توسعه‌دهندگان سولانا: علت اختلال و قطعی شبکه هنوز مشخص نیست

خانهاخبارتوسعه‌دهندگان سولانا: علت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در روزهای ابتدایی هفته، شبکه سولانا با اختلال و قطعی همراه شد و اکنون پس از گذشت چند روز از حادثه، توسعه‌دهندگان این شبکه هنوز نمی‌دانند علت اصلی قطعی سولانا چه بوده است. بر اساس داده‌ها، روز 25 فوریه، شبکه اصلی بتا سولانا با کاهش عملکرد قابل‌توجهی همراه شد و تولید بلاک در این بلاک چین متوقف شد. درنهایت توسعه‌دهندگان و اعتبارسنج‌ها به‌منظور بازگرداندن شبکه مجبور به راه‌اندازی مجدد آن شدند.

- Advertisement -
spot_img

علت قطعی سولانا همچنان نامشخص است

به نقل از کوین دسک، پس از گذشت سه روز از حادثه رخ داده و قطعی سولانا، توسعه‌دهندگان شبکه اعلام کرده‌اند که ریشه مشکل را هنوز پیدا نکرده‌اند. مشکلی که با یک کندی پردازش تراکنش آغاز شد، سولانا را تا آستانه خاموشی و عدم فعالیت کامل پیش برد.

- Advertisement -

در زمان قطعی شبکه، کاربران توانایی انتقال دارایی یا انجام تراکنش را از دست دادند و پس از راه‌اندازی مجدد شبکه توسط اعتبارسنج‌ها شاهد بازگشت فرایند تراکنش‌ها به حالت عادی بودیم. در پی این اتفاق، قیمت SOL با ریزش همراه شد تا شاهد واکنش منفی توکن بومی شبکه به قطعی سولانا باشیم. ارزش SOL شنبه شب از 23.5 دلار به 21 دلار سقوط کرد.

مطلب مفید: مدیریت ریسک چیست و چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

در همین حین، آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، هم‌بنیانگذار بلاک چین سولانا روز گذشته و در قالب یک پست توییتری تئوری‌های مربوط به قطعی سولانا را رد کرد و اشاره داشت که این اتفاق در پی حجم بالای پیام‌های اعتبارسنج‌ها در سیستم رأی‌گیری آن چین رخ داده است.

وی در این باره توضیح داد که رأی‌ها تنها به‌عنوان تراکنش به شمار نمی‌آیند، بلکه واقعاً در قالب تراکنش‌ها در شبکه اجرا می‌شوند. درباره دلیل این اتفاق نیز یاکوونکو افزود که هیچ راه ارزان‌تری برای رأی‌گیری‌های آن چین و انتقال رأی‌ها به نودهای شبکه وجود ندارد، چرا که اگر راه آسان‌تری برای  انتقال به نودها وجود داشت، تراکنش کاربران نیز همان مسیر را دنبال می‌کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان