ماینرها نسبتا ساده است و برخلاف تصور بسیاری از منتقدان، با مصرف انرژی چندانی همراه نیست چراکه بیشتر انرژی مصرفی در شبکه بیت کوین به استخراج این ارز و تولید واحدهای جدید مربوط است نه تایید و نهایی‌سازی تراکنش‌ها.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این کاربر بیش از 50000 واحد بیت کوین خود را به آدرس‌های مختلف دیگر در شبکه بیت کوین ارسال کرده است. این آدرس‌ها به طور عمومی شناخته‌شده نیستند و ظاهرا به صرافی‌های بزرگ مانند بایننس تعلق ندارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان