سیگنال نزولی برای بیت کوین؛ فروش ماینرها ممکن است ادامه داشته باشد

خانهاخبارسیگنال نزولی برای...

آنچه می‌خوانید...

ماینرهای بیت کوین از زمان آغاز روند نزولی در بازار کریپتو بار و سنگینی اصلی آن را تحمل کردند. آنها شاهد کاهش شدید جریان نقدینگی در ماشین‌ های خود بودند که آنها را مجبور کرد تا دنبال راه‌ های دیگری برای تامین مالی عملیات های خود باشند. پاسخ طبیعی به این اتفاق برای ماینرهای عمومی فروش دارایی ها و ذخیره های بیت کوین خود به منظور حفظ عملیات های استخراج بیت کوین در زمان ریزش بازار بود. برای مدتی به نظر می‌رسید که ماینرها با بازگشت قیمت فروش های خود را متوقف کرده‌اند اما داده ها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

ماینرها بیت کوین های بیشتری را می‌فروشند

برای اولین بار، در ماه مه، ماینرها بیت کوین های بیشتری را نسبت به بیت کوین های استخراج شده به فروش رساندند. این روند سپس در ماه ژوئن نیز ادامه یافت و ماینرها برای پوشش هزینه عملیات ها و دیگر موارد مجبور به فروش هزاران بیت کوین خود شدند. اکنون به نظر می‌رسد که این روند در ماه ژوئن به پایان نرسیده و این ماینرها به فروش خود در ماه جولای نیز ادامه داده‌اند.

- Advertisement -

بر اساس داده ها، ماینرها در ماه جولای حدود 5700 کوین خود را به فروش رسانده‌اند که تا به این لحظه بزرگ ترین فروش آنها محسوب می‌شود. به صورت کلی و بنابر گزارش ها در این ماه 3470 بیت کوین تولید شده بود. بدین ترتیب ماینرها 50 % بیشتر از میزان تولید شده کوین های خود را به فروش رساندند.

این ماینرهای بیت کوین در این ماه دارایی های بیشتری را به فروش رساندند چرا که برخی از آنها نیز به دلیل افزایش دما مجبور به تعطیل کردن عملیات های خود شده بودند. با این وجود یکی از ماینرهای عمومی موفق شد با فروش کارت های اعتباری انرژی به فرمانداری تگزاس سود بیشتری نسبت به استخراج بیت کوین کسب کند. گفتنی است که بنابر داده ها CoreScientific و بیت فارم بیشترین میزان فروش کوین در این مدت را به خود اختصاص دادند.

مطلب مفید: دامنه NFT یا NFT domain چیست؟

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

روند نزولی برای BTC

ماینرهای بیت کوین معمولا در رده بزرگ ترین نهنگ های این دارایی قرار می‌گیرند. چنین چیزی به معنای آن است که رفتارهایشان در رابطه با سبد دارایی های خود تاثیر زیادی در بازار دارد. این موضوع ثابت شده است که به هنگام نفروختن بیت کوین از روی اجبار توسط این نهنگ ها شاهد افزایش قیمت و در صورت رخ دادن سناریو برعکس شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

فروش سنگینی که در ماینرهای بیت کوین شاهد هستیم به دلیل کاهش درآمد تحقق یافته روزانه آنها است و با رشد نکردن درامد آنها می‌توان انتظار داشت که فروختن کوین ها از سمت این نهنگ ها ادامه دار باشد. لازم به ذکر است که درآمد ماینرها در هفته گذشته تنها 1.5 % رشد داشت و به محدوده 21.89 میلیون دلاری رسید.

اگر قرار باشد شاهد تغییر روند در فروش ماینرها باشیم، این نهنگ ها باید در فعالیت های خود جریان نقدینگی بیشتری را ببینند. با این حال و با پایین ماندن قیمت بیت کوین و ثابت ماندن یا افزایش قیمت برق و دستگاه های استخراج درآمد آنها زیاد نخواهد شد و احتمالا روند فروش از سمت آنها ادامه پیدا می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان