قطعی های پایان ناپذیر سولانا؛ روز گذشته شبکه به مدت 3 ساعت آفلاین شد

خانهاخبارقطعی های پایان...

آنچه می‌خوانید...

یکی از مشکلاتی که شبکه سولانا همواره از آن رنج می‌برد، اختلال و قطعی های گسترده در شبکه است. از ماه ژانویه و ابتدای سال تاکنون این بلاک چین با قطعی و اختلال های گسترده ای همراه بوده است. روز گذشته نیز یک نود با پیکربندی اشتباه باعث شد تا پردازش تراکنش ها در شبکه سولانا متوقف و سپس آفلاین شود. بدین ترتیب شاهد چهارمین قطعی و اختلال سولانا از ابتدای سال تا کنون بودیم.

اختلال اخیر در فاصله تقریبا یک ساله با قطعی 18 ساعته شبکه رخ داده است. قطعی‌های مکرر سولانا در حالی رخ می‌دهد که قیمت توکن بومی این شبکه یعنی SOL نیز از ابتدای سال با ریزش 81 درصدی همراه بوده است. دلیل این ریزش را می‌توان بازار نزولی و همچنین مشکلات قطعی شبکه دانست که به کابوس توسعه دهندگان و تیم سولانا تبدیل شده است.

- Advertisement -

شب گذشته وبسایت وضعیت شبکه که توسط بنیاد سولانا مدیریت می‌شود در پستی اشاره کرد که عملکرد بلاک چین با مشکل مواجه شده است و توسعه دهندگان در تلاش هستند تا مشکل را برطرف کنند. کمی بعد از آن، در پست دیگری این بنیاد عنوان داشت که سولانا با اختلال و قطعی همراه شده و پردازش تراکنش ها در شبکه نیز متوقف شده است.

توییت بنیاد سولانا

دلیل اختلال و قطعی سولانا چه بود؟

یکی از اعتبارسنج های شبکه در پستی توییتری نوشت که به نظر یک نود اشتباه پیکربندی شده مسبب قطعی و اختلال در سولانا بوده و یک تقسیم بندی غیرقابل بازیابی در شبکه ایجاد کرده است. بر اساس توضیحات، یکی از اعتبارسنج ها در حال اجرا کردن نمونه اعتبارسنجی تکراری بوده است.

بدان معنا که وقتی نوبت آنها برای تولید بلاک رسیده است، از هر نمونه برای اسلات یکسان یک بلاک تولید کرده، در نتیجه برخی از اعتبارسنج ها یک بلاک را دیده و برخی دیگر نتوانستند تعیین کنند که کدام بلاک درست است.

مطلب مفید: آیوتا (IOTA) چیست و چگونه کار می‌کند؟

توسعه دهنده شبکه در پست خود اشاره داشت که کدبیس‌های سولانا باید این موضوع را حل می‌کرد اما بنابر دلایلی نامعلوم باعث ایجاد تقسیم بندی غیرقابل بازیابی یا فورک شده است. توسعه دهندگان شبکه معتقدند که اتفاق رخ داده تصادفی بوده و تنها اشتباهی در تنظیم نود بوده است. گفتنی است که توسعه دهندگان در آخرین اسلات تایید شده دوباره شبکه را راه اندازی کردند. در زمان نگارش این مطلب 50% از راه اندازی مجدد تکمیل شده و زمان قطعی سولانا نیز به 2 ساعت و 45 دقیقه می‌رسد.

توضیحات بنیانگذار شبکه درباره اتفاقات اخیر

شرکت سولانا لبز بلافاصله درباره این اتفاقات اظهارنظر نکرد. در حالی که مدیران این شرکت در رابطه با تعداد قطعی های شبکه نظرات مختلفی داشته‌اند، آناتولی یاکونکو، بنیانگذار شبکه اوایل ماه سپتامبر در مصاحبه ای با Real Vision گفت که قطعی های شبکه نفرین و کابوس ما شده‌اند.

باید توجه داشت که سولانا یکی از رقبای اتریوم محسوب می‌شود و اکنون سومین شبکه اثبات سهام از نظر ارزش بازار است. با این حال اگر سولانا قصد دارد به رقابت با شبکه هایی مانند اتریوم و کاردانو ادامه دهد و یا جایگاه خود را بهتر کند، توسعه دهندگان باید فکری در رابطه با اختلال های این شبکه کرده و هرچه سریع تر مشکلات آن را حل کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان