گزارش: قیمت بیت کوین به اخبار اقتصادی و کلان وابستگی زیادی ندارد

خانهاخبارگزارش: قیمت بیت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گزارش جدید پلتفرم تحقیقاتی مساری نشان می‌دهد قیمت بیت کوین، در طول سه ماهه چهارم سال گذشته، بیش از آنکه به واسطه اخبار مربوط به عوامل اقتصادی ماکرو نظیر تورم و افزایش نرخ بهره واکنش نشان دهد، به اتفاقات مربوط به صرافی FTX واکنش نشان داده است.

به گزارش کوین تلگراف، مساری در آخرین گزارش خود با نام «وضعیت بیت کوین در سه‌ماهه چهارم 2022» خاطرنشان کرد اتفاقات مربوط به صرافی FTX در مجموع به سقوط 25 درصدی قیمت بیت کوین منجر شد در حالی که تغییرات نرخ بهره توسط فدرال رزرو، حتی پس از افزایش 75 و 50 واحدی، کمتر بر قیمت تاثیرگذار بود.

- Advertisement -

علاوه بر این، در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، با توجه به هجوم مردم برای برداشت دارایی خود از صرافی‌های متمرکز، تعداد کیف پول‌های فعال نسبت به سه‌ماهه قبلی 2% افزایش یافته است.

یک مقاله تحقیقاتی از بانک فدرال رزرو نیویورک نیز در اوایل هفته جاری به نتایج مشابهی دست پیدا کرد. این مقاله، به همبستگی میان اخبار اقتصاد کلان و قیمت بیت کوین پرداخت و دریافت که تورم، تنها متغیری است که تاثیر قابل توجهی بر قیمت دارد.

در این مطالعه، بسیاری از مقاوله‌های مرتبط با اخبار اقتصاد کلان از جمله تورم، اقتصاد واقعی، سیاست‌های پولی و شاخص‌های آینده‌نگر در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، نویسندگان این مقاله، داده‌هایی را از ژانویه سال 2017 تا دسامبر 2022 جمع‌آوری کرده‌ و به تاثیر اخبار اقتصاد کلان بر کلاس‌های مختلف دارایی پرداخته‌اند.

در این مقاله آمده است:

نتیجه کلیدی این است که برخلاف سایر طبقات دارایی، بیت کوین، نسبت به اخبار اقتصادی و کلان چندان وابسته نیست. این عدم همبستگی گیج‌کننده است چراکه تغییرات غیرمنتظره مثل نرخ بهره در اصل باید بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.

علیرغم اینکه فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ بهره با سرعت بی سابقه‌ای ادامه می‌دهد، بیت کوین در سال 2023 شروعی درخشان داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان